Impactul tehnologiei asupra minților aflate în dezvoltare (meta-analiză)
©
Autor: Airinei Camelia
De-a lungul istoriei ne-am arătat sceptici față de noile tehnologii, cum ar fi cărțile, radio-ul și acum tehnologia electronică. Preocupările actuale ale părinților din țările occidentale includ utilizarea excesivă a ecranelor de către copii. Cercetările existente oferă rezultate contradictorii despre impactul utilizării ecranelor, unele forme precum comunicările online sau jocurile video fiind considerate benefice.
Studiul publicat în Nature Human Behavior a realizat o revizuire a peste o sută de meta-analize pentru a înțelege impactul expunerii la media electronică și utilizarea ecranelor asupra tinerilor, oferind îndrumări cu privire la utilizarea ecranelor electronice pentru părinți, îngrijitori, profesori și factori de decizie.
Această abordare largă a permis obținerea unei perspective holistice asupra modului în care utilizarea ecranelor afectează diferite aspecte ale vieții copiilor. Meta-analizele care implică participanți cu vârste între zero și 18 ani și care au examinat o gamă largă de ecrane electronice au fost incluse în revizuire. Studiile au examinat toate tipurile de conținut, de la filme la jocuri și chat-uri video. S-a realizat o evaluare a riscului de bias după extragerea datelor relevante din meta-analize.
Rezultatele au arătat că dovezile privind riscurile și beneficiile utilizării tehnologiei electronice sunt mixte. Asociația dintre utilizarea ecranelor și literație a fost în general negativă, cu excepția cazului în care părinții participau împreună cu copiii la utilizarea tehnologiei. În domeniile legate de sănătate, au fost observate numeroase asociații negative mici, cum ar fi creșterea depresiei legată de utilizarea rețelelor sociale.
Rezultatele au fost mai nuanțate când expunerile au fost examinate separat. De exemplu, vizionarea televizorului a fost legată de scăderea literației, în timp ce vizionarea conținutului educațional în compania unui părinte a fost asociată cu îmbunătățirea învățării. Modele similare au fost observate pentru conținutul jocurilor video, indicând că rolul părintelui în alegerea conținutului este un aspect important al asociației. Media socială a arătat în mod constant asociații negative cu sănătatea și nu a avut beneficii potențiale în niciun context.
În concluzie, impactul utilizării tehnologiei electronice variază în funcție de conținut și context. Utilizarea televizorului a fost benefică pentru învățare atunci când a fost vizualizată de părinți și conținutul a fost educațional. În schimb, media socială a fost constant asociată cu impacte negative asupra sănătății mintale, abuzul de substanțe și comportamentul de risc.
sursa: News Medical
foto: Ternavskaia Olga Alibec/Shutterstock.com
Studiul publicat în Nature Human Behavior a realizat o revizuire a peste o sută de meta-analize pentru a înțelege impactul expunerii la media electronică și utilizarea ecranelor asupra tinerilor, oferind îndrumări cu privire la utilizarea ecranelor electronice pentru părinți, îngrijitori, profesori și factori de decizie.
Această abordare largă a permis obținerea unei perspective holistice asupra modului în care utilizarea ecranelor afectează diferite aspecte ale vieții copiilor. Meta-analizele care implică participanți cu vârste între zero și 18 ani și care au examinat o gamă largă de ecrane electronice au fost incluse în revizuire. Studiile au examinat toate tipurile de conținut, de la filme la jocuri și chat-uri video. S-a realizat o evaluare a riscului de bias după extragerea datelor relevante din meta-analize.
Rezultatele au arătat că dovezile privind riscurile și beneficiile utilizării tehnologiei electronice sunt mixte. Asociația dintre utilizarea ecranelor și literație a fost în general negativă, cu excepția cazului în care părinții participau împreună cu copiii la utilizarea tehnologiei. În domeniile legate de sănătate, au fost observate numeroase asociații negative mici, cum ar fi creșterea depresiei legată de utilizarea rețelelor sociale.
Rezultatele au fost mai nuanțate când expunerile au fost examinate separat. De exemplu, vizionarea televizorului a fost legată de scăderea literației, în timp ce vizionarea conținutului educațional în compania unui părinte a fost asociată cu îmbunătățirea învățării. Modele similare au fost observate pentru conținutul jocurilor video, indicând că rolul părintelui în alegerea conținutului este un aspect important al asociației. Media socială a arătat în mod constant asociații negative cu sănătatea și nu a avut beneficii potențiale în niciun context.
În concluzie, impactul utilizării tehnologiei electronice variază în funcție de conținut și context. Utilizarea televizorului a fost benefică pentru învățare atunci când a fost vizualizată de părinți și conținutul a fost educațional. În schimb, media socială a fost constant asociată cu impacte negative asupra sănătății mintale, abuzul de substanțe și comportamentul de risc.
sursa: News Medical
foto: Ternavskaia Olga Alibec/Shutterstock.com
Data actualizare: 16-11-2023 | creare: 16-11-2023 | Vizite: 325
Bibliografie
Decoding screen time: A thorough review of its impacts on young minds, link: https://www.news-medical.net/news/20231114/Decoding-screen-time-A-thorough-review-of-its-impacts-on-young-minds.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum