Dureri de cap și presiune intracraniană

03-06-2023
Pirnero
Nu este medic/terapeut
Pirnero
Bună ziua. Sunt profesor pensionar, am 75 de ani și, pe lângă alte afecțiuni, mă confrunt cu puternice dureri de cap și o presiune intracraniană constantă. Am efectuat 2 RMN-uri cerebrale, ultimul în 27 iulie 2022. Aș dori să mi se interpreteze, de către un medic, concluziile acestui IRM cerebral nativ+SDC:
Leziuni ischemice cronice, în hipersemnal T2, FLAIR, infracentimetrice, cortico-subcorticale frontal bilateral, respectiv capsular extern adiacent girusului lung al insulei dreapta.
Fără leziuni recente detectabile IRM.
Fără leziuni subtentoriale vizibile IRM.
Calcificări nespecifice glanda pineală.
Ventriculi simetrici în linia mediană, cu talie moderat crescută.
Spații lichidiene extracerebrale supratentoriale fronto-temporo-parietale, respectiv subtentoriale celeberoase lărgite.
Ax vascular arterial intracerebral ce semnal de flux rapid prezent.
Joncțiune cranio-spinală de aspect normal.
Orbite și stânci temporale de aspect normal IRM.
Minimă îngroșare a mucoasei celulelor etmoidale, respectiv sinusuri maxilare bilateral.
Fără captări patologice de contrast

CONCLUZIE:
Leziuni ischemice cronice, infracentrimetrice capsular extern dreapta, respectiv frontal bilateral.
Fără leziuni recente detectabile IRM.
Fără leziuni subtentoriale vizibile IRM.
Modificări de atrofie suprași subtentorială.