Lipsa exercițiilor matematice afectează negativ creierul și dezvoltarea cognitivă a adolescenților

©

Autor:

Lipsa exercițiilor matematice afectează negativ creierul și dezvoltarea cognitivă a adolescenților

Un nou studiu realizat la Universitatea din Oxford a observat că lipsa exercițiilor matematice după vârsta de 16 ani este problematică. Cercetarea a fost publicată în revista științifică Proceedings of the National Academy of Sciences.
Adolescenții care nu mai studiază matematica prezintă o reducere a unei substanțe chimice critică pentru dezvoltarea creierului, dintr-o zonă importantă a creierului care se ocupă de învățare, gândire matematică, memorie, raționament și rezolvare de probleme.

Experimentul, realizat în cadrul Departamentului de Psihologie Experimentală de la Universitatea din Oxford, a fost efectuat pe un lot de 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani.

Marea Britanie, spre deosebire de alte țări ale lumii, are o particularitate, și anume că elevii de 16 ani pot să își scoată matematica din programa școlară dacă își doresc acest lucru.

Adolescența este o perioadă critică a vieții, în care apar o multitudine de schimbări ale creierului, de personalitate și cognitive. Astfel, apare un decalaj între adolescenții care continuă să studieze matematica și cei care încetează, întrucât abilitățile matematice aduc numeroase beneficii.

Cercetătorii au constatat că elevii care nu au mai studiat matematica au avut o cantitate mai mică de acid gamma-aminobutiric, substanță esențială pentru plasticitatea creierului, într-o regiune cerebrală implicată în mai multe funcții cognitive importante.

A fost măsurată cantitatea de substanță chimică găsită la fiecare elev în creier, și astfel cercetătorii au reușit să-i diferențieze pe adolescenții care au continuat să studieze matematica de cei care au renunțat la această disciplină. În plus, s-au prezis cu succes modificări ale scorului de exercițiu matematic în jur de 19 luni mai târziu.

Este de menționat că aceste rezultate au apărut independent de abilitățile lor cognitive. Nu au fost identificate diferențe în substanța chimică a creierului înainte ca adolescenții să înceteze să studieze matematica.

„Nu se știe încă modul în care poate fi prevenită această disparitate sau implicațiile sale pe termen lung. Nu toți adolescenții se bucură de matematică, așa că trebuie să investigăm posibile alternative, cum ar fi instruirea în logică și raționament, care implică aceeași zonă a creierului ca și matematica. ”, a precizat autorul principal al studiului, Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroștiințe cognitive la Universitatea din Oxford.

Profesorul Kadosh, care a început acest studiu înainte de pandemia de Covid-19, a analizat și modul în care accesul la educație și, implicit, la matematică, din cadrul carantinei și restricțiilor datorate acestui virus, ar putea avea impact asupra dezvoltării cerebrale și comportamentale a adolescenților, însă aceste consecințe sunt încă necunoscute.

sursa: Science Daily


Data actualizare: 22-06-2021 | creare: 22-06-2021 | Vizite: 538
Bibliografie
Lack of math education negatively affects adolescent brain and cognitive development, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210607161149.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Ierbicide comune asociate cu alterarea funcției cerebrale la adolescenți
  • Noi cercetări despre modul în care stresul afectează creierul adolescent
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum