Rolul microbiomului intestinal în dezvoltarea gutei

Rolul microbiomului intestinal în dezvoltarea gutei
Guta este o boală inflamatorie caracterizată prin niveluri ridicate de acid uric și a fost asociată cu microbiomul intestinal. Un nou studiu a investigat legătura între disbioza microbiomului intestinal și dezvoltarea gutei.
Studiul a utilizat datele de la 18.340 de persoane și a inclus 211 de taxoni microbieni. Cercetătorii au folosit variante genetice ca variabile instrumentale pentru a evalua legătura cauzală între microbiota intestinală și nivelurile de acid uric. De asemenea, au fost efectuate analize de randomizare mendeliană inversă pentru a evalua influența cauzală a gutei și a nivelurilor de acid uric asupra microbiomului intestinal.

Rezultatele au arătat că există o influență semnificativă a taxonilor microbiomului intestinal asupra nivelurilor de SUA și dezvoltării gutei. De asemenea, compoziția microbiomului intestinal este influențată de gută și nivelurile de acid uric. S-au observat corelații negative între nivelurile de SUA și anumite tulpini bacteriene, precum și corelații pozitive între gută și anumite bacterii. De exemplu, Escherichia a fost asociată pozitiv cu nivelurile serologice de acid uric, în timp ce melainabacteria și betaproteobacteria au fost corelate pozitiv cu gută.

Studiul a propus două noi relații care conectează taxonii microbiomului intestinal (genul Prevotella și genul Faecalibacterium), nivelurile de acid uric și gută. Prevotella a fost asociată pozitiv cu nivelurile de acid uric și gută, în timp ce pentru Faecalibacterium s-a observat o corelație negativă.

În concluzie, descoperirile studiului sugerează că abundența taxonilor microbiomului intestinal prezisă genetic are o influență cheie asupra nivelurilor de acid uric și dezvoltării gutei. Cu toate acestea, sunt necesare studii mai extinse pentru a stabili legături cauzale specifice și pentru a explora procesele moleculare din spatele interacțiunilor reciproce între microbiomul intestinal și gută sau nivelurile de acid uric. Aceste informații sunt vitale pentru dezvoltarea unor terapii eficiente împotriva gutei.

foto: staras / Shutterstock