Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung
©
Autor: Domșa Dariana
Persoanele cele mai tinere dintr-o clasă școlară au un dezavantaj pe termen lung, din punct de vedere educațional și al sănătății mintale, comparativ cu colegii lor mai în vârstă, arată un studiu recent, în care au fost analizate datele de la 300.000 de persoane din registrele naționale suedeze.
Cercetătorii au descoperit că cei mai tineri dintr-o clasă au o probabilitate mai mare de a experimenta realizări educaționale scăzute, tulburări de abuz de substanțe și depresie în viața ulterioară. Cu toate acestea, copiii mai mici cu ADHD au apărut mai puțin expuși riscului de depresie. „Diferența dintre cel mai tânăr și cel mai în vârstă membru al unei clase poate fi de până la 11 luni. În primele etape ale copilăriei, aceasta este o diferență semnificativă în ceea ce privește maturitatea, comportamentul și abilitățile cognitive.”, a declarat unul dintre autori, profesorul Jonna Kuntsi de la Colegiul King‘s.
Anchetatorii observă că efectele negative ale vârstei relative tinere sunt mult mai puțin frecvente în țări precum Danemarca, posibil datorită abordării mai flexibile a vârstei de începere a școlii acolo. Copiii mici care s-ar putea să nu fie pregătiți să înceapă școala au posibilitatea de a începe școala mai târziu și, ca atare, prezintă un risc mai mic de a experimenta efecte secundare.
Profesorul Kuntsi a solicitat anterior să se pună mai mult accent pe vârsta relativă a elevilor în raport cu dificultățile de citire, ortografie sau abilități aritmetice care nu sunt încă formate, ca urmare a capacității cognitive scăzute. Cercetătorii solicită revizuirea abordărilor actuale și adoptarea unora care să asigure cele mai bune rezultatele viitoare ale copiilor, pe deplin independente de vârsta relativă la începutul școlii.
„A fi cel mai mic copil într-o sală de clasă poate avea consecințe complexe asupra dezvoltării și poate reprezenta un important dezavantaj în primele etape ale vieții academice. Dacă vrem să depășim acest lucru, trebuie să existe o mai bună înțelegere din partea factorilor de decizie, a cadrelor didactice și a clinicienilor, astfel încât toți copiii să aibă șanse egale să reușească mai târziu în viață”, a declarat același cercetător.
sursa: Science Daily
Cercetătorii au descoperit că cei mai tineri dintr-o clasă au o probabilitate mai mare de a experimenta realizări educaționale scăzute, tulburări de abuz de substanțe și depresie în viața ulterioară. Cu toate acestea, copiii mai mici cu ADHD au apărut mai puțin expuși riscului de depresie. „Diferența dintre cel mai tânăr și cel mai în vârstă membru al unei clase poate fi de până la 11 luni. În primele etape ale copilăriei, aceasta este o diferență semnificativă în ceea ce privește maturitatea, comportamentul și abilitățile cognitive.”, a declarat unul dintre autori, profesorul Jonna Kuntsi de la Colegiul King‘s.
Anchetatorii observă că efectele negative ale vârstei relative tinere sunt mult mai puțin frecvente în țări precum Danemarca, posibil datorită abordării mai flexibile a vârstei de începere a școlii acolo. Copiii mici care s-ar putea să nu fie pregătiți să înceapă școala au posibilitatea de a începe școala mai târziu și, ca atare, prezintă un risc mai mic de a experimenta efecte secundare.
Profesorul Kuntsi a solicitat anterior să se pună mai mult accent pe vârsta relativă a elevilor în raport cu dificultățile de citire, ortografie sau abilități aritmetice care nu sunt încă formate, ca urmare a capacității cognitive scăzute. Cercetătorii solicită revizuirea abordărilor actuale și adoptarea unora care să asigure cele mai bune rezultatele viitoare ale copiilor, pe deplin independente de vârsta relativă la începutul școlii.
„A fi cel mai mic copil într-o sală de clasă poate avea consecințe complexe asupra dezvoltării și poate reprezenta un important dezavantaj în primele etape ale vieții academice. Dacă vrem să depășim acest lucru, trebuie să existe o mai bună înțelegere din partea factorilor de decizie, a cadrelor didactice și a clinicienilor, astfel încât toți copiii să aibă șanse egale să reușească mai târziu în viață”, a declarat același cercetător.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 14-08-2021 | creare: 14-08-2021 | Vizite: 544
Bibliografie
Younger children in a school class at greater risk of long-term negative outcomes like low educational achievement and substance misuse, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210811091604.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Mai multe obiceiuri nesănătoase de somn contribuie la sindromul morții subite a sugarului (SMSS)
- Filtrele de aer pot reduce efectele negative ale poluării aerului asupra dezvoltării cerebrale la copii
- Probioticele stimulează sănătatea intestinală a bebelușilor născuți prematur
- Riscul de boală celiacă, influențat de medicamentele administrate în copilărie
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Scurgeri vaginale la fetite - 7 ani!
- Copil de 7 ani cu probleme??? Nu foloseste deloc toaleta
- Miopie forte copil, sfaturi va rog
- Baiat de 10 ani, cand se sperie urineaza in pat