Relațiile cauzale dintre nivelul de educație, inteligență și bunăstare (studiu)
©
Autor: Airinei Camelia
Aplicând randomizarea mendeliană pe două eșantioane, cercetătorii au explorat asociațiile cauzale și independente între nivelul de educație și inteligență, pe de o parte, și bunăstarea, pe de altă parte. Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul NPJ Mental Health Research.
Rezultatele randomizării mendeliene univariabile au indicat o asociere cauzală puternică și bidirecțională între nivelul de educație și inteligență, cu un efect mai mare al nivelului educațional asupra inteligenței. Analiza a relevat un efect cauzal pozitiv mic al nivelului de educație asupra bunăstării, precum și un efect cauzal al bunăstării asupra nivelului de educație.
Instrumentul genetic utilizat pentru bunăstare a inclus patru trăsături de bunăstare: satisfacția în viață, afectul pozitiv, nevroza și simptomele depresive, cunoscute colectiv ca spectrul bunăstării. S-a observat o creștere a bunăstării cu 0,057 pentru fiecare creștere de 3,6 ani în educație. De asemenea, a fost descoperit un efect cauzal al bunăstării asupra inteligenței, dar nu și un efect cauzal al inteligenței asupra bunăstării.
După ajustarea pentru inteligență, s-a observat un efect cauzal pozitiv al predispoziției genetice către un nivel educațional mai înalt asupra bunăstării. În contrast, inteligența a avut un efect negativ asupra bunăstării după ajustarea pentru nivelul educațional.
Datele observaționale longitudinale din Studiul Longitudinal Avon al Părinților și Copiilor au arătat că, deși nu există diferențe semnificative în scorurile de fericire între participanții cu și fără diplomă universitară, cei cu diplomă universitară au avut scoruri semnificativ mai mari la satisfacția în viață. De asemenea, femeile cu diplomă universitară au avut o satisfacție în viață semnificativ mai mare comparativ cu cele fără, acest efect fiind mai puțin pronunțat la bărbați.
În concluzie, studiul combină date genetice și observaționale pentru a determina asociațiile cauzale între nivelul de educație, inteligența și bunăstarea. A fost observată o asociere cauzală bidirecțională între nivelul de educație și bunăstarea, cu un impact mai mare al bunăstării asupra nivelului de educație. Impactul negativ al inteligenței asupra bunăstării sugerează că studenții foarte inteligenți sunt mai expuși la stresul academic, ceea ce indică necesitatea unui sprijin suplimentare pentru bunăstare pentru a atenua aceste presiuni.
sursa: News Medical
Rezultatele randomizării mendeliene univariabile au indicat o asociere cauzală puternică și bidirecțională între nivelul de educație și inteligență, cu un efect mai mare al nivelului educațional asupra inteligenței. Analiza a relevat un efect cauzal pozitiv mic al nivelului de educație asupra bunăstării, precum și un efect cauzal al bunăstării asupra nivelului de educație.
Instrumentul genetic utilizat pentru bunăstare a inclus patru trăsături de bunăstare: satisfacția în viață, afectul pozitiv, nevroza și simptomele depresive, cunoscute colectiv ca spectrul bunăstării. S-a observat o creștere a bunăstării cu 0,057 pentru fiecare creștere de 3,6 ani în educație. De asemenea, a fost descoperit un efect cauzal al bunăstării asupra inteligenței, dar nu și un efect cauzal al inteligenței asupra bunăstării.
După ajustarea pentru inteligență, s-a observat un efect cauzal pozitiv al predispoziției genetice către un nivel educațional mai înalt asupra bunăstării. În contrast, inteligența a avut un efect negativ asupra bunăstării după ajustarea pentru nivelul educațional.
Datele observaționale longitudinale din Studiul Longitudinal Avon al Părinților și Copiilor au arătat că, deși nu există diferențe semnificative în scorurile de fericire între participanții cu și fără diplomă universitară, cei cu diplomă universitară au avut scoruri semnificativ mai mari la satisfacția în viață. De asemenea, femeile cu diplomă universitară au avut o satisfacție în viață semnificativ mai mare comparativ cu cele fără, acest efect fiind mai puțin pronunțat la bărbați.
În concluzie, studiul combină date genetice și observaționale pentru a determina asociațiile cauzale între nivelul de educație, inteligența și bunăstarea. A fost observată o asociere cauzală bidirecțională între nivelul de educație și bunăstarea, cu un impact mai mare al bunăstării asupra nivelului de educație. Impactul negativ al inteligenței asupra bunăstării sugerează că studenții foarte inteligenți sunt mai expuși la stresul academic, ceea ce indică necesitatea unui sprijin suplimentare pentru bunăstare pentru a atenua aceste presiuni.
sursa: News Medical
Data actualizare: 14-05-2024 | creare: 14-05-2024 | Vizite: 232
Bibliografie
Education boosts well-being, but intelligence can bring you down, study suggests, link: https://www.news-medical.net/news/20240513/Education-boosts-well-being-but-intelligence-can-bring-you-down-study-suggests.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Orele lungi de ședere pe scaun accelerează semnele îmbătrânirii la adulții tineri
- Somnul cu lumina aprinsă poate dăuna sănătății
- Folosirea antibioticelor crește riscul de apariție al bolilor inflamatorii intestinale
- Ratele de supraviețuire și ale speranței de viață vor fi studiate într-un centru de cercetare independent
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum