Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
©
Autor: Airinei Camelia
Există mai multe studii care confirmă efectele negative ale stresului asupra memoriei, însă metodele prin care pot fi reduse aceste efecte sunt mai puÈ›in cercetate. Studiul condus la Universitatea Tufts a descoperit că importantă în acest sens este metoda de învățare, cea mai eficientă fiind învățarea prin testare, sau prin recuperarea informaÈ›iei din memorie.
Apelarea la informaÈ›ia din memorie este o strategie de învățare ce constă în testarea ca antrenament - în loc să memorezi repetând informaÈ›ia, te testezi. Testarea este deja considerată a fi printre cele mai eficiente metode de învățare, dar cercetătorii au dorit să È™tie dacă metoda este eficientă È™i în contracararea efectelor stresului.
La experiment au participat 120 de studenÈ›i. AceÈ™tia au trebuit să înveÈ›e un set de 30 de cuvinte È™i 30 de imagini privindu-le timp de câteva secunde pe un ecran. StudenÈ›ii au mai avut la dispoziÈ›ie 10 secunde după fiecare vizualizare, pentru a nota o propoziÈ›ie folosind obiectul văzut. Apoi, studenÈ›ii au fost împărÈ›iÈ›i în două grupe - o pare a învățat informaÈ›ia prin metoda testării, iar cealaltă a folosit metoda convenÈ›ională de repetare a informaÈ›iei.
După o pauză de 24 de ore, fiecare grup a fost împărÈ›it în două, o parte fiind expusă unui mediu stresant: studenÈ›ilor li s-a cerut să rezove două probleme de matematică È™i să È›ină un discurs spontan, în faÈ›a a doi membri ai juriului È™i a trei colegi, în timp ce erau filmaÈ›i. AceÈ™ti studenÈ›i au fost testaÈ›i cu privire la informaÈ›iile învățate anterior atât în cadrul stresant, cât È™i la 20 de minute după încheierea condiÈ›iilor de stres. CeilalÈ›i studenÈ›i au dat aceleaÈ™i teste, în timpul È™i la 20 de minute după îndeplinirea unei sarcini nestresante cu aceeaÈ™i durată de timp.
Rezultatele experimentului au relevat faptul că învățarea prin recuperarea informaÈ›iei din memorie sau prin testare a protejat în mod eficient memoria de efectele stresului. Per total, cei care au învățat folosind această metodă È™i-au amintit mai multe obiecte decât cei care au învățat prin repetiÈ›ie.
StudenÈ›ii stresaÈ›i care au învățat prin testare È™i-au amintit aproximativ 11 obiecte din fiecare set de 30, față de studenÈ›ii nestresaÈ›i, care È™i-au amintit 10 obiecte. StudenÈ›ii care au învățat prin repetare È™i-au amintit mai puÈ›ine obiecte - în medie 7 cei stresaÈ›i È™i puÈ›in sub 9 cei nestresaÈ›i.
Rezultatele studiului au fost publicate în revista Science.
Sursa: Medical News Today
Apelarea la informaÈ›ia din memorie este o strategie de învățare ce constă în testarea ca antrenament - în loc să memorezi repetând informaÈ›ia, te testezi. Testarea este deja considerată a fi printre cele mai eficiente metode de învățare, dar cercetătorii au dorit să È™tie dacă metoda este eficientă È™i în contracararea efectelor stresului.
La experiment au participat 120 de studenÈ›i. AceÈ™tia au trebuit să înveÈ›e un set de 30 de cuvinte È™i 30 de imagini privindu-le timp de câteva secunde pe un ecran. StudenÈ›ii au mai avut la dispoziÈ›ie 10 secunde după fiecare vizualizare, pentru a nota o propoziÈ›ie folosind obiectul văzut. Apoi, studenÈ›ii au fost împărÈ›iÈ›i în două grupe - o pare a învățat informaÈ›ia prin metoda testării, iar cealaltă a folosit metoda convenÈ›ională de repetare a informaÈ›iei.
După o pauză de 24 de ore, fiecare grup a fost împărÈ›it în două, o parte fiind expusă unui mediu stresant: studenÈ›ilor li s-a cerut să rezove două probleme de matematică È™i să È›ină un discurs spontan, în faÈ›a a doi membri ai juriului È™i a trei colegi, în timp ce erau filmaÈ›i. AceÈ™ti studenÈ›i au fost testaÈ›i cu privire la informaÈ›iile învățate anterior atât în cadrul stresant, cât È™i la 20 de minute după încheierea condiÈ›iilor de stres. CeilalÈ›i studenÈ›i au dat aceleaÈ™i teste, în timpul È™i la 20 de minute după îndeplinirea unei sarcini nestresante cu aceeaÈ™i durată de timp.
Rezultatele experimentului au relevat faptul că învățarea prin recuperarea informaÈ›iei din memorie sau prin testare a protejat în mod eficient memoria de efectele stresului. Per total, cei care au învățat folosind această metodă È™i-au amintit mai multe obiecte decât cei care au învățat prin repetiÈ›ie.
StudenÈ›ii stresaÈ›i care au învățat prin testare È™i-au amintit aproximativ 11 obiecte din fiecare set de 30, față de studenÈ›ii nestresaÈ›i, care È™i-au amintit 10 obiecte. StudenÈ›ii care au învățat prin repetare È™i-au amintit mai puÈ›ine obiecte - în medie 7 cei stresaÈ›i È™i puÈ›in sub 9 cei nestresaÈ›i.
Rezultatele studiului au fost publicate în revista Science.
Sursa: Medical News Today
Data actualizare: 11-01-2019 | creare: 29-11-2016 | Vizite: 1396
Bibliografie
1. Retrieval practice may protect memory in stressful situations, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/314387.php2. Practice Testing Protects Memory Against Stress, link: https://www.newswise.com/articles/practice-testing-protects-memory-against-stress
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Înmulțirea cazurilor de tulburare dismorfică musculară la tineri a fost legată de utilizarea filtrelor foto pe rețelele sociale
- Expunerea timpurie la pornografie influențează atitudinea bărbaților față de femei
- Realizarea actelor de bunătate ajută în anxietate și depresie
- Depresia a fost asociată cu reducerea aderenței la tratamentul antidiabetic la adolescenți
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum