Riscul de autism la copil

©

Autor:

Riscul de autism la copil

Autismul este o tulburare de dezvoltare care se caracterizează prin dificultăți semnificative în comunicarea verbală și nonverbală, în interacțiunea socială, în comportamentul repetitiv și obsesiv și în sensibilitățile senzoriale. Simptomele apar de obicei în copilărie și persistă pe parcursul vieții. Simptomele autismului variază semnificativ în severitate și impact asupra vieții cotidiene. (1, 2)

Caracteristici comune ale formelor de autism

Caracteristicile comune ale formelor de autism includ deficiențe semnificative în comunicarea verbală și nonverbală, interacțiunea socială limitată și comportamente repetitive sau obsesive. Comunicarea verbală și nonverbală poate fi dificilă pentru persoanele cu autism, pentru că poate include deficiențe în abilitățile de conversație și interpretare a expresiilor faciale, a tonului și a limbajului corpului. Persoanele cu o tulburare din spectrul autist pot avea dificultăți în împărtășirea intereselor, emoțiilor și experiențelor cu alții, și pot avea tendința de a folosi un limbaj foarte literal sau de a repeta cuvinte și fraze. (2, 3, 4)

Interacțiunea socială poate fi, de asemenea, limitată la persoanele cu autism. Atât copiii, cât și adulții cu autism pot să nu răspundă la expresiile sociale sau la semnele nonverbale ale celorlalți, sau pot avea dificultăți în a înțelege regulile sociale și comportamentale. Persoanele cu autism pot avea probleme și în a-și dezvolta relații de prietenie sau de intimitate cu alții. (3, 4, 5)

Comportamentele repetitive sau obsesive pot fi și ele caracteristice ale formelor de autism. Aceste comportamente pot include mișcări repetitive ale corpului (cum ar fi mișcările de rostogolire sau clătinare), fixarea excesivă asupra unor obiecte sau subiecte, și respectarea unor rutine sau tipare specifice în activitățile lor cotidiene. (3, 4, 5)

Câte feluri de terapie pentru diminuarea autismului există?

Există multe tipuri de terapii care pot fi folosite pentru a ajuta persoanele cu autism să-și dezvolte abilitățile și să-și diminueze simptomele. Copiii cu autism pot începe terapia la orice vârstă, iar intervenția timpurie poate ajuta la dezvoltarea abilităților sociale, de comunicare și de comportament.
Deoarece fiecare copil cu autism este unic, răspunsul la terapii este întotdeauna diferit. (6, 7)

Unele dintre cele mai comune tipuri de terapii pentru autism includ:

  • terapia comportamentală aplicată (formă de terapie comportamentală care se concentrează pe îmbunătățirea abilităților sociale, de comunicare și comportamentale prin modificarea comportamentelor nedorite și recompensarea comportamentelor pozitive);
  • terapia ocupațională (ajută persoanele cu autism să dezvolte abilități practice, cum ar fi mânuirea obiectelor, dezvoltarea abilităților motorii fine și îmbunătățirea abilităților de coordonare);
  • terapia integrativă (implică utilizarea unui set divers de tehnici și intervenții, care se concentrează pe îmbunătățirea sănătății și bunăstării generale a persoanei cu autism);
  • terapii care se concentrează pe îmbunătățirea abilităților de comunicare verbale și nonverbale, cum ar fi dezvoltarea vocabularului, a gramaticii și a pronunției. (6, 7, 8)


Care este riscul de autism la copil

Riscul de a dezvolta autism poate varia în funcție de diferiți factori, inclusiv de factorii genetici și de mediu. În general, copiii au un risc de puțin sub 2% de a fi diagnosticați cu autism, potrivit datelor furnizate de Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din Statele Unite ale Americii.

Există anumiți factori de risc cunoscuți pentru autism, cum ar fi istoricul familial pentru autism sau alte tulburări de dezvoltare, nașterea prematură sau expunerea la substanțe toxice în timpul sarcinii. Cu toate acestea, mulți copii cu autism nu au niciun factor de risc cunoscut și unii copii, în ciuda factorilor de risc, nu dezvoltă autism.

De asemenea, riscul poate fi influențat de sexul copilului, deoarece băieții sunt diagnosticați cu autism de aproximativ patru ori mai frecvent decât fetele. Deși motivele acestui dezechilibru sunt încă neclare, cercetătorii au identificat mai multe diferențe biologice și genetice care pot contribui la acest lucru. (1, 2, 3)

Recomandări pentru părinți

Creșterea copiilor cu autism poate fi însoțită de o serie de provocări, dar există multe lucruri pe care le puteți face, din calitatea de părinte, pentru a ajuta copiii să își dezvolte abilitățile sociale, de comunicare și de comportament și pentru a-i sprijini pe parcursul terapiei lor:

  • informați-vă cât mai mult posibil despre autism și despre opțiunile de tratament disponibile (este important să înțelegeți mai bine nevoile și abilitățile unice ale copilului și să găsiți resursele adecvate pentru a-i sprijini dezvoltare);
  • creați un mediu structurat și previzibil pentru copil (copiii cu autism pot beneficia de rutine și programări constante, astfel încât să știe la ce să se aștepte și să se simtă mai în siguranță și mai confortabil);
  • lucrați îndeaproape cu terapeuții și specialiști în autism, pentru a crea un plan individualizat de terapie (fiecare copil are nevoi și abilități unice și este important să găsiți un plan de terapie care să se concentreze pe nevoile specifice ale copilului);
  • încurajați comunicarea și interacțiunea socială (copiii cu autism pot avea dificultăți în comunicare și în dezvoltarea relațiilor sociale);
  • găsiți activități care să îi placă copilului și care să îl ajute să își dezvolte abilitățile;
  • încercați să găsiți o comunitate de suport pentru părinții copiilor cu autism (există multe grupuri de suport și organizații care oferă sprijin și resurse pentru părinții copiilor cu autism);
  • fiți empatici și înțelegători (copiii cu autism pot avea nevoi și moduri de a se exprima care pot fi diferite de ale altor copii). (2, 4, 6, 7)


În final, este important să rețineți că autismul este o tulburare complexă și variată, iar fiecare copil este unic. Este important să căutați sprijin și informații pentru a putea oferi copilului cele mai bune șanse de dezvoltare, pentru a avea o viață cât mai bună și o recuperare vizibilă. (2, 4, 7, 8)


Data actualizare: 03-12-2023 | creare: 04-04-2023 | Vizite: 671
Bibliografie
(1) What Is Autism? https://www.autismspeaks.org/what-autism
(2) Signs and Symptoms of Autism Spectrum Disorder, https://www.cdc.gov/ncbddd/autism/signs.html
(3) Types of Autism Spectrum Disorders, https://health.alaska.gov/dph/wcfh/Pages/autism/spectrum.aspx
(4) Characteristics of Individuals with an Autism Spectrum Disorder (ASD), https://www.iidc.indiana.edu/irca/articles/characteristics-of-individuals-with-an-asd.html
(5) Characteristics of autism spectrum disorder (ASD), https://www.aboutkidshealth.ca/article?contentid=1494
(6) Treatment and Intervention Services for Autism Spectrum Disorder, https://www.cdc.gov/ncbddd/autism/treatment.html
(7) Types of Therapy for Autism: 8 Therapies To Consider, https://www.songbirdcare.com/articles/types-of-therapy-for-autism
(8) What are the treatments for autism? https://www.nichd.nih.gov/health/topics/autism/conditioninfo/treatments
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Animalele de companie benefice pentru copiii cu autism (studiu)
  • O nouă descoperire privind bazele genetice ale autismului
  • Mișcările oculare ar putea sta la baza unor noi metode de diagnostic al autismului
  •