Rolul microbiomului intestinal în riscul de boli cardiovasculare

Rolul microbiomului intestinal în riscul de boli cardiovasculare
Într-un studiu publicat în eBioMedicine, cercetătorii au examinat influența microbiomului intestinal asupra variațiilor colesterolului non-HDL, un factor de risc primar pentru bolile cardiovasculare. Studiul a implicat prelevarea de probe de sânge pentru analiza lipidelor și colectarea de probe fecale pentru investigații metagenomice, folosind un grup de 1.361 de rezidenți comunitari fără condiții medicale majore.
Cercetarea a relevat că anumite specii microbiene, precum Eubacterium rectale și Clostridium sp. CAG_299, sunt semnificativ corelate cu nivelele colesterolului non-HDL. Analiza a identificat 23 de specii microbiene implicate, dintre care cinci au rămas semnificative după ajustarea pentru variabilele cunoscute care afectează riscul cardiovascular.

Prin utilizarea randomizării mendeliene și a analizelor metabolomice, studiul a explorat relațiile cauzale între metaboliți selectați și colesterolul non-HDL, descoperind că N-metiltriptamina și acidul 3-indolepropionic sunt principalii efectuatori ai variațiilor acestui tip de colesterol. Acești compuși au arătat o relație inversă cu markerii de risc pentru bolile cardiovasculare aterosclerotice.

Rezultatele sugerează că intervențiile asupra microbiomului intestinal ar putea crește eficacitatea prevenției bolilor cardiovasculare, evidențiind potențialul unor specii bacteriene de a modula nivelele de colesterol non-HDL în contextul unui profil metabolic complex. Aceste descoperiri subliniază importanța considerării microbiomului intestinal în strategiile de tratament și prevenție a bolilor cardiovasculare.

Data actualizare: 16-05-2024 | creare: 16-05-2024 | Vizite: 161