Colon iritabil - simptome și tratament
Bună ziua. Revin cu problemele cauzate de colonul iritabi. Am fost diagnosticat cu această afecțiune acum 4 ani (precizez că am 74 de ani și sunt profesor pensionar). M-am prezentat, atunci, la medicul gastroenterolog, deoarece aveam dureri în partea stângă, sub coaste, și adeseori aveam constipație. Mi s-a făcut colonoscopie și mi s-a spus că am colon iritabil (fără polipi). Am urmat, de-a lungul timpului, tratament cu spasmomen, meteospasmyl, ibutin, ibsi-sun. Acum două luni, m-am prezentat din nou la medic, din cauza durerilor persistente și greu suportabile. Menționez că nu am diaree, scaunul este relativ normal (nu am sângerări și nici scaun închis la culoare, singurul disconfort fiind durerea). Medicul mi-a spus că nu e cazul să mai fac colonoscopie (aceasta se face o dată la cinci ani, deci o voi face anul viitor), m-a asigurat că nu e vorba de cancer de colon, ci doar de colon iritabil, și mi-a prescris Ibutin și Ibsi-sun. Însă, de vreo două săptămâni, au revenit durerile, foarte puternice și aproape permanente (nu cedează la tratament). Sunt speriat (am făcut și o depresie cu anxietate și am citit undeva că acestea exacerbează durerile). Nu mai știu ce să fac și ce tratament să urmez, ca să-mi dispară durerile sau măcar să se diminueze. Seara abia adorm din cauza durerilor și, dimineașa, la trezie, durerile revin. Mă poate ajuta cineva cu un sfat, o sugestie? Mulțumesc.
4 comentarii
Eliminati ciorbele din alimentatia dvs, fructele, legumele si cam tot ce fermentaza si o sa vedeti ca vi se amelioreaza durerile, luati carbune medicinal. De regula flora intestinala se reface f f greu asa ca nu trebue sa va asteptati la inbunatatire rapida.
Buna seara. Tratamentul cu antidepresiv pentru depresie, anxietate, ajuta in timp la vindecarea/ameliorarea problemei colonului iritabil. Actioneaza cam dupa 2-3 luni.
Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.