Scrisul de mână, benefic pentru învățarea mai rapidă și mai eficientă a unor noi abilități
©
Autor: Teodorescu Mihai
Scrierea de mână îi ajută pe oameni să învețe anumite abilități mai repede și mai bine decât prin tastarea la calculator sau prin vizionarea videoclipurilor, arată un studiu condus de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins. Deși scrierea manuală este tot mai frecvent înlocuită de scrierea la calculator, studiu constată că nu ar trebui să aruncăm creioanele și hârtia.
„Întrebarea pentru părinți și educatori este de ce ar trebui copiii să petreacă timpul scriind de mână. Din moment ce oamenii scriu tot mai puțin de mână, de ce ar conta? Adevărata întrebare este: există alte beneficii ale scrierii de mână care au legătură cu citirea și ortografia? Studiul nostru ne arată că există. ", spune autorul principal Brenda Rapp.
Cercetătorii Brenda Rapp, profesor de științe cognitive la Universitatea Johns Hopkins și Robert Wiley, profesor la Universitatea din Carolina de Nord, au efectuat un experiment în care 42 de persoane, împărțite în trei grupuri de cursanți: scriitori, dactilografi și video-observator, au fost învățate alfabetul arab. Toată lumea a învățat literele pe rând, în moduri diferite. La final, după șase sesiuni de antrenament, toți participanții la studiu au putut recunoaște literele. Cu toate acestea, grupul de scriere a atins acest nivel de competență mai repede decât celelalte grupuri.
În continuare, cercetătorii au dorit să determine în ce măsură grupurile ar putea generaliza noile cunoștințe. Cu alte cuvinte, toți ar putea recunoaște literele, dar cineva le-ar putea folosi cu adevărat ca un profesionist, scriind cu ele, folosindu-le pentru a scrie cuvinte noi și folosindu-le pentru a citi cuvinte necunoscute? Grupul de scriere a fost mai bun în toate aceste lucruri.
Grupul de scriere a ajuns să aibă mai multe abilități necesare pentru citirea și ortografia la nivel de adulți. Wiley și Rapp spun că este pentru că scrierea de mână întărește lecțiile vizuale și auditive. Avantajul nu are nicio legătură cu caligrafia. „Odată cu scrierea, obțineți o reprezentare mai puternică în minte, care vă permite să schițați spre aceste alte tipuri de sarcini care nu implică în niciun fel scrierea de mână”, a spus Wiley. Deși participanții la studiu au fost adulți, Wiley și Rapp se așteaptă să vadă aceleași rezultate la copii. Descoperirile au implicații pentru sălile de clasă în care creioanele și caietele au fost înlocuite în ultimii ani cu tablete și laptopuri, iar predarea scrisului cursiv de mână aproape a dispărut.
„Întrebarea pentru părinți și educatori este de ce ar trebui copiii să petreacă timpul scriind de mână. Din moment ce oamenii scriu tot mai puțin de mână, de ce ar conta? Adevărata întrebare este: există alte beneficii ale scrierii de mână care au legătură cu citirea și ortografia? Studiul nostru ne arată că există. ", spune autorul principal Brenda Rapp.
Cercetătorii Brenda Rapp, profesor de științe cognitive la Universitatea Johns Hopkins și Robert Wiley, profesor la Universitatea din Carolina de Nord, au efectuat un experiment în care 42 de persoane, împărțite în trei grupuri de cursanți: scriitori, dactilografi și video-observator, au fost învățate alfabetul arab. Toată lumea a învățat literele pe rând, în moduri diferite. La final, după șase sesiuni de antrenament, toți participanții la studiu au putut recunoaște literele. Cu toate acestea, grupul de scriere a atins acest nivel de competență mai repede decât celelalte grupuri.
În continuare, cercetătorii au dorit să determine în ce măsură grupurile ar putea generaliza noile cunoștințe. Cu alte cuvinte, toți ar putea recunoaște literele, dar cineva le-ar putea folosi cu adevărat ca un profesionist, scriind cu ele, folosindu-le pentru a scrie cuvinte noi și folosindu-le pentru a citi cuvinte necunoscute? Grupul de scriere a fost mai bun în toate aceste lucruri.
Grupul de scriere a ajuns să aibă mai multe abilități necesare pentru citirea și ortografia la nivel de adulți. Wiley și Rapp spun că este pentru că scrierea de mână întărește lecțiile vizuale și auditive. Avantajul nu are nicio legătură cu caligrafia. „Odată cu scrierea, obțineți o reprezentare mai puternică în minte, care vă permite să schițați spre aceste alte tipuri de sarcini care nu implică în niciun fel scrierea de mână”, a spus Wiley. Deși participanții la studiu au fost adulți, Wiley și Rapp se așteaptă să vadă aceleași rezultate la copii. Descoperirile au implicații pentru sălile de clasă în care creioanele și caietele au fost înlocuite în ultimii ani cu tablete și laptopuri, iar predarea scrisului cursiv de mână aproape a dispărut.
Data actualizare: 19-07-2021 | creare: 19-07-2021 | Vizite: 518
Bibliografie
Handwriting beats typing and watching videos for learning to read, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/07/210708111508.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Spray-ul nazal cu ketamină: o opțiune promițătoare pentru ameliorarea migrenei cronice refractare
- Cum este afectat creierul de lipsa somnului? (studiu)
- Flavanolii din cacao stimulează oxigenarea creierului și procesele cognitive la adulții sănătoși
- Reducerea numărului de mese zilnice, asociată cu o diminuare a riscului de a dezvolta boala Alzheimer
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni