Care sunt factorii care influențează alegerile alimentare?
©
Autor: Teodorescu Mihai
SimÈ›ul vizual poate influenÈ›a preferinÈ›ele alimentare ale unei persoane. AfirmaÈ›ia conform căreia mâncăm mai întâi cu ochii este confirmată de cercetări academice.
SpecialiÈ™tii au studiat impactul pe care modul de prezentare al unui anumit aliment îl are asupra consumatorului È™i dacă o prezentare atractivă ar putea determina indivizii să îÈ™i imagineze gustul sau mirosul produsului, pentru ca mai apoi să îÈ™i dorească să îl consume. Cercetătorii au stabilit, de asemenea, că asocierea unui aliment cu experienÈ›e È™i emoÈ›ii plăcute a condus la creÈ™terea interesului pentru acel aliment. Concluziile studiului vor putea fi folosite pentru a reduce obezitatea la nivel global, cercetătorii constatând o asociere a creÈ™terii incidenÈ›ei obezității cu modul de promovare a alimentelor nesănătoase, cât È™i cu accesul limitat la alimentele nesănătoase.
Transformarea alimentelor sănătoase în alimente atractive din punct de vedere vizual, folosind modalități de promovare pe care de regulă le folosesc producătorii È™i distribuitorii de mâncare nesănătoasă (junk-food), reprezintă un instrument eficient de creÈ™tere a consumului de alimente sănătoase. În urma unei campanii de marketing ce îÈ™i propunea creÈ™terea consumului de morcovi fără a promova calitățile sănătoase ale acestora, ci doar plăcerea senzorială derivată din consumul lor, a fost remarcată o creÈ™tere a vânzărilor de aproximativ 12 procente. Nu doar aspectul constituie un factor decisiv pentru consumator, ci È™i costurile produselor sau timpul alocat pentru crearea unui preparat.
Nevoia de timp pentru a căuta ingredientele necesare pentru asamblarea unei mese sănătoase sau pentru găsirea unui restaurant care serveÈ™te mâncarea sănătoasă, precum È™i nevoia de bani pentru a putea crea produsul final sau pentru a putea merge la un anumit restaurant, constituie bariere în calea accesului la o alimentaÈ›ie sănătoasă. În anumite zone, precum în oraÈ™ele de mici dimensiuni sau cu o populaÈ›ie redusă, lipsa de supermarketuri se traduce printr-o incapacitate de satisfacere a nevoilor alimentare sănătoase. Magazinele de colÈ›, singurele care sunt disponibile în oraÈ™ele mici, sunt de regulă limitate în cantitatea de alimente sănătoase pe care o pot oferi. Pentru a rezolva această problemă, unul dintre autorii studiului, Dr. Iana Castro, a lansat BrightSide Produce, un serviciu de distribuÈ›ie a produselor sănătoase în magazinele din comunitățile subestimate. Lansată iniÈ›ial în anul 2017, cu cinci magazine localizate într-o regiune din California, BrightSide Produce a ajuns să livreze în prezent în 13 magazine din acelaÈ™i oraÈ™, planul fiind acela de extindere È™i în alte oraÈ™e.
sursa: Science Daily
SpecialiÈ™tii au studiat impactul pe care modul de prezentare al unui anumit aliment îl are asupra consumatorului È™i dacă o prezentare atractivă ar putea determina indivizii să îÈ™i imagineze gustul sau mirosul produsului, pentru ca mai apoi să îÈ™i dorească să îl consume. Cercetătorii au stabilit, de asemenea, că asocierea unui aliment cu experienÈ›e È™i emoÈ›ii plăcute a condus la creÈ™terea interesului pentru acel aliment. Concluziile studiului vor putea fi folosite pentru a reduce obezitatea la nivel global, cercetătorii constatând o asociere a creÈ™terii incidenÈ›ei obezității cu modul de promovare a alimentelor nesănătoase, cât È™i cu accesul limitat la alimentele nesănătoase.
Transformarea alimentelor sănătoase în alimente atractive din punct de vedere vizual, folosind modalități de promovare pe care de regulă le folosesc producătorii È™i distribuitorii de mâncare nesănătoasă (junk-food), reprezintă un instrument eficient de creÈ™tere a consumului de alimente sănătoase. În urma unei campanii de marketing ce îÈ™i propunea creÈ™terea consumului de morcovi fără a promova calitățile sănătoase ale acestora, ci doar plăcerea senzorială derivată din consumul lor, a fost remarcată o creÈ™tere a vânzărilor de aproximativ 12 procente. Nu doar aspectul constituie un factor decisiv pentru consumator, ci È™i costurile produselor sau timpul alocat pentru crearea unui preparat.
Nevoia de timp pentru a căuta ingredientele necesare pentru asamblarea unei mese sănătoase sau pentru găsirea unui restaurant care serveÈ™te mâncarea sănătoasă, precum È™i nevoia de bani pentru a putea crea produsul final sau pentru a putea merge la un anumit restaurant, constituie bariere în calea accesului la o alimentaÈ›ie sănătoasă. În anumite zone, precum în oraÈ™ele de mici dimensiuni sau cu o populaÈ›ie redusă, lipsa de supermarketuri se traduce printr-o incapacitate de satisfacere a nevoilor alimentare sănătoase. Magazinele de colÈ›, singurele care sunt disponibile în oraÈ™ele mici, sunt de regulă limitate în cantitatea de alimente sănătoase pe care o pot oferi. Pentru a rezolva această problemă, unul dintre autorii studiului, Dr. Iana Castro, a lansat BrightSide Produce, un serviciu de distribuÈ›ie a produselor sănătoase în magazinele din comunitățile subestimate. Lansată iniÈ›ial în anul 2017, cu cinci magazine localizate într-o regiune din California, BrightSide Produce a ajuns să livreze în prezent în 13 magazine din acelaÈ™i oraÈ™, planul fiind acela de extindere È™i în alte oraÈ™e.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 17-09-2019 | creare: 17-09-2019 | Vizite: 2269
Bibliografie
Professors examine what influences healthy, sustainable food choices, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190911142725.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Grăsimile alimentare pot promova ateroscleroza prin interacțiunea dintre bacteriile din intestin și sistemul imun
- Sunetele produse de mâncat reglează cantitatea de alimente consumate
- Consumul de fructe este asociat stării de bine și unui risc mai mic de simptome depresive
- Tinerii cu tulburări de alimentație pot suferi simultan de o tulburare din spectru autist nediagnosticată
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni