Inteligența spațială se „clădește” din copilărie
©
Autor: Airinei Camelia
Înțelegerea lumii fizice din jur - unde se află față de un prieten, sa-și imagineze cum trebuie rotită o piesă de puzzle pentru a se potrivi, alcătuirea unei hărți mentale a parcului - este de mare importanță pentru copii.
„Știm că aptitudinile spațiale bune duc la aptitudini matematice mai bune în copilărie, totodată fiind un bun predictor pentru interesul viitor într-o carieră în inginerie, tehnologie și știință”, spune Hilary Miller, cercetător în dezvoltarea copilului la universitatea Wisconsin-Madison. „Din acest motiv este important să îmbunătățim aptitudinile spațiale încă de la o vârstă fragedă.”
Miller a studiat împreună cu profesorii în psihologie Vanessa Simmering și Haley Vlach modul în care copiii de 4 ani folosesc cuvintele pentru a descrie relația spațială. Studiul a descoperit că la această vârstă preșcolarii adesea sar peste cuvintele care descriu localizarea unui obiect, folosindu-se în schimb de alte cuvinte care descriu detalii spațiale importante.
Copiilor care au participat la studiu li s-au arătat o serie de imagini în care un șoricel apărea în diverse locuri - pe obiecte care aveau diverse localizări și diverse culori sau forme, apoi li s-a cerut să descrie localizarea șoricelului. Răspunsurile au fost evaluate în funcție de informațiile relevante oferite de copii, comparate cu informațiile irelevante.
Atunci când au descris localizarea șoricelului, copiii au spus „se află pe masa mare”, sau „în cutia maro”. Dimensiunea și culoarea nu sunt informații spațiale, însă, în contextul imaginilor arătate, sunt informații importante. „Credem că pentru a face performanță este importantă atenția acordată elementelor relevante, nu doar capacitatea de a spune anumite cuvinte.”
Cu cât copilul s-a adaptat mai bine la fiecare imagine și a oferit informații relevante, cu atât au fost mai bune rezultatele la alte teste de aptitudini spațiale ce prezic succesul viitor în arii ca matematica, de exemplu.
Părinții îi pot ajuta pe copii să-și dezvolte inteligența spațială fiind mai atenți la limbajul folosit. În loc să arate spre papuci și să spună „uite, aici sunt papucii tăi”, un părinte ar putea spune „papucii tăi sunt pe covorul roșu”. Cu cât aude mai multe cuvinte relevante, cu atât vor face mai ușor conexiuni între realitate și limbaj.
Rezultatele cercetărilor au fost publicate în revista Child Development.
Sursa: MedicalXpress
„Știm că aptitudinile spațiale bune duc la aptitudini matematice mai bune în copilărie, totodată fiind un bun predictor pentru interesul viitor într-o carieră în inginerie, tehnologie și știință”, spune Hilary Miller, cercetător în dezvoltarea copilului la universitatea Wisconsin-Madison. „Din acest motiv este important să îmbunătățim aptitudinile spațiale încă de la o vârstă fragedă.”
Miller a studiat împreună cu profesorii în psihologie Vanessa Simmering și Haley Vlach modul în care copiii de 4 ani folosesc cuvintele pentru a descrie relația spațială. Studiul a descoperit că la această vârstă preșcolarii adesea sar peste cuvintele care descriu localizarea unui obiect, folosindu-se în schimb de alte cuvinte care descriu detalii spațiale importante.
Copiilor care au participat la studiu li s-au arătat o serie de imagini în care un șoricel apărea în diverse locuri - pe obiecte care aveau diverse localizări și diverse culori sau forme, apoi li s-a cerut să descrie localizarea șoricelului. Răspunsurile au fost evaluate în funcție de informațiile relevante oferite de copii, comparate cu informațiile irelevante.
Atunci când au descris localizarea șoricelului, copiii au spus „se află pe masa mare”, sau „în cutia maro”. Dimensiunea și culoarea nu sunt informații spațiale, însă, în contextul imaginilor arătate, sunt informații importante. „Credem că pentru a face performanță este importantă atenția acordată elementelor relevante, nu doar capacitatea de a spune anumite cuvinte.”
Cu cât copilul s-a adaptat mai bine la fiecare imagine și a oferit informații relevante, cu atât au fost mai bune rezultatele la alte teste de aptitudini spațiale ce prezic succesul viitor în arii ca matematica, de exemplu.
Părinții îi pot ajuta pe copii să-și dezvolte inteligența spațială fiind mai atenți la limbajul folosit. În loc să arate spre papuci și să spună „uite, aici sunt papucii tăi”, un părinte ar putea spune „papucii tăi sunt pe covorul roșu”. Cu cât aude mai multe cuvinte relevante, cu atât vor face mai ușor conexiuni între realitate și limbaj.
Rezultatele cercetărilor au fost publicate în revista Child Development.
Sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 16-12-2016 | creare: 16-12-2016 | Vizite: 2885
Bibliografie
Young children's spatial talk predicts their spatial abilities, link: http://medicalxpress.com/news/2016-11-young-children-spatial-abilities.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Terapia online împotriva depresiei, la fel de eficientă ca terapia cognitiv-comportamentală tradițională
- O singură sesiune de tratament care include un joc video poate reduce simptomele tulburării de stres posttraumatic
- Care sunt strategiile parentale eficiente în reducerea comportamentului negativ la copil?
- Autocontrol nu înseamnă sacrificarea plăcerii
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum