Dureri de cap și presiune intracraniană - cauze și cum să le tratez?

28-08-2023
Pirnero
Nu este medic/terapeut
Pirnero
Bună ziua. Sunt profesor pensionar și am 75 de ani. Am, de doi-trei ani, o presiune în cap aproape constantă (dureri de cap am de foarte mulți ani). Am efectuat câteva RMN-uri cerebrale (ultimul, în august 2022), care au evidențiat leziuni ischemice milimetrice vechi și atrofie cerebrală și cerebeloasă. Nu a fost evidențiată tumoare cerebrală, așa cum mă temeam eu.
Medicul neurolog mi-a explicat că aceste modificări apar din cauza înaintării în vârstă. Precizez că, în urma unor RMN-uri de coloană, am fost diagnosticat cu spondiloză cervicală, lumbago și fracturi vertebrale. Am făcut și tratament pentru osteoporoză (Calciu și Vitamina D, în plus injecții zilnice, timp de un an, cu Movymia), iar de curând, în urma testului DEXA, s-a remarcat revenirea valorilor la normal. Mă îngrijorează, în continuare, durerile de cap și presiunea, care uneori sunt însoțide de greață și vomă.
Oare ar fi necesar să-mi mai fac un RMN cerebral, pe lângă cele trei efectuate deja? Mi s-a mai spus că durerile de cap și presiunea sunt pe bază nervoasă (depresie și anxietate).
Ce ar trebui să iau, pentru ca aceste simptome să diminueze în intensitate și frecvență? Vă mulțumesc pentru atenție.
6 comentarii
0
28-08-2023, ora 16:11
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Buna ziua. Daca durerile sunt de la depresie si anxietate ar trebui sa treaca cu antidepresiv (medicament care trateaza depresia si anxietatea). Dar parca ati mai luat antidepresiv. V-au trecut in perioada in perioada in care l-ati luat?
0
28-08-2023, ora 21:07
tassevasi
Nu este medic/terapeut
tassevasi