Proteină transportoare critică oferă speranțe pentru terapii împotriva degradării neuronale legate de îmbătrânire

Cercetătorii din Singapore au realizat un studiu care ar putea ajuta la reducerea efectelor dăunătoare pe care îmbătrânirea le produce asupra creierului. Studiul cercetătorilor, publicat în Journal of Clinical Investigation, arată rolul critic pe care îl are o proteină în reglarea celulelor creierului care sunt responsabile pentru producerea tecilor de mielină.
Tecile de mielină sunt o membrană izolatoare care acoperă nervii și facilitează conducerea rapidă și eficientă a semnalelor electrice în sistemul nervos al corpului. Atunci când tecile de mielină sunt deteriorate, nervii își pot pierde capacitatea de a funcționa și pot provoca tulburări neurologice. Înaintarea în vârstă poate cauza degradarea naturală a teciilor de mielină, ceea ce poate duce la pierderea abilităților fizice și mentale.

În studiul actual, echipa de cercetători a arătat în modelele preclinice că eliminarea Mfsd2a din celulele precursoare care se maturizează în celule producătoare de mielină din creier a dus la mielinizare deficitară după naștere. Investigațiile ulterioare au demonstrat că absența Mfsd2a a determinat reducerea grupului de molecule de acizi grași în celulele precursoare, împiedicând aceste celule să se maturizeze în oligodendrocite, care produc mielină.

Profesorul David Silver, autorul principal al studiului, a explicat că „studiul indică faptul că lipidele omega-3 acționează pentru a direcționa dezvoltarea oligodendrocitelor, un proces care este esențial pentru mielinizarea creierului”. Descoperirea cercetătorilor poate fi folosită în viitor pentru a dezvolta terapii și suplimente alimentare pentru a trata pacienții cu tulburări neurologice cauzate de mielinizarea redusă.

foto: Creierul modelului preclinic în curs de dezvoltare cu axoni mielinizați (prezentați în culoarea verde) // Credit: Vetrivel Sengottuvel

Data actualizare: 09-05-2023 | creare: 09-05-2023 | Vizite: 230
A special omega-3 fatty acid lipid will change how we look at the developing and aging brain, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2023/05/230505101659.htm

• Vârstnicii cu o viziune mai optimistă au o memorie și o funcție cognitivă mai bună
  • Fluctuațiile LDL-colesterolului au fost asociate cu reducerea funcțiilor cognitive
  • De ce avem impresia că timpul trece mult mai rapid când facem ceva plăcut?