Îmbătrânirea amplifică semnătura imunogenă a microbiomului intestinal legată de inflamația crescută

Un studiu recent publicat în revista Aging Cell dezvăluie cum transplantul de microbi intestinali de la șoareci bătrâni la șoareci tineri „fără microbi" conduce la o creștere a inflamației, un proces similar cu cel asociat îmbătrânirii la om. Șoarecii tineri care au primit microbi de la alți șoareci tineri nu au prezentat o creștere similară a inflamației.
Cercetarea, condusă de Jacob Allen de la Universitatea din Illinois Urbana-Champaign și Thomas Buford de la Universitatea din Alabama la Birmingham, sugerează că modificările microbiomului intestinal contribuie la inflamația sistemică observată adesea la bătrânețe. Studiul a arătat, de asemenea, că antibioticele perturbă microbiomul intestinal al șoarecilor bătrâni pentru o perioadă mai lungă comparativ cu șoarecii tineri.

Echipa a investigat cum microbiomul gutural al șoarecilor bătrâni poate stimula răspunsul imunitar, concentrându-se pe receptorii de tip toll (TLR), care mediază procesele inflamatorii în organism. Au descoperit că microbi din șoarecii bătrâni sunt mai predispuși să activeze TLR4, un receptor care detectează componente ale peretelui celular bacterian, ceea ce a dus la semnalizare inflamatorie crescută și niveluri mai mari de lipopolizaharide în sânge după transplant în șoarecii tineri.

Studiul a explorat și impactul tratamentului cu antibiotice cu spectru larg asupra microbiomului, observând ce microorganisme reapar imediat după încheierea tratamentului. În șoarecii cu microbiom bătrân, patogenii oportuniști au fost cei mai rapizi în a reveni.

Aceste descoperiri subliniază că microbiomul intestinal se modifică odată cu îmbătrânirea și că aceste schimbări pot afecta sănătatea pe termen lung și răspunsul inflamator al gazdei, sugerând că reziliența microbiomului la provocările cu antibiotice scade odată cu vârsta. Studiul pune în lumină importanța înțelegerii relației dintre microbiomul intestinal și inflamația asociată îmbătrânirii, având implicații semnificative pentru gestionarea sănătății pe măsură ce populația înaintează în vârstă.

Data actualizare: 12-06-2024 | creare: 12-06-2024 | Vizite: 169