ROmedic Cabinete medicale Constanta Cabinete Psihologie Psihologie Constanta

Grup de dezvoltare personală pentru copii și adolescenți

Grup de dezvoltare personală pentru copii și adolescenți
Autor: Ludmila Fluture

Copilăria reprezintă perioada cea mai frumoasă din viața unei ființe. Ea ascunde tărâmul magiei, al speranței, al poveștilor nemuritoare, al unui univers magnific ce oferă tinerei ”mlădițe” elanul sau startul călătoriei sale în viață.
Fericirea, bunăstarea, echilibrul psihic și armonia în viața adultă sunt în strânsă legătură cu experiențele timpurii ale copilăriei.
A fi copil nu este întotdeauna ușor. Adeseori, aceștia se confruntă cu situații dificile, ce depășesc cu mult capacitatea lor de a le înțelege și a le depăși, generând conflicte pe termen lung.
Acest grup de dezvoltare personală vine în sprijinul tuturor copiilor care se confruntă cu situații de suferință în viața de familie, viața școlară, în grupul de prieteni sau în orice alt context, precum și tuturor celor care doresc să-și dezvolte inteligența emoțională, creativitatea și abilitățile sociale.
Ce este dezvoltarea personală?
Dezvoltarea personală este o experienţă sumativă, restructurantă dar şi formativă având ca obiective stimularea creativităţii şi spontaneităţii, creşterea rezilienţei şi echilibrului psiho-emoţional, dezvoltarea şi diversificarea comunicării expresive şi asertive, disponibilizarea resurselor interioare şi creşterea capacităţii de integrare a experienţei de viată a persoanei.
Ce este un grup de dezvoltare personală?
Grupul de dezvoltare personală este o terapie de grup, în care se întâlnesc mai multe persoane de vârste apropiate ( cu interese comune specifice vârstei, respectiv conflicte asemănătoare ), respectându-se ritmicitatea și frecvența acestor întâlniri. Scopul acestor ședințe de grup este acela de a oferi fiecăruia ocazia de a se descoperi pe sine prin raportare la celălalt; de a se înțelege în profunzime; de a identifica propriile conflicte și cu ajutorul terapeutului și a grupului de a-și corecta modelele de comportamente disfuncționale în relație cu ceilalți și conturarea unui model funcțional, adaptat temperamentului individual. Aceste întâlniri cu celălalt, permit fiecăruia să se descopere și să se autoactualizeze într-un cadru protectiv, plin de înțelegere și acceptare deplină. În astfel de grupuri copiii se simt în siguranță, se simt acceptați și valorizați pentru ceea ce reprezintă ei ca și persoane unice. În cadrul acestor întâlniri există șansa experimentării diverselor situații ”problematice” cu care se confruntă/ar putea să se confrunte în viața lor. În cadrul experimentării acestor situații copiii își descoperă resursele personale necesare pentru a le putea face față. Ulterior, folosesc toate aceste resurse în viața lor de zi cu zi în scopul depășirii situațiilor de conflict.
Beneficiile grupului de dezvoltare:
1. Copilul învaţă să se înţeleagă mai bine;
2. Să dezvolte noi aptitudini;
3. Să-şi dezvolte potentialul;
4. Să descopere blocajele şi soluţiile pentru a le depăşi;
5. Să se placă, să se accepte şi să se iubească mai mult;
6. Să înţeleagă ce vrea de la ceilalti şi de la sine;
7. Să înveţe să se raporteze la ceilalţi;
8. Să-şi înfrunte temerile;
9. Să se elibereze de credinţe limitative;
10. Să-și descopere și accepte emoțiile;
11. Să-și exprime într-un mod sănătos, constructiv toate aceste emoții;
12. Se dezvoltă abilitățile de relaționare și interacțiune cu cei din jur (covârstnici, adulți);
13. Se dezvoltă și consolidează stima de sine, imaginea de sine, precum și încrederea în propria persoană.
14. Se dezvoltă inteligența emoțională, prin identificarea și exprimarea adecvată a propriilor emoții, dar și înțelegerea emoțiilor celorlalți (empatia);
15. Se activează resursele creative ce permit rezolvarea de probleme;
16. Gestionarea eficientă a situațiilor conflictuale;
17. Copiii vor beneficia de suport și înțelegere din partea membrilor grupului;
18. Reducerea anxietății și descărcarea tensiunilor;
19. Se dezvoltă și consolidează stima de sine, imaginea de sine, precum și încrederea în propria persoană;
20. Se dezvoltă inteligența emoțională, prin identificarea și exprimarea adecvată a propriilor emoții, dar și înțelegerea emoțiilor celorlalți (empatia);
21. Gestionarea eficientă a situațiilor conflictuale;
22. Reducerea anxietății și descărcarea tensiunilor;
23. Adecvarea reacțiilor comportamentale;
24. Îmbunătățirea adaptării școlare și sociale;
25. Adecvarea situațiilor problematice;
26. Armonizarea propriilor nevoi la exigențele realității.
Tehnici utilizate:
1.Metafora terapeutică;
2.Tehnici expresiv-creative ( desen, colaj, modelaj, pictură etc. );
3.Jocuri tematice ( socializare, creativitate etc. );
4.Psihodrama.
Programul este conceput astfel încât să acopere punctele fundamentale ale unei dezvoltări armonioase în structura de personalitate a copilului ( identitate, latura emoțională, rezolvarea de probleme, temeri etc. ).
Coordonatorul programului – psihoterapeut integrativ și psiholog clinician Fluture Ludmila.
Locația: Constanța, Aleea Zmeurei nr. 14, bl. U3, sc. A, ap. 4, parter (lângă Garda De Coastă).
Durata unei ședințe: 90 minute.
Durata întregului program:10 luni.
Frecvența întâlnirilor: o ședință/săptămână.
Grupurile se constituie din luna septembrie 2020 și devin active odată cu ocuparea locurilor.
Date de contact pentru informații și înscrieri: ludmilafluture@yahoo.com, ludmilafluture@gmail.com, tel. 0732147890

 
Programare