O nouă metodă de a evalua efectele conținutului media asupra dezvoltării cerebrale la preșcolari
©
Autor: Cristina Mustață
Expunerea la conținutul media consumat prin intermediul dispozitivelor digitale este tot mai prevalentă în viața copiilor, inclusiv din timpul perioadei de sugar, cu beneficii și riscuri deopotrivă pentru dezvoltarea/sănătatea lor.
Studiul de față a fost primul care a evaluat cu ajutorul imageriei cu rezonanță magnetică (IRM/RMN) influența formatului (audio, animație, ilustrație) conținutului media/al poveștii asupra rețelelor neuronale implicate, responsabile de limbaj, imagerie vizuală și învățarre la copiii de vărstă preșcolară.
Rezultatele studiului pilot au fost prezentte pentru prima dată în cadrul conferinței anuale a Societății Academice de Pediatrie 2018.
„Acest boom tehnologic din ultimele decenii a transformat radical experiența din copilărie a noilor generații cu dispozitivele digitale, de la TV și jocuri video, la accesul nelimitat de conținut media disponibil prin intermediul dispozitivelor portabile conectate sau nu la internet,” atrag atenția autorii cercetării.
„Ritmul alert de evoluție al tehnologiei a depășit capacitatea noastră de a cuantifica însă efectele benefice, sau din contră nocive, asupra dezvoltării copiilor, asupra relațiilor interumane, a abilității de învățare și asupra stării de sănătate, alimentând numeroase frici și controverse printre părinți, educatori și profesioniști din sănătate.
Ratele obezității infantile cresc proporțional cu utilizarea dispozitivelor media
ScreenQ este o platformă nouă menită să măsoare cantitatea de conținut media la indivizii cu vârstă pediatrică, în scop clinic, încorporând factori ce beneficiază de dovezi clinice și care sunt cunoscuți a influența aceste efecte, inclusiv accesul la dispozitivele digitale, frecvența și contextul utilizării (de exemplu, în timpul mesei), tipul de conținut (de exemplu, violent versus educațional) sau dacă asistă mai multe persoane în momentul utilizării dispozitivelor media”, punctează aceștia.
Cele mai importante concluzii fac referire la principiul Goldilocks, potrivit căruia:
Autorii subliniază beneficiile ilustrațiilor la această vârstă, care ridică întrebări numeroase copiilor, la care părinții sau aprținătorii pot veni în timp util cu un răspuns și care au o influență pozitivă asupra dezvoltării cerebrale la micuți. Aceste descoperiri oferă o nouă perspectivă și susțin recomandările Asociației Americane de Pediatrie cu privire la limitarea expunerii copiilor la dispozitivele digitale, în favoarea cititului.
Noi recomandări de la Academia Americană de Pediatrie privind dispozitivele media digitale
Sursa: Science Daily
Studiul de față a fost primul care a evaluat cu ajutorul imageriei cu rezonanță magnetică (IRM/RMN) influența formatului (audio, animație, ilustrație) conținutului media/al poveștii asupra rețelelor neuronale implicate, responsabile de limbaj, imagerie vizuală și învățarre la copiii de vărstă preșcolară.
Rezultatele studiului pilot au fost prezentte pentru prima dată în cadrul conferinței anuale a Societății Academice de Pediatrie 2018.
„Acest boom tehnologic din ultimele decenii a transformat radical experiența din copilărie a noilor generații cu dispozitivele digitale, de la TV și jocuri video, la accesul nelimitat de conținut media disponibil prin intermediul dispozitivelor portabile conectate sau nu la internet,” atrag atenția autorii cercetării.
„Ritmul alert de evoluție al tehnologiei a depășit capacitatea noastră de a cuantifica însă efectele benefice, sau din contră nocive, asupra dezvoltării copiilor, asupra relațiilor interumane, a abilității de învățare și asupra stării de sănătate, alimentând numeroase frici și controverse printre părinți, educatori și profesioniști din sănătate.
Ratele obezității infantile cresc proporțional cu utilizarea dispozitivelor media
ScreenQ este o platformă nouă menită să măsoare cantitatea de conținut media la indivizii cu vârstă pediatrică, în scop clinic, încorporând factori ce beneficiază de dovezi clinice și care sunt cunoscuți a influența aceste efecte, inclusiv accesul la dispozitivele digitale, frecvența și contextul utilizării (de exemplu, în timpul mesei), tipul de conținut (de exemplu, violent versus educațional) sau dacă asistă mai multe persoane în momentul utilizării dispozitivelor media”, punctează aceștia.
Cele mai importante concluzii fac referire la principiul Goldilocks, potrivit căruia:
- conținutul pur audio este „prea rece” pentru vârsta preșcolară, necesitând mai multe achiziții cognitive pentru a procesa povestea,
- în timp ce animația a fost „prea caldă”, redarea în succesiuni rapide a imaginilor statice pentru a crea iluzia mișcării solicitând prea puțin imaginația,
- ilustrațiile fiind „întocmai potrivite” deoarece reperele vizuale limitate impun asistența părinților, dar permite și încurajează chiar imageria activă și reflectarea la copii de vârstă pediatrică.
Efectul Goldilocks face referire la percepția asupra extremelor pornind un basm pentru copii, Goldilocks și cei trei ursuleți, în care fetița ajunge în casa a trei ursuleți și gustă din terciul fiecărui urs. În primul caz terciul era „prea cald”, terciul celui de-al doilea ursuleț fiind „prea rece”, iar cel din urmă „nu era nici prea cald, nici prea rece, ci potrivit” șide încântare l-a mâncat pe tot. Anologia mai este folosită pentru a explica cum plasamentul planetei Pământ, nici prea aproape, nici prea departe, ci potrivit ca distanță de Soare, permite existența vieții.
Autorii subliniază beneficiile ilustrațiilor la această vârstă, care ridică întrebări numeroase copiilor, la care părinții sau aprținătorii pot veni în timp util cu un răspuns și care au o influență pozitivă asupra dezvoltării cerebrale la micuți. Aceste descoperiri oferă o nouă perspectivă și susțin recomandările Asociației Americane de Pediatrie cu privire la limitarea expunerii copiilor la dispozitivele digitale, în favoarea cititului.
Noi recomandări de la Academia Americană de Pediatrie privind dispozitivele media digitale
Sursa: Science Daily
Data actualizare: 21-12-2018 | creare: 14-05-2018 | Vizite: 1037
Bibliografie
New studies measure screen-based media use in children, https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180505091825.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Formulele de lapte și greutatea sănătoasă la sugari - opinia specialiștilor
- Îngrijorarea excesivă afectează sănătatea adolescenților pe termen lung
- Zgomotul de fundal i-ar putea împiedica pe copiii mici să învețe noi cuvinte
- Hipertrofia adenoidiană are cauze genetice și virale, potrivit unui nou studiu
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni