Relațiile cauzale dintre nivelul de educație, inteligență și bunăstare (studiu)
©
Autor: Airinei Camelia

Rezultatele randomizării mendeliene univariabile au indicat o asociere cauzală puternică È™i bidirecÈ›ională între nivelul de educaÈ›ie È™i inteligență, cu un efect mai mare al nivelului educaÈ›ional asupra inteligenÈ›ei. Analiza a relevat un efect cauzal pozitiv mic al nivelului de educaÈ›ie asupra bunăstării, precum È™i un efect cauzal al bunăstării asupra nivelului de educaÈ›ie.
Instrumentul genetic utilizat pentru bunăstare a inclus patru trăsături de bunăstare: satisfacÈ›ia în viață, afectul pozitiv, nevroza È™i simptomele depresive, cunoscute colectiv ca spectrul bunăstării. S-a observat o creÈ™tere a bunăstării cu 0,057 pentru fiecare creÈ™tere de 3,6 ani în educaÈ›ie. De asemenea, a fost descoperit un efect cauzal al bunăstării asupra inteligenÈ›ei, dar nu È™i un efect cauzal al inteligenÈ›ei asupra bunăstării.
După ajustarea pentru inteligență, s-a observat un efect cauzal pozitiv al predispoziÈ›iei genetice către un nivel educaÈ›ional mai înalt asupra bunăstării. În contrast, inteligenÈ›a a avut un efect negativ asupra bunăstării după ajustarea pentru nivelul educaÈ›ional.
Datele observaÈ›ionale longitudinale din Studiul Longitudinal Avon al PărinÈ›ilor È™i Copiilor au arătat că, deÈ™i nu există diferenÈ›e semnificative în scorurile de fericire între participanÈ›ii cu È™i fără diplomă universitară, cei cu diplomă universitară au avut scoruri semnificativ mai mari la satisfacÈ›ia în viață. De asemenea, femeile cu diplomă universitară au avut o satisfacÈ›ie în viață semnificativ mai mare comparativ cu cele fără, acest efect fiind mai puÈ›in pronunÈ›at la bărbaÈ›i.
În concluzie, studiul combină date genetice È™i observaÈ›ionale pentru a determina asociaÈ›iile cauzale între nivelul de educaÈ›ie, inteligenÈ›a È™i bunăstarea. A fost observată o asociere cauzală bidirecÈ›ională între nivelul de educaÈ›ie È™i bunăstarea, cu un impact mai mare al bunăstării asupra nivelului de educaÈ›ie. Impactul negativ al inteligenÈ›ei asupra bunăstării sugerează că studenÈ›ii foarte inteligenÈ›i sunt mai expuÈ™i la stresul academic, ceea ce indică necesitatea unui sprijin suplimentare pentru bunăstare pentru a atenua aceste presiuni.
sursa: News Medical
Data actualizare: 14-05-2024 | creare: 14-05-2024 | Vizite: 283
Bibliografie
Education boosts well-being, but intelligence can bring you down, study suggests, link: https://www.news-medical.net/news/20240513/Education-boosts-well-being-but-intelligence-can-bring-you-down-study-suggests.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Persoanele care câștigă sunt mai tentate să trișeze ulterior?
- Tatuajele care se estompează datorită unui nou tip de cerneală
- Până la ce vârstă ai timp să slăbești pentru a-ți prelungi viața
- Când este auto-amăgirea sănătoasă și când poate pune în pericol propria persoană sau chiar societatea?
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum