Tatăl toxic

16-03-2022
Lari.gab
Nu este medic/terapeut
Lari.gab
Buna seara! Am decis sa scriu aici deoarece simt nevoia sa aud si parerea unor oameni total straini. Am 21 de ani si sunt studenta. Problema mea este legata de tatal meu, pe care pot sa il incadrez in tipologia parintelui toxic, extrem de toxic.
O sa incep prin faptul ca nu am avut o relatie prea apropiata niciodata, poate doar atunci cand eram mica, insa nu am prea multe amintiri din perioada aia.
Tin sa mentionez faptul ca tatal meu lucreaza intr-un mediu care 100% i-a afectat comportamentul in timp si acum cu siguranta nu se mai poate schimba.
Este manipulator si incearca sa ne controleze, pe mine si pe mama, prin absolut toate mijloacele si in tot ceea ce ne priveste, de la bani, la imbracaminte, la locul in care mergem sau pur si simplu ceea ce vorbim. Eu sunt o fire mai impulsiva si mai taioasa si refuz sa mi se dea ordine, sa mi se spuna ce sa fac la fiecare pas, in conditiile in care sunt suficient de descurcareata incat sa merg singura la un medic, in oras cu prietenii fara sa imi aprobe tatal meu orice miscare. Este si violent, dar nu simt sentimentul de frica fata de el, simt doar un stres cintinuu. Daca dvs considerati ca este normal ca la 21 de ani sa il sun pe tata ca am ajuns acasa, chiar daca stau cu ei in casa, sa ii spun unde plec, chiar si pentru 1 ora, va rog sa imi spuneti.
Cu mama am o alta relatie, insa nu e prea stralucita deoarece ea este manipulata de el si spalata pe creier, este mama mea, imi pare rau ca spun asta, dar e realitatea din pacate.
Bineinteles ca de-a lungul anilor am avut tot felul de evenimente cum ar fi urmaritul cu masina, atunci cand mergeam la un majorate sau controlatul telefonului si confiscatul lui. La momentul ala am considerat ca sunt lucruri pe care orice tata mai strict le-ar face. Insa lucrurile astea nu s-au oprit, ba chiar s-au inrautatit.