Care sunt factorii care influențează alegerile alimentare?
©
Autor: Teodorescu Mihai

Specialiștii au studiat impactul pe care modul de prezentare al unui anumit aliment îl are asupra consumatorului și dacă o prezentare atractivă ar putea determina indivizii să își imagineze gustul sau mirosul produsului, pentru ca mai apoi să își dorească să îl consume. Cercetătorii au stabilit, de asemenea, că asocierea unui aliment cu experiențe și emoții plăcute a condus la creșterea interesului pentru acel aliment. Concluziile studiului vor putea fi folosite pentru a reduce obezitatea la nivel global, cercetătorii constatând o asociere a creșterii incidenței obezității cu modul de promovare a alimentelor nesănătoase, cât și cu accesul limitat la alimentele nesănătoase.
Transformarea alimentelor sănătoase în alimente atractive din punct de vedere vizual, folosind modalități de promovare pe care de regulă le folosesc producătorii și distribuitorii de mâncare nesănătoasă (junk-food), reprezintă un instrument eficient de creștere a consumului de alimente sănătoase. În urma unei campanii de marketing ce își propunea creșterea consumului de morcovi fără a promova calitățile sănătoase ale acestora, ci doar plăcerea senzorială derivată din consumul lor, a fost remarcată o creștere a vânzărilor de aproximativ 12 procente. Nu doar aspectul constituie un factor decisiv pentru consumator, ci și costurile produselor sau timpul alocat pentru crearea unui preparat.
Nevoia de timp pentru a căuta ingredientele necesare pentru asamblarea unei mese sănătoase sau pentru găsirea unui restaurant care servește mâncarea sănătoasă, precum și nevoia de bani pentru a putea crea produsul final sau pentru a putea merge la un anumit restaurant, constituie bariere în calea accesului la o alimentație sănătoasă. În anumite zone, precum în orașele de mici dimensiuni sau cu o populație redusă, lipsa de supermarketuri se traduce printr-o incapacitate de satisfacere a nevoilor alimentare sănătoase. Magazinele de colț, singurele care sunt disponibile în orașele mici, sunt de regulă limitate în cantitatea de alimente sănătoase pe care o pot oferi. Pentru a rezolva această problemă, unul dintre autorii studiului, Dr. Iana Castro, a lansat BrightSide Produce, un serviciu de distribuție a produselor sănătoase în magazinele din comunitățile subestimate. Lansată inițial în anul 2017, cu cinci magazine localizate într-o regiune din California, BrightSide Produce a ajuns să livreze în prezent în 13 magazine din același oraș, planul fiind acela de extindere și în alte orașe.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 17-09-2019 | creare: 17-09-2019 | Vizite: 2348
Bibliografie
Professors examine what influences healthy, sustainable food choices, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190911142725.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni