Simpla expunere la noi obiecte similare nu este suficientă pentru a putea face diferența dintre acestea

©

Autor:

Simpla expunere la noi obiecte similare nu este suficientă pentru a putea face diferența dintre acestea
Expunerea accidentală la anumite lucruri necunoscute anterior îi poate face pe oameni să învețe lucruri noi, constată un studiu experimental realizat de cercetătorii americani. Studiul arată că expunerea unui individ la anumite obiect, despre care anterior nu cunoșteau niciun lucru, nu este suficientă pentru a-l face pe acel individ să realizeze diferența dintre acestea, însă învățarea suplimentară a unor detalii despre ele este adesea suficientă.
Studiul actual include mai multe experimente, toate cu rezultate similare, la care au participat peste 430 de persoane. În cadrul primului experiment, participanții la studiu au jucat un joc pe calculator în timp ce imagini colorate ale unor creaturi necunoscute, despre care jocul nu oferea informații, rulau pe ecran. Creaturile erau unele distincte, de două tipuri, aspectul lor fiind diferit. Participanții din grupul de control au vizualizat o serie de imagini cu alte creaturi, de asemenea necunoscute. În următoarea fază a experimentului, participanții au aflat lucruri cu privire la cele două tipuri de creaturi și au fost ulterior rugați să le identifice în funcție de caracteristicile lor.

Cercetătorii au măsurat perioada de timp de care fiecare participant a avut nevoie să învețe diferența dintre cele două tipuri de creaturi. Rezultatele au arătat că participanții din grupul de control au avut nevoie de mai mult timp pentru a clasifica obiectele văzute, în timp ce restul participanților, expuși mai devreme la imagini cu creaturile, de mai puțin. Jocuri similare, dar care au testat capacitatea de asociere a imaginii cu anumite sunete sau culori, au produs rezultate similare, expunerea timpurie fiind asociată cu o învățare mai ușoară a unui obiect.

Învățarea explicită, etapa studiului în care participanții au aflat detalii cu privire la obiectele privite, a fost esențială pentru aceștia, studiul demonstrând că diferența dintre cele două creaturi nu ar fi putut să fie realizată doar după expunerea vizuală la ele, în lipsa explicațiilor. Astfel, studiul demonstrează că, deși expunerea la anumite obiecte sau lucruri determină formarea unor cunoștințe cu privire la acestea, pentru a învăța diferențele dintre anumite obiecte privite este necesară înțelegerea lor.

sursa: Science Daily
foto: OSU.EDU, Getty Images

Data actualizare: 03-03-2024 | creare: 06-06-2022 | Vizite: 494
Bibliografie
Just being exposed to new things makes people 'ready to learn', link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/05/220527085221.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 pași pentru a aprofunda un subiect nou
  • Adulții ar putea învăța o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical la fel de ușor ca în copilărie
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum