Curiozitatea influențează creierul să învețe și să memoreze mai bine
©
Autor: Redacția ROmedic
Curiozitatea este o formă de motivație intrinsecă cu o influență considerabilă asupra memoriei. Cu cât suntem mai curioși în legătură cu un anumit aspect, cu atât avem șanse mai mari să reținem și să învățăm despre acel subiect. Un studiu recent realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din California a încercat să vadă ce se întâmplă în creier atunci când suntem cuprinși de curiozitate.
Participanților li s-a dat un test de cultură generală, după ce în prealabil au fost rugați să își evalueze nivelul curiozității de a afla răspunsurile la întrebări. La anumiți itemi răspunsurile corecte pentru verificare erau oferite cu o întârziere de 14 secunde, timp în care li se arătau imagini neutre, fără nicio legătură cu subiectul întrebărilor. Apoi urma un test de memorie vizând recunoașterea acestor imagini sau răspunsurile la acele întrebări cu răspuns întârziat. Pe durata anumitor secvențe de testare, creierul participanților a fost scanat prin rezonanță magnetică.
Studiul a surprins câteva aspecte importante. În primul rând, așa cum era de așteptat, cei care au fost mai curioși să afle răspunsurile la întrebări au reținut mult mai eficient informațiile respective. Atunci când curiozitatea le-a fost sporită prin așteptarea răspunsurilor corecte, participanții au reținut bine și acele informații care nu aveau legătură cu subiectul de care erau interesați (imaginile neutre care interveneau până la aflarea răspunsurilor). În plus, reținerea informațiilor a fost mult mai bună timp de până la 24 de ore după ce li s-a trezit curiozitatea cu un anumit subiect.
Curiozitatea se pare că pune creierul într-o stare de alertă care favorizează reținerea informațiilor, nu doar a celor de care suntem interesați, ci și a celor fără legătură, cu care intrăm în contact. În plus, scanarea MRI a evidențiat activarea zonelor cerebrale implicate în recompensă, precum și a hipocampusului, regiunea din creier implicată în formarea de noi amintiri.
Descoperirile acestui studiu au implicații importante pentru dezvoltarea pe viitor a unor metode de îmbunătățire a memoriei la vârsta a treia și de tratament în cazul celor cu tulburări de memorie.
Participanților li s-a dat un test de cultură generală, după ce în prealabil au fost rugați să își evalueze nivelul curiozității de a afla răspunsurile la întrebări. La anumiți itemi răspunsurile corecte pentru verificare erau oferite cu o întârziere de 14 secunde, timp în care li se arătau imagini neutre, fără nicio legătură cu subiectul întrebărilor. Apoi urma un test de memorie vizând recunoașterea acestor imagini sau răspunsurile la acele întrebări cu răspuns întârziat. Pe durata anumitor secvențe de testare, creierul participanților a fost scanat prin rezonanță magnetică.
Studiul a surprins câteva aspecte importante. În primul rând, așa cum era de așteptat, cei care au fost mai curioși să afle răspunsurile la întrebări au reținut mult mai eficient informațiile respective. Atunci când curiozitatea le-a fost sporită prin așteptarea răspunsurilor corecte, participanții au reținut bine și acele informații care nu aveau legătură cu subiectul de care erau interesați (imaginile neutre care interveneau până la aflarea răspunsurilor). În plus, reținerea informațiilor a fost mult mai bună timp de până la 24 de ore după ce li s-a trezit curiozitatea cu un anumit subiect.
Curiozitatea se pare că pune creierul într-o stare de alertă care favorizează reținerea informațiilor, nu doar a celor de care suntem interesați, ci și a celor fără legătură, cu care intrăm în contact. În plus, scanarea MRI a evidențiat activarea zonelor cerebrale implicate în recompensă, precum și a hipocampusului, regiunea din creier implicată în formarea de noi amintiri.
Descoperirile acestui studiu au implicații importante pentru dezvoltarea pe viitor a unor metode de îmbunătățire a memoriei la vârsta a treia și de tratament în cazul celor cu tulburări de memorie.
Data actualizare: 17-05-2019 | creare: 07-10-2014 | Vizite: 5102
Bibliografie
Curiosity changes the brain to enhance learning, link: https://www.medicalnewstoday.com/releases/283431.php ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Femeile cu o condiție fizică optimă la 50 ani au un risc cu circa 90% mai mic de a dezvolta demență
- Cerebelul contribuie la apariția anxietății sau a comportamentului de frică
- Oamenii de știință au identificat neuronii responsabili de dorința de a consuma alcool
- Debutul timpuriu al bolii Alzheimer se asociază cu o evoluție mai rapidă a simptomelor
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Loviturile la cap, afecteaza inteligenta
- Suplimente pentru memorie
- Nu retin nimic
- Impresia ca anumite momente s-au mai intamplat.
- Tulburari de memorie.VA ROG AJUTOR!
- Ce sa fac sa nu mai uit
- Pierderi de memorie...Va rog sa ma ajutati
- Pastile de memorie
- Scurte pierderi de memorie