Cum decid oamenii ce alimente să consume, când au multe opțiuni?
©
Autor: Teodorescu Mihai
Timpul pe care oamenii îl petrec examinând articole individuale disponibile într-un automat de gustări îi poate ajuta de fapt să decidă asupra articolului dorit, sugerează un nou studiu. Rezultatele au arătat că oamenii au avut tendința de a alege gustări la care s-au uitat pentru o perioadă de timp mai lungă, uneori chiar în detrimentul gustărilor pe care le-au apreciat mai mult.
Un lucru relativ simplu este să te hotărăști dintre două sau trei gustări disponibile. Dar ce fac oamenii când trebuie să aleagă un produs de la un automat care oferă 36 de opțiuni diferite? Un nou studiu care utilizează tehnologia de urmărire a ochilor sugerează că timpul pe care oamenii îl petrec examinând articole individuale îi poate ajuta de fapt să decidă. „Am putea face destul de bine prezicerea a ceea ce oamenii ar alege pe baza evaluărilor lor cu privire la gustările disponibile. Dar am putea face o treabă și mai bună contabilizând cât de mult au privit fiecare articol”, a spus coautorul studiului, Ian Krajbich, profesor asociat de psihologie și economie la Universitatea de Stat din Ohio.
Studiul a implicat 49 de persoane care au spus că sunt fani ai gustărilor și care au fost de acord să postească cel puțin patru ore înainte de studiu, pentru a se asigura că sarcina este relevantă pentru ei. Pe un ecran de computer, participanților li s-au arătat seturi de 9, 16, 25 sau 36 de gustări diferite și li s-a cerut să aleagă ce gustare ar dori să mănânce cel mai mult la sfârșitul experimentului. Un eye-tracker (tehnologie de urmărire a mișcărilor oculare) a înregistrat exact unde s-a uitat în timp ce făceau aceste alegeri.
După experimente, participanții au evaluat cât de mult le-au plăcut toate cele 80 de gustări care au făcut parte din studiu. Rezultatele au arătat că oamenii nu se uitau cu atenție la toate articolele înainte de a face o alegere sau chiar se uitau la fiecare articol până când găseau unul dintre preferatele lor. În schimb, s-au uitat în jur într-un mod care la prima vedere părea aleatoriu, dar depindea de locația fizică a obiectelor, precum și de cât de mult le plăcea. Una dintre teoriile principale în rândul cercetătorilor este că atunci când oamenilor li se prezintă multe alegeri, aceștia scanează până găsesc ceva care este „suficient de bun”, în acest caz o gustare de care se vor bucura, indiferent dacă este preferata lor.
sursa: Science Daily
Un lucru relativ simplu este să te hotărăști dintre două sau trei gustări disponibile. Dar ce fac oamenii când trebuie să aleagă un produs de la un automat care oferă 36 de opțiuni diferite? Un nou studiu care utilizează tehnologia de urmărire a ochilor sugerează că timpul pe care oamenii îl petrec examinând articole individuale îi poate ajuta de fapt să decidă. „Am putea face destul de bine prezicerea a ceea ce oamenii ar alege pe baza evaluărilor lor cu privire la gustările disponibile. Dar am putea face o treabă și mai bună contabilizând cât de mult au privit fiecare articol”, a spus coautorul studiului, Ian Krajbich, profesor asociat de psihologie și economie la Universitatea de Stat din Ohio.
Studiul a implicat 49 de persoane care au spus că sunt fani ai gustărilor și care au fost de acord să postească cel puțin patru ore înainte de studiu, pentru a se asigura că sarcina este relevantă pentru ei. Pe un ecran de computer, participanților li s-au arătat seturi de 9, 16, 25 sau 36 de gustări diferite și li s-a cerut să aleagă ce gustare ar dori să mănânce cel mai mult la sfârșitul experimentului. Un eye-tracker (tehnologie de urmărire a mișcărilor oculare) a înregistrat exact unde s-a uitat în timp ce făceau aceste alegeri.
După experimente, participanții au evaluat cât de mult le-au plăcut toate cele 80 de gustări care au făcut parte din studiu. Rezultatele au arătat că oamenii nu se uitau cu atenție la toate articolele înainte de a face o alegere sau chiar se uitau la fiecare articol până când găseau unul dintre preferatele lor. În schimb, s-au uitat în jur într-un mod care la prima vedere părea aleatoriu, dar depindea de locația fizică a obiectelor, precum și de cât de mult le plăcea. Una dintre teoriile principale în rândul cercetătorilor este că atunci când oamenilor li se prezintă multe alegeri, aceștia scanează până găsesc ceva care este „suficient de bun”, în acest caz o gustare de care se vor bucura, indiferent dacă este preferata lor.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 12-04-2021 | creare: 12-04-2021 | Vizite: 438
Bibliografie
How people decide when they have so many choices, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/04/210408131500.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni