Trei factori pot influența decizia oamenilor de a se informa sau de a rămâne ignoranți

Trei factori pot influența decizia oamenilor de a se informa sau de a rămâne ignoranți

©

Autor:

Trei factori pot influența decizia oamenilor de a se informa sau de a rămâne ignoranți

Oamenii aleg dacă să caute sau să evite informaÈ›ii despre sănătatea, finanÈ›ele È™i trăsăturile lor personale, în funcÈ›ie de modul în care cred că îi va face să se simtă, cât de util este È™i dacă se referă la lucruri la care se gândesc des, constată un studiu realizat de cercetătorii de la Colegiul Universitar din Londra.
Cercetătorii au efectuat cinci experimente la care au participat peste 500 de participanÈ›i, pentru a evalua factorii care influenÈ›ează căutarea de informaÈ›ii. Într-unul dintre experimente, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i cât de mult ar dori să È™tie informaÈ›ii despre propria lor sănătate, cum ar fi dacă au o genă de risc pentru Alzheimer sau o genă care conferă un sistem imunitar puternic. Într-un alt experiment, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i dacă doreau să vadă informaÈ›ii financiare, cum ar fi ratele de schimb sau în ce categorie de venit se încadrează, iar într-un altul, dacă ar fi vrut să afle cum i-au evaluat familia È™i prietenii în funcÈ›ie de anumite trăsături, precum inteligenÈ›a È™i lenea.

Mai târziu, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i cât de utile cred că vor fi informaÈ›iile, cum se aÈ™teptau să-i facă să se simtă È™i cât de des se gândesc la fiecare subiect în cauză. Cercetătorii au descoperit că oamenii aleg să caute informaÈ›ii pe baza a trei factori: utilitatea aÈ™teptată, impactul emoÈ›ional È™i dacă informaÈ›iile sunt relevante pentru lucrurile la care s-au gândit des. Model cu trei factori a explicat cel mai bine deciziile de a căuta sau de a evita informaÈ›ii, în comparaÈ›ie cu o serie de alte modele alternative testate.

Unii participanÈ›i au repetat experimentele de câteva ori, la distanță de câteva luni. Cercetătorii au descoperit că majoritatea oamenilor acordă prioritate unuia dintre cele trei motive (sentimente, utilitate, frecvenÈ›a gândirii) față de celelalte, iar tendinÈ›a lor specifică a rămas relativ stabilă.

„ÎnÈ›elegând motivaÈ›iile oamenilor de a căuta informaÈ›ii, factorii de decizie politică ar putea fi capabili să crească probabilitatea ca oamenii să fie interesaÈ›i să beneficieze de informaÈ›ii vitale. De exemplu, dacă factorii de decizie politică evidenÈ›iază utilitatea potenÈ›ială a mesajului lor È™i sentimentele pozitive pe care le poate genera, ei pot îmbunătăți eficacitatea mesajului lor”, a declarat co-autorul principal, Christopher Kelly, doctorand în cadrul Departamentului de Psihologie È™i StiinÈ›e Lingvistice din cadrul Universității din Londra.

sursa: Science Daily


Data actualizare: 07-12-2021 | creare: 07-12-2021 | Vizite: 304
Bibliografie
Whether people inform themselves or remain ignorant is due to three factors, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/12/211203081521.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum