Legătura dintre timpul petrecut în fața ecranului și comportamentele senzoriale atipice la copii
©
Autor: Airinei Camelia
Un studiu recent publicat în JAMA Pediatrics de cercetătorii de la Colegiul de Medicină Drexel a investigat impactul expunerii la televizor sau video asupra comportamentelor senzoriale atipice la bebeluÈ™i È™i copii mici. Studiul a constatat că copiii expuÈ™i la un timp mai mare de vizionare TV până la vârsta de doi ani sunt mai predispuÈ™i să dezvolte comportamente de procesare senzorială atipice, cum ar fi căutarea de senzaÈ›ii intense sau evitarea acestora, precum È™i o reacÈ›ie redusă la stimuli.
Cercetătorii au folosit date din Studiul NaÈ›ional al Copiilor din SUA, cuprinzând 1.471 de copii, pentru a evalua impactul vizionării TV sau DVD-urilor la vârstele de 12, 18 È™i 24 de luni asupra procesării senzoriale la 33 de luni. Comportamentele senzoriale au fost evaluate folosind Profilul Senzorial Infant/Toddler (ITSP), un chestionar completat de părinÈ›i/cadrele de îngrijire.
Rezultatele au arătat că expunerea la ecran la 12 luni a fost asociată cu o probabilitate mai mare de 105% de a prezenta comportamente senzoriale „ridicate” în loc de cele „tipice” legate de înregistrarea redusă la 33 de luni. La 18 luni, fiecare oră suplimentară de vizionare zilnică a crescut cu 23% È™ansele de a prezenta comportamente senzoriale „ridicate” legate de evitarea senzaÈ›iilor È™i înregistrarea redusă. La 24 de luni, fiecare oră suplimentară de vizionare zilnică a fost asociată cu o creÈ™tere de 20% a È™anselor de a prezenta comportamente „ridicate” legate de căutarea senzaÈ›iilor, sensibilitatea senzorială È™i evitarea senzaÈ›iilor la 33 de luni.
Studiul a ajustat pentru factori precum vârsta copilului, naÈ™terea prematură, educaÈ›ia îngrijitorului, rasa/etnia È™i cât de des copilul se joacă sau merge la plimbare cu îngrijitorul. Rezultatele adaugă la lista tot mai mare de probleme de sănătate È™i dezvoltare legate de timpul petrecut în faÈ›a ecranului la bebeluÈ™i È™i copii mici, inclusiv întârzieri în limbaj, tulburări din spectrul autismului, probleme comportamentale, dificultăți de somn, probleme de atenÈ›ie È™i întârzieri în rezolvarea problemelor.
Dr. Karen Heffler, autorul principal, subliniază că această asociere poate avea implicaÈ›ii importante pentru tulburarea de deficit de atenÈ›ie È™i hiperactivitate (ADHD) È™i autism, deoarece procesarea senzorială atipică este mult mai frecventă în aceste populaÈ›ii. Studiile viitoare ar putea determina dacă timpul petrecut în faÈ›a ecranului în prima copilărie ar putea alimenta hiperconectivitatea senzorială a creierului observată în tulburările din spectrul autismului.
Academia Americană de Pediatrie (AAP) descurajează timpul petrecut în faÈ›a ecranului pentru bebeluÈ™i sub 18-24 de luni, cu excepÈ›ia conversaÈ›iilor video live, care pot fi benefice datorită interacÈ›iunii care are loc. AAP recomandă limitarea timpului petrecut în faÈ›a ecranelor digitale pentru copiii de 2-5 ani la maximum o oră pe zi.
Autorii studiului sugerează că reducerea timpului petrecut în faÈ›a ecranului, împreună cu practicile de procesare senzorială oferite de terapeuÈ›ii ocupaÈ›ionali, ar putea fi benefice pentru copiii mici care prezintă aceste simptome. DeÈ™i studiul s-a concentrat strict pe vizionarea televizorului sau a DVD-urilor È™i nu pe media vizualizată pe smartphone-uri sau tablete, oferă unele dintre primele date care leagă expunerea timpurie la media digitală de procesarea senzorială atipică ulterioară în multiple comportamente. Cercetările viitoare sunt necesare pentru a înÈ›elege mai bine mecanismele care stau la baza asocierii dintre timpul petrecut în faÈ›a ecranului în prima copilărie È™i procesarea senzorială atipică.
sursa: News Medical
Cercetătorii au folosit date din Studiul NaÈ›ional al Copiilor din SUA, cuprinzând 1.471 de copii, pentru a evalua impactul vizionării TV sau DVD-urilor la vârstele de 12, 18 È™i 24 de luni asupra procesării senzoriale la 33 de luni. Comportamentele senzoriale au fost evaluate folosind Profilul Senzorial Infant/Toddler (ITSP), un chestionar completat de părinÈ›i/cadrele de îngrijire.
Rezultatele au arătat că expunerea la ecran la 12 luni a fost asociată cu o probabilitate mai mare de 105% de a prezenta comportamente senzoriale „ridicate” în loc de cele „tipice” legate de înregistrarea redusă la 33 de luni. La 18 luni, fiecare oră suplimentară de vizionare zilnică a crescut cu 23% È™ansele de a prezenta comportamente senzoriale „ridicate” legate de evitarea senzaÈ›iilor È™i înregistrarea redusă. La 24 de luni, fiecare oră suplimentară de vizionare zilnică a fost asociată cu o creÈ™tere de 20% a È™anselor de a prezenta comportamente „ridicate” legate de căutarea senzaÈ›iilor, sensibilitatea senzorială È™i evitarea senzaÈ›iilor la 33 de luni.
Studiul a ajustat pentru factori precum vârsta copilului, naÈ™terea prematură, educaÈ›ia îngrijitorului, rasa/etnia È™i cât de des copilul se joacă sau merge la plimbare cu îngrijitorul. Rezultatele adaugă la lista tot mai mare de probleme de sănătate È™i dezvoltare legate de timpul petrecut în faÈ›a ecranului la bebeluÈ™i È™i copii mici, inclusiv întârzieri în limbaj, tulburări din spectrul autismului, probleme comportamentale, dificultăți de somn, probleme de atenÈ›ie È™i întârzieri în rezolvarea problemelor.
Dr. Karen Heffler, autorul principal, subliniază că această asociere poate avea implicaÈ›ii importante pentru tulburarea de deficit de atenÈ›ie È™i hiperactivitate (ADHD) È™i autism, deoarece procesarea senzorială atipică este mult mai frecventă în aceste populaÈ›ii. Studiile viitoare ar putea determina dacă timpul petrecut în faÈ›a ecranului în prima copilărie ar putea alimenta hiperconectivitatea senzorială a creierului observată în tulburările din spectrul autismului.
Academia Americană de Pediatrie (AAP) descurajează timpul petrecut în faÈ›a ecranului pentru bebeluÈ™i sub 18-24 de luni, cu excepÈ›ia conversaÈ›iilor video live, care pot fi benefice datorită interacÈ›iunii care are loc. AAP recomandă limitarea timpului petrecut în faÈ›a ecranelor digitale pentru copiii de 2-5 ani la maximum o oră pe zi.
Autorii studiului sugerează că reducerea timpului petrecut în faÈ›a ecranului, împreună cu practicile de procesare senzorială oferite de terapeuÈ›ii ocupaÈ›ionali, ar putea fi benefice pentru copiii mici care prezintă aceste simptome. DeÈ™i studiul s-a concentrat strict pe vizionarea televizorului sau a DVD-urilor È™i nu pe media vizualizată pe smartphone-uri sau tablete, oferă unele dintre primele date care leagă expunerea timpurie la media digitală de procesarea senzorială atipică ulterioară în multiple comportamente. Cercetările viitoare sunt necesare pentru a înÈ›elege mai bine mecanismele care stau la baza asocierii dintre timpul petrecut în faÈ›a ecranului în prima copilărie È™i procesarea senzorială atipică.
sursa: News Medical
Data actualizare: 10-01-2024 | creare: 10-01-2024 | Vizite: 404
Bibliografie
Study links early screen time to atypical sensory processing in toddlers, link: https://www.news-medical.net/news/20240109/Study-links-early-screen-time-to-atypical-sensory-processing-in-toddlers.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Curățenia și igiena nu afectează imunitatea în copilărie
- Impactul unui câine de asistență pentru copiii cu autism: lumea acestora, extinsă de prezența câinelui
- Probiotic ce poate reduce riscul de enterocolită necrozantă la nou-născuții prematuri
- Noi cercetări pun sub semnul întrebării ce știam până acum despre plânsul copiilor
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum