Somnul poate fi studiat pentru a analiza mecanismele de bază ale învățării
©
Autor: Domșa Dariana
Anumite regiuni ale creierului copiilor mici se activează pe măsură ce aceștia își amintesc cuvinte nou învățate, inclusiv în timpul somnului, relevă un studiu condus de cercetătorii de la Universitatea din California.
În cadrul studiului, cercetătorii au creat o serie de cuvinte inventate, dar cu sunet realist, ca nume pentru o serie de obiecte și păpuși. În prima sesiune de experimente, copiilor de doi ani li s-au prezentat două obiecte și două păpuși, apoi au fost testați cu privire la memoria numelor după câteva minute. O săptămână mai târziu, s-au întors și au fost testați dacă își amintesc numele obiectelor și ale păpușilor. La scurt timp după al doilea test, copiii au dormit peste noapte într-un scaner RMN. Cercetătorii au redat cuvintele pe care copiii le învățaseră, precum și alte cuvinte, în timp ce dormeau.
Cercetătorii au descoperit activarea hipocampului și a lobului temporal medial anterior atunci când copiilor adormiți li se redau cuvinte pe care le învățaseră. Activarea celor două regiuni ale creierului s-a corelat cu cât de bine s-au descurcat atunci când au învățat inițial cuvintele, cu o săptămână mai devreme. „Acest lucru sugerează că hipocampul este deosebit de important pentru stabilirea memoriei inițiale pentru cuvinte”, a spus autorul studiului, Simona Ghetti, profesor în Departamentul de Psihologie de la Universitatea din California.
Deși copiii mici își formează rapid amintiri de cuvinte noi, studiul demonstrează că, în același timp, multe amintiri sunt pierdute. Pentru cercetători nu este încă clar cum copiii își amintesc unele lucruri, cum ar fi numele unui obiect sau al unei persoane, în timp ce pierd alte amintiri, însă bănuiesc că experiențele de învățare suprapuse interferează unele cu altele și anulează detaliile inutile.
sursa: Science Daily
În cadrul studiului, cercetătorii au creat o serie de cuvinte inventate, dar cu sunet realist, ca nume pentru o serie de obiecte și păpuși. În prima sesiune de experimente, copiilor de doi ani li s-au prezentat două obiecte și două păpuși, apoi au fost testați cu privire la memoria numelor după câteva minute. O săptămână mai târziu, s-au întors și au fost testați dacă își amintesc numele obiectelor și ale păpușilor. La scurt timp după al doilea test, copiii au dormit peste noapte într-un scaner RMN. Cercetătorii au redat cuvintele pe care copiii le învățaseră, precum și alte cuvinte, în timp ce dormeau.
Cercetătorii au descoperit activarea hipocampului și a lobului temporal medial anterior atunci când copiilor adormiți li se redau cuvinte pe care le învățaseră. Activarea celor două regiuni ale creierului s-a corelat cu cât de bine s-au descurcat atunci când au învățat inițial cuvintele, cu o săptămână mai devreme. „Acest lucru sugerează că hipocampul este deosebit de important pentru stabilirea memoriei inițiale pentru cuvinte”, a spus autorul studiului, Simona Ghetti, profesor în Departamentul de Psihologie de la Universitatea din California.
Deși copiii mici își formează rapid amintiri de cuvinte noi, studiul demonstrează că, în același timp, multe amintiri sunt pierdute. Pentru cercetători nu este încă clar cum copiii își amintesc unele lucruri, cum ar fi numele unui obiect sau al unei persoane, în timp ce pierd alte amintiri, însă bănuiesc că experiențele de învățare suprapuse interferează unele cu altele și anulează detaliile inutile.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 28-10-2021 | creare: 28-10-2021 | Vizite: 362
Bibliografie
Brain activation in sleeping toddlers shows memory for words, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/10/211019223219.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Importanța bacteriilor intestinale pentru neurodezvoltare, reconfirmată de un studiu al cercetătorilor canadieni
- Stilul de viață sănătos se asociază cu o cogniție mai bună la adulții în vârstă - indiferent de riscul genetic
- Creșterea și dezvoltarea imediat după naștere este asociată cu funcționarea cognitivă la maturitate
- Persoanele cu steatoză hepatică non-alcoolică pot avea un risc mai mare de demență
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum