ROmedic Black Friday:  reduceri la serviciile de promovare a cabinetelor, clinicilor și firmelor medicale

Scrisul de mână amplifică concetivitatea cerebrală și învățarea

©

Autor:

Scrisul de mână amplifică concetivitatea cerebrală și învățarea
În contextul în care dispozitivele digitale încep să înlocuiască treptat stiloul și hârtia, scrierea de mână devine din ce în ce mai rară în școli și universități, tastarea fiind adesea recomandată pentru viteză. Cu toate acestea, scrierea manuală a fost asociată cu îmbunătățirea acurateței ortografice și a memoriei. Cercetătorii din Norvegia au investigat rețelele neuronale implicate în ambele moduri de scriere pentru a determina dacă procesul de formare a literelor de mână duce la o conectivitate cerebrală mai mare.
Studiul, publicat în Frontiers in Psychology și condus de Prof. Audrey van der Meer de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie, a colectat date EEG de la 36 de studenți care au fost solicitați să scrie sau să tasteze un cuvânt afișat pe un ecran. Scrierea a fost efectuată cu un stilou digital pe un ecran tactil, în timp ce tastarea a fost realizată cu un singur deget. Rezultatele au arătat că conectivitatea diferitelor regiuni cerebrale a crescut atunci când participanții au scris de mână, dar nu și când au tastat.

Aceste descoperiri sugerează că informațiile vizuale și de mișcare obținute prin mișcări controlate precis ale mâinii contribuie semnificativ la modelele de conectivitate cerebrală care promovează învățarea. Deși participanții au folosit stilouri digitale pentru scrierea de mână, cercetătorii consideră că rezultatele ar fi similare și în cazul utilizării unui stilou real pe hârtie. Mișcarea degetelor efectuată în timpul formării literelor promovează conectivitatea cerebrală, astfel încât scrierea tipărită este de așteptat să aibă beneficii similare pentru învățare ca și scrierea cursivă.

În contrast, mișcarea simplă de a apăsa o tastă repetitiv cu același deget este mai puțin stimulativă pentru creier. Acest lucru explică, de asemenea, de ce copiii care învață să scrie și să citească pe o tabletă pot avea dificultăți în a diferenția între literele care sunt imagini în oglindă una față de cealaltă, cum ar fi „b” și „d”.

Cercetătorii subliniază necesitatea de a oferi studenților oportunitatea de a folosi stilouri în loc să tasteze în timpul orelor, sugerând că implementarea unor instrucțiuni minime de scriere manuală ar putea fi un pas adecvat. Deși este important să ținem pasul cu progresele tehnologice, este esențial să fim conștienți de avantajele pe care diferitele metode de scriere le oferă în diverse circumstanțe. De exemplu, există dovezi că studenții învață și își amintesc mai mult atunci când iau notițe de mână la cursuri, în timp ce utilizarea unui computer poate fi mai practică pentru scrierea unui text lung sau a unui eseu.

sursa: News Medical
foto: NTNU

Data actualizare: 29-01-2024 | creare: 29-01-2024 | Vizite: 418
Bibliografie
Handwriting boosts brain connectivity and learning, link: https://www.news-medical.net/news/20240126/Handwriting-boosts-brain-connectivity-and-learning.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Folosirea instrumentelor mecanice determină îmbunătățirea abilităților lingvistice
  •