Cumpărăturile pe stomacul gol nu duc neapărat la achiziții nesăbuite

Cumpărăturile pe stomacul gol nu duc neapărat la achiziții nesăbuite

©

Autor:

Cumpărăturile pe stomacul gol nu duc neapărat la achiziții nesăbuite
MulÈ›i dintre noi È™tiu că dacă mergem la cumpărături cu stomacul gol ne alegem cu multe produse (È™i nu dintre cele mai sănătoase) pe care nu le-am fi cumpărat daca nu ne-ar fi fost foame. TotuÈ™i, este posibil ca un nou studiu să fi găsit o metodă de a face alegeri sănătoase atunci când cumpărăm alimente, înfometaÈ›i fiind.

„Într-adevar, când oamenii sunt flămânzi, au tendinÈ›a de a lua decizii din impuls È™i fie cumpără prea multă mâncare, fie aleg alimente gustoase, dar nesănătoase, care oferă o satisfacÈ›ie de moment”, spune autoarea studiului, Tracy Cheung, doctorandă în psihologie la Universitatea Utrecht din Olanda.

Prin studiul de față, cercetătorii au dorit să afle dacă această impulsivitate ar putea fi redirecÈ›ionată astfel încât oamenii să facă alegeri sănătoase. AceÈ™tia au folosit „euristica dovezii sociale” - cu alte cuvinte, tendinÈ›a de a face ceea ce fac È™i ceilalÈ›i - în cadrul a două experimente.

Într-un prim experiment, aproximativ 200 de persoane au participat la un sondaj online ce includea È™i o întrebare despre cât de foame le este, pe o scară de la 1 (deloc) la 7 (foarte foame). Apoi, participanÈ›ii au avut de ales între o mâncare sănătoasă (o salată) È™i una mai puÈ›in sănătoasă (o shawarma). Pentru jumătate dintre participanÈ›i s-a afiÈ™at la fiecare fel de mâncare un grafic care arăta că majoritatea participanÈ›ilor anteriori au ales meniul mai sănătos - aceasta fiind „euristica dovezii sociale”.

Al doilea experiment s-a desfășurat în mod asemănător, doar că a avut loc într-o cantină, incluzând 190 de persoane. În ambele experimente, rezultatele au arătat că atunci când oamenii flămânzi vedeau graficul care promova mâncarea sănătoasă, fără a li se spune în mod explicit că este varianta mai sănătoasă, optau pentru mâncarea mai sănătoasă.

„Putem spune că impulsivitatea nu este nocivă, atât timp cât avem în jur semnale care promovează alegerile sănătoase”, spune Cheung. Aceste semnale ar putea include săgeÈ›i în supermarket care duc spre legume È™i alimente proaspete, neprocesate, ori fructe proaspete amplasate lângă casele de marcat.

Sursa: Live Science

Data actualizare: 30-04-2023 | creare: 30-05-2017 | Vizite: 960
Bibliografie
Shopping Hungry? Psychology Trick Could Stifle Bad Food Choices, link: https://www.livescience.com/59285-shopping-hungry-mental-tricks.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum