Rolul Probioticelor in Negativizarea HPV 18 si ameliorare CIN2

21-07-2020
josephine86
Nu este medic/terapeut
josephine86
Salutare tuturor!

Vreau sa incep acest subiect prin a spune ca nu sunt medic, nu sunt nutritionist si aceasta este experienta mea personala. Dar am vrut sa o impartasesc pentru ca am trecut ani de zile prin panica, spaima, posibilitatea unei operatii pe col pentru ca un doctor care a gandit holistic sa ma puna inapoi pe picioare. Povestea este despre cum am trecut dupa 3 de HGSIL cu 3 biopsii confirmate CIN2 si HPV 18, la ASC US in 4 luni si HPV 18 negativ intr-un an.

Am aflat ca am HPV si HGSIL brusc, la un papanicolau de rutina in 2016. Atunci, am avut probabil cea mai mare panica intrucat am trecut printr-o serie de doctori care mi-au aruncat in fata o gramada de lucruri de la "pacat, ca esti tanara" pana la "sa vedem daca trebuie hisectomie" pana la "stai linistita, revii peste 1 an". Informatiile au fost foarte conflictuale, dar probabil cele mai aproape de adevar au fost la clinica Micomi unde dupa Pap, Colposcopie si Biopsie doctorii au hotarat ca nu trebuie sa fac nicio procedura chirurgicala ci sa astept, ca e vorba despre LSIL de fapt si trebuie sa vedem daca se negativizeaza HPV-ul si dispare displazia. Teoretic, zic ei, in maxim 2 ani trebuie sa se intampla acest lucru by default.

Am fost la controale anuale si cumva ma obisnuisem cu ideea ca am LSIL si HPV positiv, dar nu este cazul de operatie.

In anul 2018 m-am mutat in SUA unde am continuat cu analizele anuale. Acolo, spre sfarsitul anului am efectuat PAP + HPV unde rezultatele au iesit ca pe ceas LSIL si HPV pozitiv. Insa doctorita din SUA a dorit sa reefectueze biopsiile, de data aceasta cu punctie sa se asigure ca nu este mai grav. Astfel, in 2019 in februarie am efectuat 3 biopsii de pe col si rezultatele au iesit CIN 2.