Antrenarea creierului prin tehnici de neuropatie poate contribui la gestionarea tulburării de hiperactivitate cu deficit de atenție

©

Autor:

Antrenarea creierului prin tehnici de neuropatie poate contribui la gestionarea tulburării de hiperactivitate cu deficit de atenție
Tehnica de „neurofeedback”, ce presupune antrenarea atenției, are efect pozitiv asupra capacității de concentrare a pacienților cu tulburare hiperkinetica cu deficit de atenție (ADHD), indică un studiu condus de cercetători de la Universitatea din Geneva. Studiul arată, de asemenea, faptul că îmbunătățirea atenției a fost strâns legată de un răspuns îmbunătățit din creier a undei P3, despre care se știe că reflectă integrarea informațiilor din creier.
Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție, caracterizată prin dificultăți de concentrare, distragibilitate crescută, impulsivitate și hiperactivitate, se dezvoltă în copilărie și afectează aproximativ 7% dintre copii. În majoritatea cazurilor, tulburările persistă până la vârsta adultă și duc la probleme în funcționarea relațională și socio-profesională. În prezent, ADHD este tratat cu medicamente farmaceutice care pot avea efecte secundare nedorite. Acesta este motivul pentru care oamenii de știință de la Universitatea din Geneva și Spitalele Universitare din Geneva au explorat o nouă tehnică, numită „neurofeedback”, care permite pacienților cu ADHD să își antreneze atenția, pe baza feedbackului instantaneu primit de la nivelul creierului lor.

Neurofeedback-ul (sau neuropatia) este un tip de intervenție neurocognitivă ce se bazează pe antrenamentul semnalelor cerebrale „în timp real”. Folosind o electroencefalogramă (EEG), oamenii de știință captează activitatea electrică a neuronilor corticali și își concentrează analiza asupra ritmului alfa spontan, cuplând fluctuația amplitudinii sale la un joc video pe care pacienții îl pot controla cu puterea atenției lor. „Scopul neurofeedback-ului este de a face pacienții conștienți de momentele în care nu mai sunt atenți. Cu practica, rețelele cerebrale învață să reducă carențele atenționale prin neuroplasticitate”, explică unul dintre autorii studiului, Tomas Ros, cercetător în Departamentul de Neuroștiințe de la Facultatea de Medicină din cadrul Universității din Geneva.

Pentru a măsura efectele antrenamentului de neurofeedback, cercetătorii au realizat un test de atenție la 25 de adulți cu ADHD și la 22 de adulți neurotipici (n. r persoane fără un diagnostic de autism sau orice alt intelectual sau de dezvoltare). Rezultatele au arătat că, la momentul inițial, pacienții cu ADHD au făcut mai multe greșeli și au avut un timp de reacție mai variabil decât participanții la control. După o singură sesiune de 30 de minute de neurofeedback, au fost evidențiate îmbunătățiri de atenție la pacienții cu ADHD.

sursa: Science Daily
foto: Buclă neurofeedback: EEG este înregistrat și participantul primește feedback instant privind nivelul de atenție identificat prin ritmul alfa, permițând creierului să se concentreze.© UNIGE

Data actualizare: 02-07-2021 | creare: 02-07-2021 | Vizite: 605
Bibliografie
Managing attention deficit disorder by training the brain, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210629120746.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune: