Colon iritabil - tratarea durerilor

03-01-2022
Pirnero
Nu este medic/terapeut
Pirnero
Am 74 de ani și sunt profesor pensionar. Am fost diagnosticat, acum 4 ani, cu colon iritabil, în urma unei colonoscopii la gastroenterolog. Aveam dureri sub coastă, în partea stângă, și relativ constipație. Am urmat tratament cu spasmomen și meteospasmyl. În ultimul timp (cam de două-trei luni), am început să am dureri foarte puternice sub coastă, în stânga, dureri care nu cedează la medicamente. Am fost din nou la gastroenterolog, care m-a asigurat că nu pot avea cancer (am scaunul normal, fără sângerări și nu am scăzut în greutate). Sunt și depresiv și anxios și mi s-a spus că asta duce la intensificrea durerilor. Urmez tratament și pentru depresie (Quetiapina Teva și Tritico) și încerc să-mi controlez stările, dar nu reușesc. Mă gândesc tot timpul la durerile care sunt zilnice și fac tot felul de scenarii sumbre. Pentru colon iau, în prezent, ibutin și IBSI-SUN și, din când în când, când durerile nu cedează, NO-SPA. Îmi poate sugera cineva un tratament eficace? Mulțumesc.
4 comentarii
0
03-01-2022, ora 20:24
tassevasi
Nu este medic/terapeut
tassevasi
V-am mai raspuns, acum va recomand sa cititi de pe net despre Sindromul Roemheld explica foarte multe lucruri acolo, continui sa va sugerez sa nu mai consumati ciorbe o perioada mai lunga si vedeti cum va simtiti. Nu spuneti daca aveti balonari si palpitatii.
0
04-01-2022, ora 10:42
Pirnero
Nu este medic/terapeut
Pirnero
Mulțumesc pentru răspuns. Nu consum ciorbe, nici fructe sau legume (nici băuturi carbogazoase). În afară de dureri, care sunt constante și destul de intense, am balonări și gaze. Palpitații nu am, dar uneori (mai ales seara) simt înțepături în partea stângă a pieptului (tensiunea este bună, mi-o iau aproape zilnic: 130/75 (80). Am citit despre Sindromul Roemheld. În urmă cu câțiva ani, am fost diagnosticat cu angină pectorală, iar la o gastroscopie (de acum un an) mi s-a pus diagnosticul de hernie hiatală.
0