Fitnessul cardiorespirator îmbunătățește notele la școală
©
Autor: Teodorescu Mihai
Studii recente indică o legătură între capacitatea cardiorespiratorie a copiilor È™i performanÈ›a lor È™colară: cu cât sunt mai sportivi, cu atât notele lor sunt mai bune la disciplinele de bază. Rezultatele studiilor indică o legătură indirectă cu capacitatea cardiorespiratorie, care influenÈ›ează abilitățile cognitive, care la rândul lor influenÈ›ează rezultatele È™colare.
Cercetătorii de la Universitatea din Geneva au testat elevii din opt È™coli din Geneva pentru a afla dacă există o legătură între capacitatea cardiorespiratorie È™i rezultatele È™colare. Cercetătorii au efectuat teste cognitive È™i fizice pe 193 de elevi cu vârsta cuprinsă între 8 È™i 12 ani. „Combinat cu înălÈ›imea, greutatea, vârsta È™i sexul, acest test ne permite să evaluăm capacitatea cardiovasculară a copilului”, spune autorul studiului, Marc Yangüez, cercetător la Facultatea de Psihologie È™i ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei din cadrul Universității din Geneva. „După aceasta, am folosit nouă sarcini care ne permit să evaluăm abilitățile copiilor în cele trei funcÈ›ii executive principale (inhibare, flexibilitate cognitivă È™i memorie de lucru) È™i am măsurat diferiÈ›i indicatori precum precizia È™i viteza răspunsurilor lor”, explică Julien Chanal, cercetător la aceeaÈ™i facultate.
Pentru a măsura flexibilitatea cognitivă, elevii au susÈ›inut trei teste, dintre care unul le-a cerut elevilor să aÈ™eze în ordine crescătoare o serie se numere È™i litere. Într-unul dintre testele de memorie de lucru, elevii au trebuit să memoreze o succesiune de numere È™i apoi să le repete în ordine inversă. În plus, la sfârÈ™itul anului, profesorii, cu acordul părinÈ›ilor, au transmis notele elevilor pentru cele trei perioade ale anului la matematică È™i franceză I (înÈ›elegerea È™i exprimarea textului) È™i franceza II (gramatică, ortografie È™i vocabular).
Prin combinarea datelor obÈ›inute, psihologii au constatat că există o legătură între o mai bună capacitate cardiorespiratorie È™i note mai mari la matematică È™i franceză II. „Franceza I este probabil mai puÈ›in direct afectată, deoarece evaluarea textului È™i a scrierii depinde mai mult de factorii subiectivi, ceea ce este mai puÈ›in cazul matematicii sau gramaticii, pentru care există puÈ›ină subiectivitate în răspunsurile corecte sau greÈ™ite”, explică Marc Yangüez.
sursa: Science Daily
Cercetătorii de la Universitatea din Geneva au testat elevii din opt È™coli din Geneva pentru a afla dacă există o legătură între capacitatea cardiorespiratorie È™i rezultatele È™colare. Cercetătorii au efectuat teste cognitive È™i fizice pe 193 de elevi cu vârsta cuprinsă între 8 È™i 12 ani. „Combinat cu înălÈ›imea, greutatea, vârsta È™i sexul, acest test ne permite să evaluăm capacitatea cardiovasculară a copilului”, spune autorul studiului, Marc Yangüez, cercetător la Facultatea de Psihologie È™i ȘtiinÈ›e ale EducaÈ›iei din cadrul Universității din Geneva. „După aceasta, am folosit nouă sarcini care ne permit să evaluăm abilitățile copiilor în cele trei funcÈ›ii executive principale (inhibare, flexibilitate cognitivă È™i memorie de lucru) È™i am măsurat diferiÈ›i indicatori precum precizia È™i viteza răspunsurilor lor”, explică Julien Chanal, cercetător la aceeaÈ™i facultate.
Pentru a măsura flexibilitatea cognitivă, elevii au susÈ›inut trei teste, dintre care unul le-a cerut elevilor să aÈ™eze în ordine crescătoare o serie se numere È™i litere. Într-unul dintre testele de memorie de lucru, elevii au trebuit să memoreze o succesiune de numere È™i apoi să le repete în ordine inversă. În plus, la sfârÈ™itul anului, profesorii, cu acordul părinÈ›ilor, au transmis notele elevilor pentru cele trei perioade ale anului la matematică È™i franceză I (înÈ›elegerea È™i exprimarea textului) È™i franceza II (gramatică, ortografie È™i vocabular).
Prin combinarea datelor obÈ›inute, psihologii au constatat că există o legătură între o mai bună capacitate cardiorespiratorie È™i note mai mari la matematică È™i franceză II. „Franceza I este probabil mai puÈ›in direct afectată, deoarece evaluarea textului È™i a scrierii depinde mai mult de factorii subiectivi, ceea ce este mai puÈ›in cazul matematicii sau gramaticii, pentru care există puÈ›ină subiectivitate în răspunsurile corecte sau greÈ™ite”, explică Marc Yangüez.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 03-04-2021 | creare: 03-04-2021 | Vizite: 429
Bibliografie
Cardiorespiratory fitness improves grades at school, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210330100318.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Înlocuirea timpului petrecut pe rețele sociale cu exercițiile fizice îmbunătățește sănătatea mintală
- Realitatea virtuală afectează percepția asupra timpului
- Câinii sunt pregătiți genetic să interacționeze cu oamenii, mai degrabă decât învățați să facă asta
- Folosirea telefonului mobil smartphone pentru mai mult de 5 ore pe zi favorizează apariția obezității
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni