Rețelele de socializare normalizează alegerile alimentare nesănătoase, modelând obiceiurile tinerilor și loialitatea mărcii
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu recent publicat în revista PLOS Digital Health a investigat frecvența și amploarea postărilor pe rețelele sociale ale mărcilor de alimente care vizează copiii și adolescenții din Canada. Cercetarea subliniază cum marketingul alimentar influențează alegerile alimentare ale tinerilor, accentuând rolul mediilor digitale în promovarea alimentelor bogate în grăsimi, zahăr și sare.
Studiul a identificat cele mai importante mărci de alimente din Canada în patru categorii: băuturi îndulcite, restaurante fast-food, dulciuri și ciocolată, și snacks-uri. S-au analizat datele legate de cotele de piață ale acestor mărci între 2015 și 2020, selectându-se primele 10 mărci din fiecare categorie pentru evaluare.
Datele de angajament digital au fost obținute de la Brandwatch pentru platformele Reddit, YouTube, Twitter și Tumblr, analizându-se postările despre cele 40 de mărci principale în 2020. Măsurătorile au inclus frecvența postărilor, sentimentul net și amploarea agregată a postărilor. Frecvența postărilor reflectă numărul de mențiuni ale unei mărci pe rețelele sociale, în timp ce sentimentul net indică percepțiile legate de o marcă. Amploarea agregată a fost definită ca numărul de persoane care au văzut fiecare mențiune sau postare.
Rezultatele studiului au arătat că cele 40 de mărci de alimente și băuturi au fost menționate de peste 16,85 milioane de ori pe rețelele sociale menționate, ajungând la aproximativ 42,2 miliarde de utilizatori în 2020. Restaurantele fast-food au avut cele mai multe postări, reprezentând 60,5% și 58,1% din totalul postărilor. Băuturile îndulcite au reprezentat 29,3% din postări și 37,9% din amploarea totală.
Bărbații au menționat mai frecvent mărcile în toate categoriile, cu excepția dulciurilor și ciocolatei. Cele mai populare mărci au fost restaurantele fast-food și anumite băuturi răcoritoare. De asemenea, băuturile energizante au fost menționate de două ori mai des de bărbați decât de femei, în timp ce femeile au discutat despre dulciuri și ciocolată de opt ori mai mult decât bărbații.
În concluzie, studiul evidențiază omniprezența postărilor pe rețelele sociale despre mărci nesănătoase de alimente și băuturi, în special restaurantele fast-food și băuturile îndulcite. Aceasta subliniază necesitatea unei supravegheri a mediilor digitale de către guverne și implementarea unor politici care să protejeze sănătatea copiilor în contextul mediului alimentar digital, care normalizează consumul de alimente și băuturi nesănătoase.
sursa: News Medical
Studiul a identificat cele mai importante mărci de alimente din Canada în patru categorii: băuturi îndulcite, restaurante fast-food, dulciuri și ciocolată, și snacks-uri. S-au analizat datele legate de cotele de piață ale acestor mărci între 2015 și 2020, selectându-se primele 10 mărci din fiecare categorie pentru evaluare.
Datele de angajament digital au fost obținute de la Brandwatch pentru platformele Reddit, YouTube, Twitter și Tumblr, analizându-se postările despre cele 40 de mărci principale în 2020. Măsurătorile au inclus frecvența postărilor, sentimentul net și amploarea agregată a postărilor. Frecvența postărilor reflectă numărul de mențiuni ale unei mărci pe rețelele sociale, în timp ce sentimentul net indică percepțiile legate de o marcă. Amploarea agregată a fost definită ca numărul de persoane care au văzut fiecare mențiune sau postare.
Rezultatele studiului au arătat că cele 40 de mărci de alimente și băuturi au fost menționate de peste 16,85 milioane de ori pe rețelele sociale menționate, ajungând la aproximativ 42,2 miliarde de utilizatori în 2020. Restaurantele fast-food au avut cele mai multe postări, reprezentând 60,5% și 58,1% din totalul postărilor. Băuturile îndulcite au reprezentat 29,3% din postări și 37,9% din amploarea totală.
Bărbații au menționat mai frecvent mărcile în toate categoriile, cu excepția dulciurilor și ciocolatei. Cele mai populare mărci au fost restaurantele fast-food și anumite băuturi răcoritoare. De asemenea, băuturile energizante au fost menționate de două ori mai des de bărbați decât de femei, în timp ce femeile au discutat despre dulciuri și ciocolată de opt ori mai mult decât bărbații.
În concluzie, studiul evidențiază omniprezența postărilor pe rețelele sociale despre mărci nesănătoase de alimente și băuturi, în special restaurantele fast-food și băuturile îndulcite. Aceasta subliniază necesitatea unei supravegheri a mediilor digitale de către guverne și implementarea unor politici care să protejeze sănătatea copiilor în contextul mediului alimentar digital, care normalizează consumul de alimente și băuturi nesănătoase.
sursa: News Medical
Data actualizare: 06-11-2024 | creare: 06-11-2024 | Vizite: 149
Bibliografie
Social media normalizes unhealthy food choices, shaping youth habits and brand loyalty, link: https://www.news-medical.net/news/20241103/Social-media-normalizes-unhealthy-food-choices-shaping-youth-habits-and-brand-loyalty.aspxImage by ghasoub on Pixabay
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- O fibră alimentară găsită în plante și legume ar putea fi dăunătoare anumitor persoane
- Dieta mediteraneană contribuie la ameliorarea simptomelor depresiei
- Un nou îndulcitor cu conținut scăzut de calorii ar putea îmbunătăți sănătatea intestinală
- Aportul crescut de acid docosahexaenoic (DHA) scade riscul de demență Alzheimer și alte demențe
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.