Relația dintre „pregătirea pentru școală” și absenteismul persistent ulterior
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu realizat de Universitatea Leeds a analizat legătura dintre pregătirea școlară la intrarea în învățământul primar și absenteismul persistent, folosind date de la 62.598 de copii cu vârste între 5 și 13 ani din districtul Bradford, pentru perioada academică 2012/2013 până în 2019/2020.
Cercetarea a descoperit că 67% dintre elevii cu un absenteism persistent (prezență sub 90%) nu erau considerați „pregătiți pentru școală” când au început învățământul primar, comparativ cu doar 37% dintre copiii care nu au avut probleme cu absenteismul.
Studiul, publicat în jurnalul Royal Society Open Science, subliniază că absenteismul își are rădăcinile încă din primele etape ale educației și sugerează că evaluările pregătirii școlare utilizate de învățători pot identifica copiii cu risc de dezangajare pe termen lung din sistemul educațional. Aceste evaluări măsoară diverse arii de dezvoltare ale copilului, de la abilități fizice și socio-emoționale, la comunicare și competențe de bază în matematică și literație.
Absenteismul este o preocupare majoră în Marea Britanie, unde date recente indică faptul că aproape un sfert din toți elevii au lipsit la cel puțin 39 de sesiuni de jumătate de zi în trimestrul de toamnă al anului școlar 2022/23. Această problemă a fost exacerbata de pandemia de COVID-19, ducând la o anchetă formală din partea Comitetului pentru Educație al Guvernului britanic.
Cercetătorii subliniază că, pe lângă măsurile de evaluare a pregătirii școlare, implicarea părinților este crucială în pregătirea copiilor pentru mediu de învățare. Totodată, copiii care nu sunt pregătiți pentru școală pot avea nevoi neîndeplinite, cum ar fi neurodivergența sau probleme de sănătate mintală, care îngreunează adaptarea la mediu școlar.
În concluzie, studiul subliniază nevoia de intervenții timpurii și utilizarea datelor existente pentru identificarea copiilor care necesită suport adițional pentru a rămâne angajați în procesul educațional. Cercetătorii îndeamnă factorii de decizie să promoveze utilizarea acestor date în școli pentru a asigura că toți elevii au oportunitatea de a se dezvolta și integra corespunzător în societate. Aceștia intenționează să investigheze în studii ulterioare intervențiile specifice care ar putea preveni absenteismul persistent.
sursa: News Medical
Cercetarea a descoperit că 67% dintre elevii cu un absenteism persistent (prezență sub 90%) nu erau considerați „pregătiți pentru școală” când au început învățământul primar, comparativ cu doar 37% dintre copiii care nu au avut probleme cu absenteismul.
Studiul, publicat în jurnalul Royal Society Open Science, subliniază că absenteismul își are rădăcinile încă din primele etape ale educației și sugerează că evaluările pregătirii școlare utilizate de învățători pot identifica copiii cu risc de dezangajare pe termen lung din sistemul educațional. Aceste evaluări măsoară diverse arii de dezvoltare ale copilului, de la abilități fizice și socio-emoționale, la comunicare și competențe de bază în matematică și literație.
Absenteismul este o preocupare majoră în Marea Britanie, unde date recente indică faptul că aproape un sfert din toți elevii au lipsit la cel puțin 39 de sesiuni de jumătate de zi în trimestrul de toamnă al anului școlar 2022/23. Această problemă a fost exacerbata de pandemia de COVID-19, ducând la o anchetă formală din partea Comitetului pentru Educație al Guvernului britanic.
Cercetătorii subliniază că, pe lângă măsurile de evaluare a pregătirii școlare, implicarea părinților este crucială în pregătirea copiilor pentru mediu de învățare. Totodată, copiii care nu sunt pregătiți pentru școală pot avea nevoi neîndeplinite, cum ar fi neurodivergența sau probleme de sănătate mintală, care îngreunează adaptarea la mediu școlar.
În concluzie, studiul subliniază nevoia de intervenții timpurii și utilizarea datelor existente pentru identificarea copiilor care necesită suport adițional pentru a rămâne angajați în procesul educațional. Cercetătorii îndeamnă factorii de decizie să promoveze utilizarea acestor date în școli pentru a asigura că toți elevii au oportunitatea de a se dezvolta și integra corespunzător în societate. Aceștia intenționează să investigheze în studii ulterioare intervențiile specifice care ar putea preveni absenteismul persistent.
sursa: News Medical
Data actualizare: 01-07-2024 | creare: 01-07-2024 | Vizite: 168
Bibliografie
School readiness predicts future absenteeism, link: https://www.news-medical.net/news/20240626/School-readiness-predicts-future-absenteeism.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni