Învățarea unei limbi străine, benefică pentru neuroplasticitate
©
Autor: Costin Oana
Capacitatea creierului de a dezvolta și întări noi legături neuronale (plasticitatea) și de a învăța noi informații este facilitată de învățarea de limbi străine.
Un studiu realizat de cercetătorii de la Higher School of Economics din Moscova în colaborare cu cei de la Universitatea din Helsinki, Finlanda, a arătat că, cu cât învățăm mai multe limbi străine, cu atât creierul răspunde și procesează mai repede informațiile în cadrul procesului de învățare.
Studii anterioare au sugerat că înțelegerea mecanismelor implicate în achiziția limbajului ar ajuta semnificativ la progresul diagnosticului și tratamentului persoanelor care în urma unor accidente sau boli, au tulburări ale vorbirii. Din păcate, studiul zonelor cerebrale implicate în limbaj a progresat lent, spre deosebire de alte arii ale creierului, pentru că abilitățile verbale nu sunt prezente la animale, precum alte funcții.
Studiul de față a constat într-o serie de experimente în care a fost măsurată activitatea electrică a creierului la cei 22 de participanți (10 bărbați și 12 femei). Înregistrarea activității cerebrale s-a realizat în timpul unor exerciții ce presupuneau expunerea la cuvinte străine. Toți participanții erau vorbitori de finlandeză, proveneau din familii monolingve și învățaseră limba străină în timpul școlii. Cele mai frecvente limbi străine și vârsta la care au fost deprinse erau:
Participanții au ascultat înregistrări audio cu cuvinte din limba nativă și din limbi străine, pe care fie le cunoșteau, fie le ascultau atunci pentru prima dată. Cercetătorii au observat modificările în activitatea cerebrală și viteza acestora atunci când se făcea expunerea la cuvintele cunoscute sau necunoscute. Concluzia lor a fost că, cu cât participanții cunoșteau mai multe limbi străine, cu atât circuitul de codare al informațiilor în cazul cuvintelor noi era mai rapid.
Cu alte cuvinte, învățarea anterioară a unei limbi străine, cât și în prezent, stimulează modificările la nivelul fiziologiei creierului și susține neuroplasticitatea.
Sursa: Medical News Today
Un studiu realizat de cercetătorii de la Higher School of Economics din Moscova în colaborare cu cei de la Universitatea din Helsinki, Finlanda, a arătat că, cu cât învățăm mai multe limbi străine, cu atât creierul răspunde și procesează mai repede informațiile în cadrul procesului de învățare.
Studii anterioare au sugerat că înțelegerea mecanismelor implicate în achiziția limbajului ar ajuta semnificativ la progresul diagnosticului și tratamentului persoanelor care în urma unor accidente sau boli, au tulburări ale vorbirii. Din păcate, studiul zonelor cerebrale implicate în limbaj a progresat lent, spre deosebire de alte arii ale creierului, pentru că abilitățile verbale nu sunt prezente la animale, precum alte funcții.
Studiul de față a constat într-o serie de experimente în care a fost măsurată activitatea electrică a creierului la cei 22 de participanți (10 bărbați și 12 femei). Înregistrarea activității cerebrale s-a realizat în timpul unor exerciții ce presupuneau expunerea la cuvinte străine. Toți participanții erau vorbitori de finlandeză, proveneau din familii monolingve și învățaseră limba străină în timpul școlii. Cele mai frecvente limbi străine și vârsta la care au fost deprinse erau:
- engleza (de la 6 ani);
- suedeză (de la 8 ani);
- germană (de la 11 ani).
Participanții au ascultat înregistrări audio cu cuvinte din limba nativă și din limbi străine, pe care fie le cunoșteau, fie le ascultau atunci pentru prima dată. Cercetătorii au observat modificările în activitatea cerebrală și viteza acestora atunci când se făcea expunerea la cuvintele cunoscute sau necunoscute. Concluzia lor a fost că, cu cât participanții cunoșteau mai multe limbi străine, cu atât circuitul de codare al informațiilor în cazul cuvintelor noi era mai rapid.
Cu alte cuvinte, învățarea anterioară a unei limbi străine, cât și în prezent, stimulează modificările la nivelul fiziologiei creierului și susține neuroplasticitatea.
Sursa: Medical News Today
Data actualizare: 06-09-2016 | creare: 06-09-2016 | Vizite: 1336
Bibliografie
Language learning boosts brain plasticity and ability to code new information, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/312708.php ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- De ce pacienții cu scleroză multiplă dezvoltă dizabilități
- Cum influențează dieta evoluția bolilor neurologice la Alzheimer și Parkinson?
- Declinul cognitiv este factorul cheie al estimării speranței de viață în Alzheimer
- Australia. Unul din patru adulți suferă de tinitus, o tulburare ce determină un „țiuit în urechi”
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni