Relevanța, principalul criteriu folosit de utilizatori înainte de postarea unor informații sau fotografii pe rețelele sociale
©
Autor: Domșa Dariana
Postările care conțin informații, fotografii sau alte elemente considerate relevante pentru prieteni și pentru familie sunt cele care tind să fie postate pe rețelele sociale de către un utilizator obișnuit de internet, potrivit concluziilor unui studiu recent publicat în Journal of Experimental Psychology.
Comportamentul din ultimii ani al utilizatorilor de internet denotă o creștere a interesului pentru rețelele sociale, în prezent aproximativ trei ore din zi fiind dedicate de către utilizatorii medii de internet pentru accesarea rețelelor sociale. Informațiile partajate de către utilizatori pe rețelele sociale sunt adesea extrem de diferite de la un individ la altul. Studiul actual, condus de cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania, investighează gradul de relevanță pe care o postare trebuie să îl aibă, pentru a fi distribuită.
Pentru studiu, cercetătorii au analizat comportamentul a peste 3.000 de indivizi, utilizatori obișnuiți ai rețelelor sociale. Cercetătorii și-au propus explorarea factorilor psihologici care explică dorința unui utilizator de a publica informații online. Participanții la studiu au fost expuși la articole și postări de pe rețelele sociale cu privire la teme extrem de importante, precum sănătatea, schimbările climatice sau pandemia COVID-19. În mod simultan, unii participanți au citit rezumate ale articolelor de știri. Ulterior, participanții au raportat cât de probabil a fost să împărtășească fiecare mesaj citit și cât de relevant l-au găsit pe fiecare pentru ei înșiși și pentru oamenii pe care îi cunosc.
Potrivit concluziilor, oamenii împărtășesc informații despre care consideră că sunt semnificative pentru ei înșiși sau pentru oamenii pe care îi cunosc. Cercetarea actuală poate ajuta la formarea mesajelor publice eficiente pe rețelele sociale. Cercetătorii speră ca rezultatele studiului să ofere instrumentele necesare pentru crearea unor schimbări sociale. Autorii studiului evidențiază importanța răspândirii informațiilor pe rețelele sociale, doarece poate contribui la schimbarea comportamentelor individuale și a comportamentului colectiv.
sursa: Science Daily
foto: Robin Worrall / Unsplash
Comportamentul din ultimii ani al utilizatorilor de internet denotă o creștere a interesului pentru rețelele sociale, în prezent aproximativ trei ore din zi fiind dedicate de către utilizatorii medii de internet pentru accesarea rețelelor sociale. Informațiile partajate de către utilizatori pe rețelele sociale sunt adesea extrem de diferite de la un individ la altul. Studiul actual, condus de cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania, investighează gradul de relevanță pe care o postare trebuie să îl aibă, pentru a fi distribuită.
Pentru studiu, cercetătorii au analizat comportamentul a peste 3.000 de indivizi, utilizatori obișnuiți ai rețelelor sociale. Cercetătorii și-au propus explorarea factorilor psihologici care explică dorința unui utilizator de a publica informații online. Participanții la studiu au fost expuși la articole și postări de pe rețelele sociale cu privire la teme extrem de importante, precum sănătatea, schimbările climatice sau pandemia COVID-19. În mod simultan, unii participanți au citit rezumate ale articolelor de știri. Ulterior, participanții au raportat cât de probabil a fost să împărtășească fiecare mesaj citit și cât de relevant l-au găsit pe fiecare pentru ei înșiși și pentru oamenii pe care îi cunosc.
Potrivit concluziilor, oamenii împărtășesc informații despre care consideră că sunt semnificative pentru ei înșiși sau pentru oamenii pe care îi cunosc. Cercetarea actuală poate ajuta la formarea mesajelor publice eficiente pe rețelele sociale. Cercetătorii speră ca rezultatele studiului să ofere instrumentele necesare pentru crearea unor schimbări sociale. Autorii studiului evidențiază importanța răspândirii informațiilor pe rețelele sociale, doarece poate contribui la schimbarea comportamentelor individuale și a comportamentului colectiv.
sursa: Science Daily
foto: Robin Worrall / Unsplash
Data actualizare: 30-08-2022 | creare: 30-08-2022 | Vizite: 272
Bibliografie
What makes us share posts on social media?, https://www.sciencedaily.com/releases/2022/08/220825164005.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum