Terapia genetică avansată poate preveni pierderea severă a masei musculare la persoanele vârstnice

Folosind terapia genetică avansată, oamenii de știință de la Institutul Tehnologic din Trondheim au reușit să restabilească funcția musculară a șoarecilor în vârstă cu pierdere musculară. Cercetătorii speră că noua metodă va putea fi utilizată în cele din urmă la oameni, pentru a preveni pierderea severă a masei musculare.
Milioane de persoane vârstnice din întreaga lume suferă de sarcopenie, o boală care se caracterizează prin pierderea musculară. În unele cazuri, pierderea masei musculare ca urmare a procesului natural de îmbătrânire este atât de severă încât restrictictioneaza capacitatea de a efectua exerciții fizice. Terapia genică reprezintă cea mai eficientă metodă prin care oamenii cu sarcopenie severă pot obține aceleași beneficii pentru sănătate pe care le-ar fi putut obține prin exerciții fizice.

Într-un nou studiu, cercetătorii au folosit metoda CRISPR-Cas9 de editare a genelor pentru modificarea unei gene care s-a dovedit a fi influențată de activitatea fizică, gena CYTOR. „Am descoperit CYTOR în materialul genetic din celulele musculare scheletice. Dintre toate transcrierile genelor care s-au schimbat nivelul după antrenamentul de forță, CYTOR a fost cel care a arătat cea mai mare creștere”, declară autorul studiului, Martin Wohlwend, profesor la Institutul Tehnologic din Trondheim.

Echipa de cercetare și-a căutat apoi drumul către partea din lanțul de ADN care este responsabilă de producerea CYTOR. S-a dovedit că persoanele cu o variantă specifică a acestei gene produc mai mult CYTOR decât persoanele care au alte variante ale aceleiași gene. Persoanele în vârstă care au „varianta bună a genei” sunt, de asemenea, capabile să meargă mai repede și mai mult la un test de mers decât alte persoane în vârstă.

Cercetătorii au crescut producția de CYTOR la ​​animalele vii și la precursorii celulelor musculare de la oameni mai în vârstă. Experimentele cu șoareci au confirmat că terapia genică nu numai că oferă un efect teoretic la nivel celular, dar poate, de asemenea, îmbunătății funcția musculară. „În celulele umane, producția de CYTOR a crescut ca urmare a terapiei genice. De asemenea, am observat că terapia a stimulat celulele pentru a promova dezvoltarea mușchilor cu contracție rapidă”, spune Wohlwend.

Data actualizare: 03-03-2022 | creare: 03-03-2022 | Vizite: 366