Realitatea virtuală afectează percepția asupra timpului
©
Autor: Patriche Silvia
![Realitatea virtuală afectează percepția asupra timpului](https://www.romedic.ro/arata_img.php?img=39509.jpg&w=420&h=&cale=/uploadart/ghid)
Cercetarea a pornit de la Grayson Muller care și-a pus problema trecerii timpului în jocurile din realitatea virtuală când încă era în primii ani de studiu la Universitatea din Santa Cruz. (2)
Pentru studiu Mullen și o echipă de cercetători au recrutat 41 de voluntari. Participanții au jucat atât jocuri video standard cât și în realitate virtuală. Jocul era identic însă unii jucau în realitate virtuală.
Oamenii de știință le-au spus să se oprească din joc atunci când credeau că au trecut cinci minute. Cum nu aveau ceasuri la îndemână trebuiau să estimeze singuri trecerea timpului. În studiu, voluntarii au primit, la întâmplare, 5 minute de joc obișnuit apoi 5 minute în realitate virtuală sau 5 minute în realitatea virtuală urmate de alte 5 minute în jocul obișnuit.
Rezultatele au arătat că voluntarii au jucat jocul în realitate virtuală cu o medie de 72,6 secunde mai mult decât cei care jucau jocul obișnuit. Cu alte cuvinte, studenții au jucat cu 28,5% mai mult timp.
Aceste concluzii au apărut doar în cazul participanților care au jucat jocul în realitate virtuală prima oară. Cercetătorii cred că aceste rezultate arată că cei care au jucat jocul video standard prima oară s-au folosit de estimările de aici pentru a estima timpul petrecut în realitatea virtuală.
Fenomenul de compresie a timpului, așa cum este cunoscut științific, va putea fi folosit pentru a îndura mai ușor unele tratamente medicale sau pentru a trece mai ușor peste zborurile aeriene lungi.
Pe de altă parte, cercetătorile în domeniul dependenței de jocuri video arată că dificultatea de estimare a timpului când suntem implicați într-un joc de acest fel afectează atât starea de spirit cât și somnul. (3, 4)
sursa: Science Daily
Data actualizare: 26-05-2021 | creare: 26-05-2021 | Vizite: 601
Bibliografie
1. Virtual reality warps your sense of time, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210514134213.htm2. Time Compression in Virtual Reality, link: https://brill.com/view/journals/time/aop/article-10.1163-22134468-bja10034/article-10.1163-22134468-bja10034.xml
3. Exposure to video games: effects on sleep and on post-sleep cognitive abilities. A sistematic review of experimental evidences, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6361300/
4. The Association Between Mobile Game Addiction and Depression, Social Anxiety, and Loneliness, link: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2019.00247/full
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Activitatea fizică la bătrânețe poate fi motivul pentru care oamenii și-au extins speranța de viață
- Consumul de cafea și ceai asociat cu un risc redus de cancer de cap și gât
- Angajații din domeniul medical care se confruntă cu o scădere a calității somnului raportează niveluri mai mari de furie
- Mersul cu bicicleta la locul de muncă poate crește durata de viață
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni