Timpul îndelungat petrecut în fața ecranelor de către părinți și copii se asociază cu abilități lingvistice sărăcăcioase

©

Autor:

Timpul îndelungat petrecut în fața ecranelor de către părinți și copii se asociază cu abilități lingvistice sărăcăcioase
Într-un studiu realizat de cercetătorii estonieni de la Universitatea Tartu, publicat în Frontiers in Developmental Psychology, s-a investigat impactul utilizării ecranelor asupra dezvoltării limbajului la copii. Cercetătorii, conduși de Dr. Tiia Tulviste, au sondat părinții a peste 400 de copii cu vârste între doi ani și jumătate și patru ani pentru a evalua atât comportamentul lor legat de utilizarea ecranelor, cât și pe cel al copiilor lor, plus abilitățile lingvistice ale copiilor.
Rezultatele studiului indică faptul că modelele de utilizare a ecranelor la copii tind să fie similare cu cele ale părinților lor. Copiii ai căror părinți utilizează ecranele intensiv tind să petreacă și ei mult timp în fața ecranelor, iar acest lucru este asociat cu competențe lingvistice mai slabe. Analiza a arătat că timpul petrecut de copii folosind ecranele este invers proporțional cu abilitățile lor de vocabular și gramatică, nicio formă de utilizare a ecranelor neavând un efect pozitiv asupra abilităților lingvistice ale copiilor.

Interacțiunile față în față zilnice și conversațiile dintre părinte și copil sunt esențiale pentru dezvoltarea limbajului în primii ani de viață. Jocurile pe calculator, în special cele care nu sunt adaptate dezvoltării copiilor mici sau sunt într-o limbă străină, pot avea un efect negativ semnificativ asupra dezvoltării limbajului, deoarece nu oferă oportunități bogate pentru învățarea limbajului oral și a abilităților de comunicare.

Studiul subliniază necesitatea unei mai bune înțelegeri a impactului pe termen lung al utilizării ecranelor, sugerând că cercetările viitoare ar trebui să includă studii longitudinale care să urmărească evoluția copiilor și impactul continuu al ecranelor asupra dezvoltării lor. De asemenea, ar putea fi relevant să se examineze cum pandemia COVID-19 a influențat aceste modele de comportament.

sursa: News Medical

Data actualizare: 16-09-2024 | creare: 16-09-2024 | Vizite: 82
Bibliografie
Study links higher screen time with poorer language skills in young children, link: https://www.news-medical.net/news/20240912/Study-links-higher-screen-time-with-poorer-language-skills-in-young-children.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Ce beneficii are repetarea cuvintelor pentru bebeluși?
  • Creierul bebelușilor bilingvi prezintă o activitate crescută în zonele funcțiilor executive
  • Muzica îmbunătățește abilitățile lingvistice ale bebelușului
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum