Hernia hiatală, tratament, operație

05-10-2021
Pirnero
Nu este medic/terapeut
Pirnero
Bună ziua. Sunt profesor pensionar, am 74 de ani și, în cursul anului trecut am făcut 2 gastroscopii, în februarie și în septembrie, din cauză că mă balonam, și simțeam apăsări puternice în coșul pieptului. Uneori, când făceam un efort cât de mic sau mă deplasam, apăsarea devenea atât de intensă, încât trebuia să mă opresc, pentru a-mi reveni respirația la normal. Am fost diagnosticat cu esofagită de reflux și hernie hiatală incipientă. Am urmat tratament cu controloc, helides, am redus semnificativ cantitatea de alimente, am renunțat la roșii, alimente condimentate, băuturi carbogazoase etc. După fiecare masă, am încercat să stau în picioare (fără a mă culca imediat), să mă plimb, dar la vârsta mea e destul de greu. Ceea ce vreau să spun este că simptomele nu au dispărut (am și un colon iritabil, care-mi face neplăceri destul de mari), ba chiar s-au intensificat. Apăsarea în coșul pieptului, ca și înghițitul greu al alimentelor nu au dispărut. Aș vrea să știu dacă nu s-ar impune o intervenție chirurgicală (operație) și, dacă cineva a apelat la aceasta, cum se simte. Vă mulțumesc!
2 comentarii
0
05-10-2021, ora 20:58
tassevasi
Nu este medic/terapeut
tassevasi