Abuzul fizic și pedepsele afectează performanța academică a copiilor
©
Autor: Airinei Camelia
Chiar dacă pedepsirea nu implică abuz fizic, suferința produsă copiilor are un impact negativ asupra structurii creierului, dezvoltării și stării lor generale. Cercetătorii de la Universitatea Penn State au condus un studiu în urma căruia a rezultat că performanța școlară și implicarea în activitățile din clasă sunt în mod semnificativ influențate de expunerea acasă la pedepse fizice minore, severe sau abuzive.
Studiul a fost publicat în revista Child Abuse and Neglect.
În cercetări anterioare, pedepsele corporale și abuzul fizic au lost asociate cu reducerea dezvoltării cognitive și scăderea performanțelor academice la copii, studiul de față este una dintre puținele cercetări care anchetează simultan pedepsele fizice abuzive și non-abuzive raportate atât de copii, cât și de îngrijitori.
Chiar dacă pedepsele sunt minore, copiii pot suferi, iar acest stres are un impact asupra stării de bine și performanțelor. Acest stil punitiv are ca obiectiv evitarea comportamentului nedorit, din frică, însă astfel copilul nu are oportunitatea de a învăța un comportament adecvat prin mijloce raționale.
Au fost studiați peste 650 de copii și îngrijitorii lor, fiind încadrați în trei domenii de pedeapse fizice: minore, severe sau abuzive. Subiecții au raportat folosirea sau experimentarea pedepselor fizice, apoi cercetătorii au măsurat consecințele cognitive, implicarea la școală și izolarea socială la copii. Datele au fost analizate pentru a determina traiectoria între performanțele academice și cognitive și influența expunerii la pedepse fizice.
Toate formele de pedepsire fizică duc la declinul implicării în viața școlară, însă doar expunerea inițială la abuz fizic influențează performanțele cognitive, iar pedepsele severe cresc izolarea socială. Aceste rezultate sugerează că prevenirea abuzului nu este o măsură suficientă pentru o bună adaptare a copilului la mediul academic. Având în vedere că pedepsele minore se pot cu ușurință transforma în pedepse severe, părinții trebuie educați în vederea folosirii unor forme alternative de pedeapsă.
Sursa: Science Daily
Studiul a fost publicat în revista Child Abuse and Neglect.
În cercetări anterioare, pedepsele corporale și abuzul fizic au lost asociate cu reducerea dezvoltării cognitive și scăderea performanțelor academice la copii, studiul de față este una dintre puținele cercetări care anchetează simultan pedepsele fizice abuzive și non-abuzive raportate atât de copii, cât și de îngrijitori.
Chiar dacă pedepsele sunt minore, copiii pot suferi, iar acest stres are un impact asupra stării de bine și performanțelor. Acest stil punitiv are ca obiectiv evitarea comportamentului nedorit, din frică, însă astfel copilul nu are oportunitatea de a învăța un comportament adecvat prin mijloce raționale.
Au fost studiați peste 650 de copii și îngrijitorii lor, fiind încadrați în trei domenii de pedeapse fizice: minore, severe sau abuzive. Subiecții au raportat folosirea sau experimentarea pedepselor fizice, apoi cercetătorii au măsurat consecințele cognitive, implicarea la școală și izolarea socială la copii. Datele au fost analizate pentru a determina traiectoria între performanțele academice și cognitive și influența expunerii la pedepse fizice.
Toate formele de pedepsire fizică duc la declinul implicării în viața școlară, însă doar expunerea inițială la abuz fizic influențează performanțele cognitive, iar pedepsele severe cresc izolarea socială. Aceste rezultate sugerează că prevenirea abuzului nu este o măsură suficientă pentru o bună adaptare a copilului la mediul academic. Având în vedere că pedepsele minore se pot cu ușurință transforma în pedepse severe, părinții trebuie educați în vederea folosirii unor forme alternative de pedeapsă.
Sursa: Science Daily
Data actualizare: 10-10-2017 | creare: 10-10-2017 | Vizite: 1498
Bibliografie
Physical abuse and punishment impact children's academic performance, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/09/170929152212.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Dozele crescute de steroizi inhalatori și lipsa de eficiență în astmul la copil
- Gripa la copii și riscul efectelor secundare neuropsihiatrice
- Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung
- Pentru prima dată se pune problema unei reevaluări a sindromului morții subite a sugarului
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni