Autism sau intarziere de vorbire la un copil de 2 ani?
Buna ziua,
Sunt mama unui baietel care a tocmai a implinit 2 ani si care nu spune nici un cuvant cu sens ci doar pronunta vocale/silabe toata ziua. Nu spune mama cu intentie. Deloc de neglijat e faptul ca noi locuim in Franta, acasa vorbim in romana, insa la gradinita, evident numai in franceza ( copilul este in colectivitate de la varsta de 14 luni, 8 ore/zi, 5 zile/sapt).
Cum pot interpreta acest retard de limbaj tinand cont de urmatoarele aspecte:
1. Aspecte negative:
- copilul nu arata cu degetul: cand doreste ceva la care nu are acces singur, ne impinge/ trage de mana pana la locul respectiv si intinde mana lui spre obiect ( uitandu-se in ochii mei) sau cere sa fie ridicat in brate pt un obiect la inaltime
- nu arata partile corpului dar la baie executa ´comanda’ spala burtica/ deschide gura cand zic ´A gurița!’
-nu stie sa imi aduca mingea/masina fara sa o indic eu
-nu e capabil sa recunoasca (arate cu degetul) imagini intr-o carte ( care e cainele? etc).
2. Aspecte pozitive:
- raspunde la nume
- contact vizual prezent si persistent
- imita miscari motorii insa nu sunete ( controlul ORL de acum 6 luni nu a relevat probleme de auz).
- zambeste oricarei persoane care i se adreseaza
- f buna integrare in colectivitate ( educatoarele il considera un copil dezvoltat conform varstei)
- recunoaste cand i se spune ‘ unde e mama/tata/David’ intorcand privirea spre persoana respectiva.
- se apropie de David ( are 2 luni) si ii zambeste afectuos
- raspunde la comenzi: vino la masa/ baie, da-mi, nu ai voie,
- da din cap ‘nu’ cand nu vrea ceva
- mananca cu lingurita/ bea din cana/ foloseste corect un creion/ face cuburi/ se joaca corect cu jucariile fara sa aibe stereotipuri/ joaca jocuri de reciprocitate ( cu mingea/ ascunsea).
- face pa cu mana/ aplauda, este afectuos, ofera pupici, pune telefonul la urechea lui sau spontan la urechea mea, se urca pe o masinuta si face spontan cu mana ´pa pa’ uitandu se la mine, imi aduce carti sa ii citesc
- nu ii place sa stea singur, daca noi ne uitam la Tv si nu ii acordam atentie, vine si se urca pe noi
- nu e capricios la mancare si nu are probleme cu somnul
Sper sa nu fi obosit cu detaliile oferite, insa am vrut sa expun cat mai complet dezvoltarea lui.
Credeti ca in afara de comunicarea verbala ar putea fi si o alta problema care sa justifice acest retard?
Va multumesc anticipat!
Sunt mama unui baietel care a tocmai a implinit 2 ani si care nu spune nici un cuvant cu sens ci doar pronunta vocale/silabe toata ziua. Nu spune mama cu intentie. Deloc de neglijat e faptul ca noi locuim in Franta, acasa vorbim in romana, insa la gradinita, evident numai in franceza ( copilul este in colectivitate de la varsta de 14 luni, 8 ore/zi, 5 zile/sapt).
Cum pot interpreta acest retard de limbaj tinand cont de urmatoarele aspecte:
1. Aspecte negative:
- copilul nu arata cu degetul: cand doreste ceva la care nu are acces singur, ne impinge/ trage de mana pana la locul respectiv si intinde mana lui spre obiect ( uitandu-se in ochii mei) sau cere sa fie ridicat in brate pt un obiect la inaltime
- nu arata partile corpului dar la baie executa ´comanda’ spala burtica/ deschide gura cand zic ´A gurița!’
-nu stie sa imi aduca mingea/masina fara sa o indic eu
-nu e capabil sa recunoasca (arate cu degetul) imagini intr-o carte ( care e cainele? etc).
2. Aspecte pozitive:
- raspunde la nume
- contact vizual prezent si persistent
- imita miscari motorii insa nu sunete ( controlul ORL de acum 6 luni nu a relevat probleme de auz).
- zambeste oricarei persoane care i se adreseaza
- f buna integrare in colectivitate ( educatoarele il considera un copil dezvoltat conform varstei)
- recunoaste cand i se spune ‘ unde e mama/tata/David’ intorcand privirea spre persoana respectiva.
- se apropie de David ( are 2 luni) si ii zambeste afectuos
- raspunde la comenzi: vino la masa/ baie, da-mi, nu ai voie,
- da din cap ‘nu’ cand nu vrea ceva
- mananca cu lingurita/ bea din cana/ foloseste corect un creion/ face cuburi/ se joaca corect cu jucariile fara sa aibe stereotipuri/ joaca jocuri de reciprocitate ( cu mingea/ ascunsea).
- face pa cu mana/ aplauda, este afectuos, ofera pupici, pune telefonul la urechea lui sau spontan la urechea mea, se urca pe o masinuta si face spontan cu mana ´pa pa’ uitandu se la mine, imi aduce carti sa ii citesc
- nu ii place sa stea singur, daca noi ne uitam la Tv si nu ii acordam atentie, vine si se urca pe noi
- nu e capricios la mancare si nu are probleme cu somnul
Sper sa nu fi obosit cu detaliile oferite, insa am vrut sa expun cat mai complet dezvoltarea lui.
Credeti ca in afara de comunicarea verbala ar putea fi si o alta problema care sa justifice acest retard?
Va multumesc anticipat!
23 comentarii
Buna ziua, sa va trăiască copilașul și să vă bucurați de el, părerea mea e că nu aveți motive sa va îngrijorați că da unii copii vorbesc un pic mai târziu și eu am avut primul băiat care a vb mai târziu sau mai târziu o cumnata de-a mea îmi spunea că ce să facă cu fata ei că nu vb, fata tot timpul era cu suzeta in gura și i-am zis"cum vrei sa vb daca ia tot timpul e cu asta in gura dezvato de suzeta și vei vedea că va începe sa vb și așa a și fost Acum eu nustiu cum e la dvs dar poate fi și asta o cauza numai bine va doresc
Va multumesc pt opinie! Nu foloseste suzeta decat la somn. Am uitat sa precizez ca i-am facut un control ORL acum 6 luni si aude bine.
Probabil ca e perturbat pt ca i se vorbeste in doua limbi ( 5 zile/sapt, 8h/zi e la cresa franceza).
Probabil ca e perturbat pt ca i se vorbeste in doua limbi ( 5 zile/sapt, 8h/zi e la cresa franceza).
Pentru varsta si situatia dscrisa nu aveti motive de ingrijorare !
Va multumesc pt raspuns!
Peste tot am citit pe net despre importanta gestului de a arata cu degetul ca un semn major de luat in calcul pt depistarea unui copil cu TSA.
Peste tot am citit pe net despre importanta gestului de a arata cu degetul ca un semn major de luat in calcul pt depistarea unui copil cu TSA.
Buna ziua,
Din ce ne prezentati aici, nu se poate pune un diagnostic. Nu asa de simplu se procedeaza un evaluare. Ar fi total nerealist si nedrept fata de pacient. Va recomand sa mergeti la un neuropsihiatru pentru o evaluare mai realista. Si ideal ar fi si un neuropsiholog. Copilul poate avea intarzierea de lumbaj si din cauza faptului ca e bilingv - se intampla des in astfel de cazuri sa apara retard de limbaj. Totusi, din cele prezentate de dvs, e posibil sa nu fie doar atat si e foarte bine ca ati observat acest aspect, pt ca astfel, copilul are mai multe sanse la recuperare. Deci, cel mai simplu si eficient ar fi sa mergeti la specialisti, pt o evaluare complexa si ei va vor spune ce e de facut in continuare.
Sanatate!
Din ce ne prezentati aici, nu se poate pune un diagnostic. Nu asa de simplu se procedeaza un evaluare. Ar fi total nerealist si nedrept fata de pacient. Va recomand sa mergeti la un neuropsihiatru pentru o evaluare mai realista. Si ideal ar fi si un neuropsiholog. Copilul poate avea intarzierea de lumbaj si din cauza faptului ca e bilingv - se intampla des in astfel de cazuri sa apara retard de limbaj. Totusi, din cele prezentate de dvs, e posibil sa nu fie doar atat si e foarte bine ca ati observat acest aspect, pt ca astfel, copilul are mai multe sanse la recuperare. Deci, cel mai simplu si eficient ar fi sa mergeti la specialisti, pt o evaluare complexa si ei va vor spune ce e de facut in continuare.
Sanatate!
Va multumesc pt sfat!
Intr-adevar, faptul ca nu arata cu degetul ma preocupa f tare.
Intr-adevar, faptul ca nu arata cu degetul ma preocupa f tare.
Buna sera
Pe de alta parte este vorba de un copil care nu stim ce fel de relatii a dezvoltat si cu cine. ”Este in colectivitate de la 14 luni” adica cu oricine altcineva decat cu parintii lui. Nu stim daca a aflat cine ii este mama, tata etc., ce rol joaca acestia in viata lui si...ce rol joaca el in viata acestora.
Creierul lui este pus intr-o imposibilitate cognitiva, de a gandi in doua limbi. De obicei alege sa nu gandeasca in niciuna, pana nu rezolva conflictul interior; situatia este intalnita in astfel de cazuri.
Cred ca inainte de a evalua nivelul de dezvoltare intelectuala a acestui copil trebuie evaluat nivelul de dezvoltare emotionala si relationala si rezolvat conflictul de limba.
Pe de alta parte este vorba de un copil care nu stim ce fel de relatii a dezvoltat si cu cine. ”Este in colectivitate de la 14 luni” adica cu oricine altcineva decat cu parintii lui. Nu stim daca a aflat cine ii este mama, tata etc., ce rol joaca acestia in viata lui si...ce rol joaca el in viata acestora.
Creierul lui este pus intr-o imposibilitate cognitiva, de a gandi in doua limbi. De obicei alege sa nu gandeasca in niciuna, pana nu rezolva conflictul interior; situatia este intalnita in astfel de cazuri.
Cred ca inainte de a evalua nivelul de dezvoltare intelectuala a acestui copil trebuie evaluat nivelul de dezvoltare emotionala si relationala si rezolvat conflictul de limba.
Va multumesc pt opinia expusa. In Franta concediul de maternitate este doar de 10 sapt postpartum. Pana la 14 luni a stat doar cu mine si cu sotul, noi parintii alegand sa lucram part time pt a ne ocupa de el. Am considerat ca neavand alte rude aici, cel mai bine pt el e sa il înscriem la o gradinita privata de care suntem tare multumiti ( o educatoare la 4 copii). Cand il recupereaza sotul de la gradinita baiatul alearga de bucurie spre el. Dimineata baiatul intra cu nerabdare in incinta gradinitei semn ca ii place.
Cat de grav este ca nu arata cu degetul si alege sa ne traga spre locul unde se afla obiectul dorit de el? Mentionez ca intinde mana lui ( nu a mea!) spre el sa il apuce uitandu-se la mine si vocalizand!
Cat de grav este ca nu arata cu degetul si alege sa ne traga spre locul unde se afla obiectul dorit de el? Mentionez ca intinde mana lui ( nu a mea!) spre el sa il apuce uitandu-se la mine si vocalizand!
Întârziere în dezvoltarea limbajului expresiv.
-Terapie Comportamentală.
-Terapie Comportamentală.
Buna VTMD? Cum ai procedatt pana la urma? Ma aflu fix in aceeasi situatie ca si tine, am un copil bilingv de 1 an si 11 luni. Cum a recurs bilantul de 2 ani? Ati inceput o terapie comportamentala?
Buna ziua,
Copilul are 27 de luni si de 3 luni imi arata cu degetul ( spre o jucarie la care nu are acces, sticla cu apa, ‘ unde e tata?, unde e cainele?, recunoaste imaginile intr-o carte, indica parti ale corpului). Spune spontan ( nu repetare dupa mine): apa, alo, cucu-bau, au-revoir ( facsnd gestul cu mana), in sus ( si ridica mainile), nasuk, gatul, buzul, tata ( cine te striga?). Stie cum fac animalele. Nu are comportamente bizare.
Ce nu imi place:
/ nu raspunde tot timpul la nume ( mai ales daca e concentrat pe o jucarie). Daca il strig in parc/ strada intoarce capul instant
/ contactul vizual este prezent dar fluctuant. Se poate uita mult timp la mine dar si fugitiv. In general cand ii vorbesc se uita la mine iar cand cere ceva indicand cu mana/degetul se uita in ochii mei.
/ nu ma striga mama ( dar daca ies din casa merge la geam zicand mama)
Toata lumea ( educatoare/pediatru/familia) imi zice sa nu ma ingrijorez si sa las copilul sa se dezvolte natural. Frica mea de autism ma face sa pun presiune pe el si sa vad doar ce nu face. Nu as vrea sa il duc nici la vreun medic care sa mi-l incadreze in vreo patologie pe seama unei consultatii de o ora!
Va multumesc pt raspunsuri!
Copilul are 27 de luni si de 3 luni imi arata cu degetul ( spre o jucarie la care nu are acces, sticla cu apa, ‘ unde e tata?, unde e cainele?, recunoaste imaginile intr-o carte, indica parti ale corpului). Spune spontan ( nu repetare dupa mine): apa, alo, cucu-bau, au-revoir ( facsnd gestul cu mana), in sus ( si ridica mainile), nasuk, gatul, buzul, tata ( cine te striga?). Stie cum fac animalele. Nu are comportamente bizare.
Ce nu imi place:
/ nu raspunde tot timpul la nume ( mai ales daca e concentrat pe o jucarie). Daca il strig in parc/ strada intoarce capul instant
/ contactul vizual este prezent dar fluctuant. Se poate uita mult timp la mine dar si fugitiv. In general cand ii vorbesc se uita la mine iar cand cere ceva indicand cu mana/degetul se uita in ochii mei.
/ nu ma striga mama ( dar daca ies din casa merge la geam zicand mama)
Toata lumea ( educatoare/pediatru/familia) imi zice sa nu ma ingrijorez si sa las copilul sa se dezvolte natural. Frica mea de autism ma face sa pun presiune pe el si sa vad doar ce nu face. Nu as vrea sa il duc nici la vreun medic care sa mi-l incadreze in vreo patologie pe seama unei consultatii de o ora!
Va multumesc pt raspunsuri!
Buna, ce progrese ati mai făcut din iunie si pana in prezent ? Ma interesează mult ptr ca am o fetita care nu este blingva, dar a avut aceeasi evoluție cognitiva (comportament si limbaj) la aceeasi varsta. Noi parintii suntem in alerta de cand a fost suspectată de TSA de un psihoterapeut + un psihiatru, nu avem un diagnostic final ptr că ambii au zis ca vor sa mai ceara si alta parere de la colegii lor etc.
Revin cu date despre evolutia fiului meu, in varsta de 33 luni:
- putin dupa ce a implinit 2 ani a aratat cu degetul - obiecte dorite, imagini din carte la cerere sau avionul de pe cer ( pointaje protodeclaratif).
- spune mama si tata cu adresa de la 31 luni
- vocabularul lui s-a imbunatatit cu fiecare saptamana, de cca o luna face asocieri de doua cuvinte
- raspunde la intrebari: cum te cheama? cati ani ai? cum il cheama pe fratele tau?
- spune singur bonjour/ merci/ au revoir in context afecvat
- stie culori si sa numere pana la 10
- daca anul trecut avea momente cand privirea era superficiala catre noi sau nu raspundea la nume din prima, acum are un contact vizual f bun cu noi si raspunde din prima la nume
- este empatic cu fratele lui
- imita facil spontan si la cerere
- incepe sa se joace tot mai mult cu personaje in miniatura ( pompieri/ politisti/ soferi) desi mai aliniaza uneori masinile
- executa orice comanda : adu din bucatarie un mar, adu papucii lui tata,
Ce cred ca l-a ajutat: am pus jucariile departe de el ( sus pe dulap) si a fost nevoit sa le ceara! Nu ii dadeam nimic daca nu imi arata cu degetul si nu se uita la mine in acelasi timp! Odata ce se uita la mine ii dadeam obiectul cerut de el numindu-l ca sa il inregistreze.
Ce nu face inca:
- nu raspunde cu ‘ da’
- nu foloseste pronumele personal ( eu/ mie etc)
Sunt extrem de optimista si promit sa va tin la curent cu evolutia lui!
- putin dupa ce a implinit 2 ani a aratat cu degetul - obiecte dorite, imagini din carte la cerere sau avionul de pe cer ( pointaje protodeclaratif).
- spune mama si tata cu adresa de la 31 luni
- vocabularul lui s-a imbunatatit cu fiecare saptamana, de cca o luna face asocieri de doua cuvinte
- raspunde la intrebari: cum te cheama? cati ani ai? cum il cheama pe fratele tau?
- spune singur bonjour/ merci/ au revoir in context afecvat
- stie culori si sa numere pana la 10
- daca anul trecut avea momente cand privirea era superficiala catre noi sau nu raspundea la nume din prima, acum are un contact vizual f bun cu noi si raspunde din prima la nume
- este empatic cu fratele lui
- imita facil spontan si la cerere
- incepe sa se joace tot mai mult cu personaje in miniatura ( pompieri/ politisti/ soferi) desi mai aliniaza uneori masinile
- executa orice comanda : adu din bucatarie un mar, adu papucii lui tata,
Ce cred ca l-a ajutat: am pus jucariile departe de el ( sus pe dulap) si a fost nevoit sa le ceara! Nu ii dadeam nimic daca nu imi arata cu degetul si nu se uita la mine in acelasi timp! Odata ce se uita la mine ii dadeam obiectul cerut de el numindu-l ca sa il inregistreze.
Ce nu face inca:
- nu raspunde cu ‘ da’
- nu foloseste pronumele personal ( eu/ mie etc)
Sunt extrem de optimista si promit sa va tin la curent cu evolutia lui!
La aproape un an de la prima postare ( copilul va avea in curand 3 ani) revin cu date despre evolutia lui in speranta de a ajuta si pe alti parinti ingrijorati. La momentul respectiv ( deci in preajma aniversarii de 2 ani) ma ingrijora ca nu spunea nici un cuvant cu adresa, nu arata cu degetul ( intindea mana spre obiect sau ne tragea de mana), nu raspundea din prima la nume cand era concentrat pe ceva si nu se uita intotdeauna in ochii mei ( mai ales in jocurile de aproape). Totusi copilul a evoluat enorm in lunile care au urmat, a inceput sa arate cu degetul spre un obiect dorit sau sa imi atraga atentia asupra ceva, iar incepand cu doi ani jumate a inceput sa vorbeasca intr-un ritm extrem de pozitiv ( este un copil bilingv).La 33 luni a inceput sa lege doua cuvinte ( in prezent spune propozitii de genul : ´madame impinge caruciorul’, ´ ´ ´vreau sa mananc prajitura’ etc), face difereanta intre el/ea, intelege ff multe in ro/fr, executa comezi complexe, stie numara pana la 10, stie culori ( roz/mov/gri etc), raspunde la intrebari ( inclusiv cu ´da’), foloseste pe ´eu’, ´mie’, se joaca imaginativ cu jucariile ( are figurine cu personaje pe care le introduce in jocul lui), de cca o luna nu mai folosim pampers.
Care este sfatul meu: JUCATI-VA cu copiii! De luni de zile nu am mai avut timp sa vad o emisiune la tv, practic tot timpul meu liber l-am folosit pt ca sa il stimulez. Si inca ceva, creati situatii pt ca copilul sa va ceara ceva! In felul acesta se incurajeaza interactiunea sociala si nevoia de comunicare ( nonverbala si verbala).
Sanatate multa tuturor!
Care este sfatul meu: JUCATI-VA cu copiii! De luni de zile nu am mai avut timp sa vad o emisiune la tv, practic tot timpul meu liber l-am folosit pt ca sa il stimulez. Si inca ceva, creati situatii pt ca copilul sa va ceara ceva! In felul acesta se incurajeaza interactiunea sociala si nevoia de comunicare ( nonverbala si verbala).
Sanatate multa tuturor!
Iti multumesc mult pt update. Si eu am o fetita de 2 ani si 2 luni care vorbeste, dar destul de putin. A fost evaluata si de un logoped si de un psiholog si mi s-a spus sa ii dau timp. Si ea traieste intr-un mediu bilingv. Desi specialistii m-au calmat, ca parinte esti totusi ingrijorat sa constati un ritm de dezvoltare mai lent. Postarea ta mi-a dat insa speranta si incredere.
Un update la varsta de 4 ani: copilul este bilingv, vorbeste f bine atat in ro cat si in fr. Este sociabil, prietenos, afectuos, la scoala ( grupa mica) s-a integrat perfect in colectivitate. Am trait cu spaima pt ca nu a aratat cu degetul pana la 18 luni ( a facut-o dupa doi ani), ca nu avea joc simbolic la 18 luni ( acum se joaca imaginativ cu orice obiect), mi-a spus mama cu intentie abia la 2, 5 ani ( cand abia spunea 50 de cuvinte).
Sfatul meu: lasati evaluarile la medici/psihologi, aveti incredere in copil, înscrieti-l de mic între copii, nu îi dati telefoane/desene animate, nu anticipati tot ce doreste ( creati situatii ca el sa va ceara ce vrea- asta a contat pt noi), NU comparati cu altii! Aveti incredere in educatoare, ele vad copilul in evolutie si au experienta cu copii de varsta mica.
Sfatul meu: lasati evaluarile la medici/psihologi, aveti incredere in copil, înscrieti-l de mic între copii, nu îi dati telefoane/desene animate, nu anticipati tot ce doreste ( creati situatii ca el sa va ceara ce vrea- asta a contat pt noi), NU comparati cu altii! Aveti incredere in educatoare, ele vad copilul in evolutie si au experienta cu copii de varsta mica.
Bună ziua, fetita mea are 1 an și 5 luni, nu zice cuvinte cu sens, a zis pana acum, tata, apa, tit tit, pusi, apa, dada, baba, mama, betty(cățelul nostru), nu merge încă singura, are sindrom hipoton, arata cu degetul de vreo 2 luni, arata avioanele pe cer, arata spre cer și numai dacă le aude fără sa le vadă, dar uneori am impresia ca nu se uita la mine ca și înainte și uneori deși se joaca normal cu jucăriile sau știe la ce folosesc obiectele, apoi face altceva cu ele(de ex. cu papucii știe sa ii pună pe vârful piciorului, dar uneori ii miroase, se întâmplă doar cu o singura pereche de papuci care într-adevăr miros tare a piele). Sunt foarte îngrijorată, nu îmi iese din cap cuvântul autism.
Am uitat sa precizez ca înțelege aproape tot ce ii spun, arata spre câine cand o întreb unde e, spre tatăl sau, înțelege comenzi simple, arata spre obiecte cand o întreb de ex unde e becul, usa, cheile, etc, știe sa arate:burta, urechi, picioare, buric.(cam asta i-am arătat).
E mai simplu sa ii faceți o evaluare neurologica și una psihologica pentru a vedea dacă exista motive reale pt suspiciunile dumneavoastră. Dacă doriți, va pot recomanda un neurolog pediatru foarte bun, din București. Lucrează la spital IOMC și se merge cu bilet de trimitere. Acolo dna dr are și psiholog clinician care ii poate face evaluarea, sau suntem destui care putem face.
Din descriere reiese ca fetita întelege ce îi spuneti ( desigur în limitele varstei), împartaseste cu d-voastra ce vede/aude. Din punctul meu de vedere nu vad semne de îngrijorare, faptul ca nu vorbeste dar întelege si comunica aratand spre ce îi cereti denota ca e pe drumul cel bun.Cat priveste faptul ca are o preferinta vis-a-vis de o pereche de papuci, sa stiti ca si copiii tipici pot avea ‘fixuri’. Ca sa o încurajati sa aibe un bun contact vizual, nu ii dati nimic din ce va cere (va arata cu degetul) pâna nu se uita in ochii d-voastra.Lasati copila in colectivitate, nu o lasati pe telefon/tv si nu mai cititi nimic despre autism.
Cred ca va ingrijorati cam mult. Mergeti cu el la un logoped sau la un psihoterapeut pentru copii. Aveti rabdare. Toate la timpul lor. Poate ca nu este vorbaret copilul si nu trebuie sa fie. Autismul e doar o eticheta sociala.
https://www.romedic.ro/forum/autism-sau-intarziere-de-vorbire-la-un-copil-de-2-ani-106247/1
Buna,
Pentru parintii ingrijorati cu privire la dezvoltarea copilasilor, doresc si eu sa impartasesc experienta mea, poate ajuta.
Sunt mamica unui baietel care are in prezent 2 ani si 3 luni.
Pana la 2 ani si 2 luni nu a spus absolut niciun cuvant cu sens, desi intelegea absolut tot ce se vorbea cu el si executa orice comanda.
La 2 ani si 2 luni a spus primul cuvant cu sens, iar in decurs de o luna (pana la 2 ani si 3 luni) a inceput sa formeze propozitii din doua cuvinte. A avut un salt spectaculos, de nerecunoscut, in decurs de cateva saptamani.
Este in colectivitate de la 1 an si 11 luni (cresa). Nu disperati! Aveti incredere in copilul dumneavoastra!
Pentru parintii ingrijorati cu privire la dezvoltarea copilasilor, doresc si eu sa impartasesc experienta mea, poate ajuta.
Sunt mamica unui baietel care are in prezent 2 ani si 3 luni.
Pana la 2 ani si 2 luni nu a spus absolut niciun cuvant cu sens, desi intelegea absolut tot ce se vorbea cu el si executa orice comanda.
La 2 ani si 2 luni a spus primul cuvant cu sens, iar in decurs de o luna (pana la 2 ani si 3 luni) a inceput sa formeze propozitii din doua cuvinte. A avut un salt spectaculos, de nerecunoscut, in decurs de cateva saptamani.
Este in colectivitate de la 1 an si 11 luni (cresa). Nu disperati! Aveti incredere in copilul dumneavoastra!
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
Alte subiecte care v-ar putea interesa:
- 4are 3 ani si 3 luni si nu vb
- 2intarziere in dezvoltarea limbajului
- 12nu vrea sa vorbeasca
- 9baiatul meu are o problema: nu vorbeste aproape deloc
- 5Copil de 2 ani nu vorbeste!
- 1Despre mers si vorbit la bebelus
- 3Autism ????
- 9Buna ziua am o fetita de 1.5 ani si de cateva luni o suspectez de autism
- 3Posibila tulburare de personalitate sau tulburare de spectru autist
- 2Copil cu probleme sau normal ?
- 2Cd 62 la copil de 2 ani si jumatate
- 3Va rog să îmi răspundă un medic daca se poate! băiețel de 2 anișori nu vorbește mai deloc
- 4Baietelul meu are 3 ani si 7 luni nu vorbeste
- 0Intazaiere de limbaj
- 0Autism, retard in vorbire sau e normal pentru aceasta varsta?
Mai multe informații despre: Dezvoltarea limbajului la copii Dezvoltarea limbajului la copilul intre 1-3 ani Dezvoltarea limbajului la copilul prescolar tulburarile din spectrul autist bilingvismul
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și: