Nivelul de studii a fost corelat cu ritmul de îmbătrânire și durata vieții
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu recent realizat de Columbia University Mailman School of Public Health și The Robert N. Butler Columbia Aging Center a descoperit că persoanele care au obținut niveluri mai înalte de educație îmbătrânesc mai încet și trăiesc mai mult comparativ cu cei care nu au atins mobilitate educațională ascendentă. Această mobilitate educațională a fost semnificativ asociată cu un ritm mai lent de îmbătrânire și un risc mai mic de deces. Rezultatele sunt publicate în JAMA Network Open și se bazează pe date din Framingham Heart Study, un studiu observațional continuu inițiat în 1948.
Cercetarea de la Columbia este prima care leagă mobilitatea educațională de ritmul îmbătrânirii biologice și mortalitate. Pentru a măsura ritmul îmbătrânirii, cercetătorii au aplicat un algoritm cunoscut sub numele de ceas epigenetic DunedinPACE la datele genomice colectate de Framingham Heart Study. Descoperirile au arătat că doi ani suplimentari de școlarizare corespund unui ritm cu 2-3% mai lent de îmbătrânire, ceea ce se traduce printr-o reducere de aproximativ 10% a riscului de mortalitate.
Ceasul epigenetic DunedinPACE, dezvoltat de cercetătorii de la Columbia și colegii lor, se bazează pe analiza etichetelor chimice pe ADN-ul din celulele albe din sânge și măsoară ritmul de îmbătrânire pe baza unei analize de sânge, funcționând ca un indicator al procesului de îmbătrânire.
Utilizând date de la 14.106 participanți la Framingham Heart Study, cercetătorii au legat datele despre realizările educaționale ale copiilor de cele ale părinților lor și au calculat ritmul de îmbătrânire biologică folosind ceasul epigenetic DunedinPACE. În analiza primară, au testat asocierile dintre mobilitatea educațională, îmbătrânire și mortalitate într-un subset de 3.101 participanți.
Cercetarea a abordat și diferențele în realizările educaționale între frați, evidențiind că frații cu mobilitate educațională mai mare tind să îmbătrânească mai încet comparativ cu frații lor mai puțin educați. Aceste descoperiri susțin ipoteza că intervențiile pentru promovarea realizărilor educaționale vor încetini ritmul de îmbătrânire biologică și vor promova longevitatea, sugerând necesitatea dovezilor experimentale pentru confirmarea rezultatelor și potențialul ceasurilor epigenetice ca DunedinPACE de a îmbunătăți studiile experimentale prin oferirea unui rezultat care poate reflecta impactul educației asupra îmbătrânirii sănătoase înainte de apariția bolilor și a dizabilității la vârsta înaintată.
sursa: News Medical
Cercetarea de la Columbia este prima care leagă mobilitatea educațională de ritmul îmbătrânirii biologice și mortalitate. Pentru a măsura ritmul îmbătrânirii, cercetătorii au aplicat un algoritm cunoscut sub numele de ceas epigenetic DunedinPACE la datele genomice colectate de Framingham Heart Study. Descoperirile au arătat că doi ani suplimentari de școlarizare corespund unui ritm cu 2-3% mai lent de îmbătrânire, ceea ce se traduce printr-o reducere de aproximativ 10% a riscului de mortalitate.
Ceasul epigenetic DunedinPACE, dezvoltat de cercetătorii de la Columbia și colegii lor, se bazează pe analiza etichetelor chimice pe ADN-ul din celulele albe din sânge și măsoară ritmul de îmbătrânire pe baza unei analize de sânge, funcționând ca un indicator al procesului de îmbătrânire.
Utilizând date de la 14.106 participanți la Framingham Heart Study, cercetătorii au legat datele despre realizările educaționale ale copiilor de cele ale părinților lor și au calculat ritmul de îmbătrânire biologică folosind ceasul epigenetic DunedinPACE. În analiza primară, au testat asocierile dintre mobilitatea educațională, îmbătrânire și mortalitate într-un subset de 3.101 participanți.
Cercetarea a abordat și diferențele în realizările educaționale între frați, evidențiind că frații cu mobilitate educațională mai mare tind să îmbătrânească mai încet comparativ cu frații lor mai puțin educați. Aceste descoperiri susțin ipoteza că intervențiile pentru promovarea realizărilor educaționale vor încetini ritmul de îmbătrânire biologică și vor promova longevitatea, sugerând necesitatea dovezilor experimentale pentru confirmarea rezultatelor și potențialul ceasurilor epigenetice ca DunedinPACE de a îmbunătăți studiile experimentale prin oferirea unui rezultat care poate reflecta impactul educației asupra îmbătrânirii sănătoase înainte de apariția bolilor și a dizabilității la vârsta înaintată.
sursa: News Medical
Data actualizare: 05-03-2024 | creare: 05-03-2024 | Vizite: 500
Bibliografie
Educational attainment linked to slower aging and increased longevity, link: https://www.news-medical.net/news/20240301/Educational-attainment-linked-to-slower-aging-and-increased-longevity.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni