O strategie mai bună pentru campaniile antifumat
©
Autor: Redacția ROmedic
„Atenție: fumatul duce la apariția cancerului!” dedesubtul unei imagini cu o gură cu leziuni canceroase și dinți cariați, sau mesajul „Atenție: renunțarea la fumat scade riscul apariției cancerului” sub aceeași imagine - care dintre aceste două mesaje are mai multe șanse să convingă un fumător să se lase de fumat?
Potrivit unui studiu condus de cercetătorii de la Georgetown Lombardi Comprehensive Cancer Center și publicat în revista Nicotine & Tobacco Research, răspunsul depinde de încrederea în propriile forțe de a se lăsa pe care o are un fumător.
Mesajul care accentuează părțile pozitive (al doilea mesaj) a fost mai eficient la fumătorii care cred că se pot lăsa atunci când doresc. Pe de altă parte, primul mesaj (mai negativ) a fost mai eficient la fumătorii care cred că este foarte greu să te lași de fumat. Prin urmare, un mesaj care îmbină atât părțile pozitive ale lăsatului, cât și părțile negative ale fumatului ar putea avea mai mult succes.
Acest studiu s-a desfășurat in SUA, unde FDA încearcă în continuare să implementeze postarea imaginilor împreună cu mesajele de avertizare pe pachetele de țigări. Acest demers a fost împiedicat de procesele intentate de companiile de tutun. Rezultatele studiului au confirmat faptul ca atât imaginile grafice cu efectele fumatului, cât și mesajele de avertizare care pun accent și pe beneficiile renunțării pot crește umărul celor care se lasă de fumat.
Potrivit unui studiu condus de cercetătorii de la Georgetown Lombardi Comprehensive Cancer Center și publicat în revista Nicotine & Tobacco Research, răspunsul depinde de încrederea în propriile forțe de a se lăsa pe care o are un fumător.
Mesajul care accentuează părțile pozitive (al doilea mesaj) a fost mai eficient la fumătorii care cred că se pot lăsa atunci când doresc. Pe de altă parte, primul mesaj (mai negativ) a fost mai eficient la fumătorii care cred că este foarte greu să te lași de fumat. Prin urmare, un mesaj care îmbină atât părțile pozitive ale lăsatului, cât și părțile negative ale fumatului ar putea avea mai mult succes.
Acest studiu s-a desfășurat in SUA, unde FDA încearcă în continuare să implementeze postarea imaginilor împreună cu mesajele de avertizare pe pachetele de țigări. Acest demers a fost împiedicat de procesele intentate de companiile de tutun. Rezultatele studiului au confirmat faptul ca atât imaginile grafice cu efectele fumatului, cât și mesajele de avertizare care pun accent și pe beneficiile renunțării pot crește umărul celor care se lasă de fumat.
Data actualizare: 16-09-2014 | creare: 16-09-2014 | Vizite: 2606
Bibliografie
Identifying a better message strategy for dissuading smokers: Add the positive, link: https://medicalxpress.com/news/2014-09-message-strategy-dissuading-smokers-positive.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- „Sextortion scam”: bărbații, mai predispuși să cadă victime ale șantajului sexual online în timpul pandemiei
- Ridicarea în mod regulat de greutăți îmbunătățește fertilitatea bărbaților
- Deshidratarea cronică are consecințe grave pentru sănătate
- Studiu: ficatul uman ar putea rezista cel puțin 100 de ani
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Rinita vasomotorie
- Intrebare: karissa si fumatul
- Senzatie de nod in gat din ce in ce mai suparatoare
- Vreau sa ma las de fumat pentru totdeauna.
- Sinus deschis?
- Regim postoperatoriu-pt litiaza biliara
- Posibil o gastrita?
- Lasatul de tigari ingrasa?
- Partea dreapta amortita
- Diabet, tigari, cafea... infectie masea