Trei factori pot influența decizia oamenilor de a se informa sau de a rămâne ignoranți
Autor: Teodorescu Mihai

Oamenii aleg dacă să caute sau să evite informaÈ›ii despre sănătatea, finanÈ›ele È™i trăsăturile lor personale, în funcÈ›ie de modul în care cred că îi va face să se simtă, cât de util este È™i dacă se referă la lucruri la care se gândesc des, constată un studiu realizat de cercetătorii de la Colegiul Universitar din Londra.
Cercetătorii au efectuat cinci experimente la care au participat peste 500 de participanÈ›i, pentru a evalua factorii care influenÈ›ează căutarea de informaÈ›ii. Într-unul dintre experimente, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i cât de mult ar dori să È™tie informaÈ›ii despre propria lor sănătate, cum ar fi dacă au o genă de risc pentru Alzheimer sau o genă care conferă un sistem imunitar puternic. Într-un alt experiment, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i dacă doreau să vadă informaÈ›ii financiare, cum ar fi ratele de schimb sau în ce categorie de venit se încadrează, iar într-un altul, dacă ar fi vrut să afle cum i-au evaluat familia È™i prietenii în funcÈ›ie de anumite trăsături, precum inteligenÈ›a È™i lenea.
Mai târziu, participanÈ›ii au fost întrebaÈ›i cât de utile cred că vor fi informaÈ›iile, cum se aÈ™teptau să-i facă să se simtă È™i cât de des se gândesc la fiecare subiect în cauză. Cercetătorii au descoperit că oamenii aleg să caute informaÈ›ii pe baza a trei factori: utilitatea aÈ™teptată, impactul emoÈ›ional È™i dacă informaÈ›iile sunt relevante pentru lucrurile la care s-au gândit des. Model cu trei factori a explicat cel mai bine deciziile de a căuta sau de a evita informaÈ›ii, în comparaÈ›ie cu o serie de alte modele alternative testate.
Unii participanÈ›i au repetat experimentele de câteva ori, la distanță de câteva luni. Cercetătorii au descoperit că majoritatea oamenilor acordă prioritate unuia dintre cele trei motive (sentimente, utilitate, frecvenÈ›a gândirii) față de celelalte, iar tendinÈ›a lor specifică a rămas relativ stabilă.
„ÎnÈ›elegând motivaÈ›iile oamenilor de a căuta informaÈ›ii, factorii de decizie politică ar putea fi capabili să crească probabilitatea ca oamenii să fie interesaÈ›i să beneficieze de informaÈ›ii vitale. De exemplu, dacă factorii de decizie politică evidenÈ›iază utilitatea potenÈ›ială a mesajului lor È™i sentimentele pozitive pe care le poate genera, ei pot îmbunătăți eficacitatea mesajului lor”, a declarat co-autorul principal, Christopher Kelly, doctorand în cadrul Departamentului de Psihologie È™i StiinÈ›e Lingvistice din cadrul Universității din Londra.
sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Țigara electronică – care sunt riscurile pentru sănătate?
- Ratele de deces timpuriu a adulților rămân mai mari decât cele așteptate după pandemie
- Recorduri absolute ale consumului de substanțe halucinogene în rândul tinerilor în anul 2021
- Adulții tineri transformă îndrăgostirea în iubire
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni