Trei factori pot influența decizia oamenilor de a se informa sau de a rămâne ignoranți
Autor: Teodorescu Mihai
Oamenii aleg dacă să caute sau să evite informații despre sănătatea, finanțele și trăsăturile lor personale, în funcție de modul în care cred că îi va face să se simtă, cât de util este și dacă se referă la lucruri la care se gândesc des, constată un studiu realizat de cercetătorii de la Colegiul Universitar din Londra.
Cercetătorii au efectuat cinci experimente la care au participat peste 500 de participanți, pentru a evalua factorii care influențează căutarea de informații. Într-unul dintre experimente, participanții au fost întrebați cât de mult ar dori să știe informații despre propria lor sănătate, cum ar fi dacă au o genă de risc pentru Alzheimer sau o genă care conferă un sistem imunitar puternic. Într-un alt experiment, participanții au fost întrebați dacă doreau să vadă informații financiare, cum ar fi ratele de schimb sau în ce categorie de venit se încadrează, iar într-un altul, dacă ar fi vrut să afle cum i-au evaluat familia și prietenii în funcție de anumite trăsături, precum inteligența și lenea.
Mai târziu, participanții au fost întrebați cât de utile cred că vor fi informațiile, cum se așteptau să-i facă să se simtă și cât de des se gândesc la fiecare subiect în cauză. Cercetătorii au descoperit că oamenii aleg să caute informații pe baza a trei factori: utilitatea așteptată, impactul emoțional și dacă informațiile sunt relevante pentru lucrurile la care s-au gândit des. Model cu trei factori a explicat cel mai bine deciziile de a căuta sau de a evita informații, în comparație cu o serie de alte modele alternative testate.
Unii participanți au repetat experimentele de câteva ori, la distanță de câteva luni. Cercetătorii au descoperit că majoritatea oamenilor acordă prioritate unuia dintre cele trei motive (sentimente, utilitate, frecvența gândirii) față de celelalte, iar tendința lor specifică a rămas relativ stabilă.
„Înțelegând motivațiile oamenilor de a căuta informații, factorii de decizie politică ar putea fi capabili să crească probabilitatea ca oamenii să fie interesați să beneficieze de informații vitale. De exemplu, dacă factorii de decizie politică evidențiază utilitatea potențială a mesajului lor și sentimentele pozitive pe care le poate genera, ei pot îmbunătăți eficacitatea mesajului lor”, a declarat co-autorul principal, Christopher Kelly, doctorand în cadrul Departamentului de Psihologie și Stiințe Lingvistice din cadrul Universității din Londra.
sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni