Rolul microbiotei intestinale și al dietei în gestionarea durerii cronice

Rolul microbiotei intestinale și al dietei în gestionarea durerii cronice

Durerea cronică este o afecÈ›iune debilitantă care afectează milioane de oameni la nivel mondial. DeÈ™i există diverse tratamente, eficacitatea lor variază È™i, în multe cazuri, mecanismele subiacente ale durerii cronice rămân neclare. Un studiu recent publicat în revista Nutrients a aruncat o lumină nouă asupra rolului microbiotei intestinale È™i al dietei în gestionarea disconfortului cronic. Acest articol prezintă descoperirile acestei cercetări, explorând modul în care nutriÈ›ia poate modula relaÈ›ia dintre microbiota intestinală È™i durerea cronică.

Context și Metodologie

Studiul a efectuat o analiză bibliometrică pentru a înÈ›elege cum nutriÈ›ia influenÈ›ează asocierea dintre microbiomul intestinal È™i durerea cronică. Au fost luate în considerare toate publicaÈ›iile relevante între anii 2003 È™i 2022. Studiul a constatat că doar un număr mic de articole de cercetare pe această temă au fost publicate, sugerând că manipularea microbiotei intestinale prin dietă pentru a modula durerea nu este un focus principal de cercetare la nivel mondial.

Mai multe studii au arătat că microorganismele prezente în intestin sunt legate de multe funcÈ›ii fiziologice, inclusiv funcÈ›ii imune È™i metabolice. În plus, microbiomul intestinal menÈ›ine sănătatea generală a organismului prin conservarea integrității barierei intestinale, reglarea energiei, stocarea nutriÈ›iei È™i dezvoltarea creierului.

Recent, cercetătorii au devenit din ce în ce mai interesaÈ›i de evaluarea relaÈ›iei dintre durere È™i microbiomul intestinal. Aceste studii au indicat că microbii care colonizează tractul gastrointestinal pot facilita comunicarea bidirecÈ›ională între microbii intestinali È™i durere. Această comunicare are loc prin interacÈ›iunile dintre metaboliÈ›ii bacterieni, cum ar fi acizii graÈ™i cu lanÈ› scurt (SCFA), triptofanul È™i acizii biliari (BA). Principalele căi care leagă microbiomul intestinal È™i durerea sunt căile endocrine, imune È™i neuronale.

Principalele Descoperiri

• Microorganismele prezente în intestin sunt legate de multe funcÈ›ii fiziologice, inclusiv funcÈ›ii imune È™i metabolice.
  • Comunicarea între microbiota intestinală È™i durere se realizează prin interacÈ›iunile dintre metaboliÈ›ii bacterieni, cum ar fi acizii graÈ™i cu lanÈ› scurt (SCFAs), triptofanul È™i acizii biliari (BAs).
  • NutriÈ›ia este vitală în menÈ›inerea funcÈ›iilor fiziologice, imune È™i biochimice normale ale organismului.
  • Probioticele È™i prebioticele ar putea fi folosite pentru a gestiona durerea cronică prin È›intirea microbiotei intestinale.

Atât probioticele, cât È™i prebioticele ar putea fi folosite pentru a gestiona durerea cronică prin È›intirea microbiotei intestinale. Probioticele, cum ar fi genurile Bifidobacterium, Akkermansia muciniphila È™i Lactobacillus, sunt utilizate în mod obiÈ™nuit în scopuri clinice, inclusiv pentru ameliorarea durerii.

De asemenea, un model de È™oarece a arătat că terapia cu probiotice atenuează hipersensibilitatea viscerală indusă de antibiotice prin modificarea conÈ›inutului de neurotransmițători senzoriali din colon, în timp ce un alt studiu a arătat că SCFA atenuează durerea cronică.

Îmbunătățirea durerii abdominale a fost legată de o abundență crescută de A. muciniphila la pacienÈ›ii cu sindrom de colon iritabil (IBS) prin transplant de microbiotă fecală (FMT). Numai prebioticele sau în combinaÈ›ie cu probioticele ar putea fi folosite pentru a ameliora durerea care este legată de multe boli. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a înÈ›elege mai bine semnificaÈ›ia clinică a FMT pentru ameliorarea durerii.

Implicații Clinice

Studiul sugerează că o nutriÈ›ie optimă poate regla microbiota intestinală, ceea ce la rândul său poate atenua durerea cronică. De asemenea, probioticele, cum ar fi genurile Bifidobacterium, Akkermansia muciniphila È™i Lactobacillus, sunt frecvent utilizate în scopuri clinice, inclusiv pentru îmbunătățirea durerii.

Concluzii și Perspective de Viitor

DeÈ™i studiul a oferit dovezi valoroase, rămâne o nevoie de studii mecanistice de înaltă calitate pentru a elucida interacÈ›iunea dintre microbiota intestinală, nutriÈ›ie È™i durere. ÎnÈ›elegerea acestor mecanisme ar putea deschide calea către noi abordări terapeutice în gestionarea durerii cronice.

Data actualizare: 29-08-2023 | creare: 29-08-2023 | Vizite: 237