Sanofi-Aventis s-ar putea extinde pe piata farmaceutica din Romania
Data publicării: 29-10-2009
"Este o propunere facuta in cursul anului 2009. Nu va dau detalii daca este vorba despre un producator, de produs sau de serviciu. Sigur este ca deocamdata grupul nu-si propune sa cumpere un lant de farmacii, pentru ca nu este in specializarea companiei", a declarat Ovidiu Saltas-Dabija, medical director Sanofi Aventis.
La randul sau, directorul de Operatiuni Industriale Zentiva, Margareta Tanase, a spus ca, in ceea ce priveste intentia de a face alte achizitii, grupul este in analiza, intrucat este deschis tuturor oportunitatilor, iar noile achizitii reprezinta una dintre prioritatile sale.
"Sunt in analiza toate oportunitatile si sunt transmise Grupului in vederea finalizarii. Exista intentia de extindere. Exista o comisie constituita la nivel corporate, adica la nivelul Grupului Sanofi-Aventis, care analizeaza permanent oportunitati de la nivel european si din alte zone ale lumii si propunerile vin si sunt analizate. O astfel de propunere a venit si din Romania, iar cand se va lua o decizie, va fi anuntata", a spus Margareta Tanase.
Dabija a explicat ca nu este vorba despre o oferta.
"Noi analizam fiecare piata in parte, cautand nevoile pietei si ce ar putea satisface aceasta nevoie. Daca acel lucru este extern, demaram negocieri dupa ce este analizata in Grup aceasta oportunitate. Deci, oportunitatea noi am transmis-o, dar comisia o evalueaza. Am transmis la comisie propuneri plecand din Romania. Deocamdata nu pot da niciun detaliu, intrucat ambele companii (Sanofi-Aventis si Zentiva - n.r.) sunt listate la bursa", a precizat Ovidiu Saltas-Dabija.
Potrivit acestuia, daca este identificata o nevoie nesatisfacuta in ceea ce priveste asigurarea starii de sanatate sau tratarea unei patologii ori preventia unei boli, se analizeaza complementaritatea acestei oportunitati cu portofoliul actual. Daca poate fi acoperita cu portofoliul actual, cel mai probabil nu va exista un raspuns favorabil cu privire la aceasta oportunitate.
"Dar daca este complementar cu portofoliul actual, nu conteaza cat de larg este portofoliul, ci cat de bine se potriveste ca oferta pentru sanatate", a mentionat acesta, explicand de ce compania ar putea face alte achizitii in contextul unei piete deja afectata de criza. El a admis ca este foarte greu sa faca o estimare despre cum va evolua piata, subliniind ca ceea ce se stie deocamdata din declaratiile oficiale este ca finantarea nu va fi mai buna in 2010 comparativ cu anul 2009.
"Ceea ce este greu pentru producator este lipsa unei predictibilitati a pietei farmaceutice din Romania", a conchis Dabija.
Sursa: Agerpres,
29-10-2009, Vizualizari 658