Niciun efect al educației suplimentare asupra structurii pe termen lung a creierului (experiment natural)
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu de amploare publicat recent a investigat impactul unui an suplimentar de educație asupra structurii cerebrale pe termen lung, utilizând un experiment natural și date de la peste 30.000 de participanți. Cercetătorii au profitat de o modificare legislativă din 1972 în Anglia, Scoția și Țara Galilor, când vârsta minimă obligatorie de părăsire a școlii a fost ridicată de la 15 la 16 ani (cunoscută sub numele de ROSLA). Această schimbare a oferit un context ideal pentru a examina efectele educației suplimentare într-un mod aproape experimental.
Prin aplicarea unor metode statistice avansate, cum ar fi regresia discontinuă, echipa de cercetare a evaluat șase măsuri globale ale structurii cerebrale, inclusiv suprafața totală corticală, grosimea medie a cortexului și volumul total al creierului, folosind imagistica prin rezonanță magnetică (RMN). De asemenea, au analizat regiuni specifice ale creierului și proprietăți ale substanței albe, cum ar fi anizotropia fracțională în diferite tracturi neuronale.
Rezultatele au arătat că un an suplimentar de educație nu a avut un impact semnificativ asupra structurii cerebrale măsurate la decenii după intervenție. Nu s-au observat diferențe în măsurătorile globale sau regionale ale creierului între cei care au beneficiat de educație suplimentară și cei care nu au făcut-o. Acest lucru sugerează că, deși educația este asociată cu beneficii cognitive și socio-economice pe termen lung, nu induce modificări structurale detectabile în creier prin tehnicile RMN standard.
Cercetătorii propun că efectele educației ar putea fi prezente la nivel microstructural sau funcțional, care nu sunt captate de metodele actuale de imagistică structurală. De asemenea, studiul ridică întrebări cu privire la unele teorii existente despre plasticitatea creierului și modul în care experiențele educaționale influențează dezvoltarea neuronală pe termen lung.
În concluzie, deși educația are numeroase beneficii bine documentate, acest studiu sugerează că un an suplimentar de școală nu produce schimbări structurale pe termen lung în creier detectabile prin RMN. Aceste descoperiri subliniază necesitatea unor cercetări suplimentare care să utilizeze tehnologii mai avansate sau abordări diferite pentru a explora modul în care educația influențează sănătatea și funcționarea cerebrală.
sursa: News Medical
Prin aplicarea unor metode statistice avansate, cum ar fi regresia discontinuă, echipa de cercetare a evaluat șase măsuri globale ale structurii cerebrale, inclusiv suprafața totală corticală, grosimea medie a cortexului și volumul total al creierului, folosind imagistica prin rezonanță magnetică (RMN). De asemenea, au analizat regiuni specifice ale creierului și proprietăți ale substanței albe, cum ar fi anizotropia fracțională în diferite tracturi neuronale.
Rezultatele au arătat că un an suplimentar de educație nu a avut un impact semnificativ asupra structurii cerebrale măsurate la decenii după intervenție. Nu s-au observat diferențe în măsurătorile globale sau regionale ale creierului între cei care au beneficiat de educație suplimentară și cei care nu au făcut-o. Acest lucru sugerează că, deși educația este asociată cu beneficii cognitive și socio-economice pe termen lung, nu induce modificări structurale detectabile în creier prin tehnicile RMN standard.
Cercetătorii propun că efectele educației ar putea fi prezente la nivel microstructural sau funcțional, care nu sunt captate de metodele actuale de imagistică structurală. De asemenea, studiul ridică întrebări cu privire la unele teorii existente despre plasticitatea creierului și modul în care experiențele educaționale influențează dezvoltarea neuronală pe termen lung.
În concluzie, deși educația are numeroase beneficii bine documentate, acest studiu sugerează că un an suplimentar de școală nu produce schimbări structurale pe termen lung în creier detectabile prin RMN. Aceste descoperiri subliniază necesitatea unor cercetări suplimentare care să utilizeze tehnologii mai avansate sau abordări diferite pentru a explora modul în care educația influențează sănătatea și funcționarea cerebrală.
sursa: News Medical
Data actualizare: 11-11-2024 | creare: 11-11-2024 | Vizite: 87
Bibliografie
Study reveals no impact of extra education on brain aging, link: https://www.news-medical.net/news/20241105/Study-reveals-no-impact-of-extra-education-on-brain-aging.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni