Rolul factorilor genetici în rândul persoanelor dependente de soare

Rolul factorilor genetici în rândul persoanelor dependente de soare
Pe durata sezonului cald se identifică două categorii de persoane, cele care agreează și doresc expunerea nelimitată la soare și cele care nu sunt amatoare de expunere la soare, ba chiar suportă greu lumina solară și temperaturile extreme.
Un studiu recent, dezvoltat de către un grup de cercetători de la King‘s College din Londra, a analizat modul în care factorii genetici sunt răspunzători de afinitatea unor persoane pentru soare. Mai mult, oamenii de știință au remarcat că pe lângă o serie de gene, pot fi implicate și trăsăturile comportamentale, caracteristicile legate de personalitate și anumite funcții ale creierului. Studiul a fost realizat având la bază date provenind de la aproximativ 260.000 de persoane. Importanța acestor noi dezvăluiri se reflectă asupra campaniilor de prevenire a cancerului de piele.

Cercetătorii au evaluat date despre starea de sănătate obținute de la 2.500 de perechi de gemeni de la TwinsUK. Comparând perechile de gemeni identici (monozigoți) cu cele de gemeni neidentici (dizigoți), aceștia au constatat că primul tip de gemeni aveau un comportament identic în ceea ce privește afinitatea pentru soare, fapt ce a subliniat importanța factorilor genetici.

Evaluând datele provenite din alte cohorte ce au însumat 260.000 de persoane, autorii studiului au identificat cinci gene răspunzătoare de comportamentul persoanelor amatoare de soare. O parte dintre aceste gene au fost descrise în studiile publicate anterior ca fiind răspunzătoare de anumite dependențe precum fumatul și consumul de alcool sau canabis.

Dr. Mario Falchi, autorul principal al studiului, menționa că rezultatele obținute trag un semnal de alarmă legat de riscul expunerii excesive la soare sau la sistemele de bronzare artificiale în rândul pacienților cu susceptibilitate genetică pentru dezvoltarea cancerului de piele. Recomandările pentru aceste persoane sunt de a se expune cu atenție și nu în mod excesiv, pentru a putea preveni prejudiciile ulterioare.

Data actualizare: 21-09-2020 | creare: 21-09-2020 | Vizite: 634