Factorii asociați cu variațiile microbiomului intestinal revizuiți într-un nou studiu

Într-o recenzie recentă publicată în Current Opinion in Microbiology, cercetătorii au examinat datele existente despre variaÈ›iile microbiomului intestinal uman, concentrându-se pe schimbările asociate cu îmbătrânirea È™i etnia.
Microbiota umană este foarte diversă, iar înÈ›elegerea factorilor care contribuie la variaÈ›ia ei este crucială pentru dezvoltarea strategiilor de diagnostic È™i terapeutice personalizate bazate pe microbiom. Cu toate acestea, majoritatea datelor disponibile despre microbiota umană provin de la rezidenÈ›i ai naÈ›iunilor occidentalizate È™i dezvoltate socioeconomic, ceea ce poate modifica asocierile dintre variaÈ›iile microbiotei È™i sănătate. În plus, minoritățile etnice sunt adesea sub-eÈ™antionate în analizele microbiotei, ceea ce împiedică înÈ›elegerea evoluÈ›iei È™i dinamicii microbiomului uman în contextul riscurilor de îmbolnăvire.

Analiza evidenÈ›iază progresele recente în caracterizarea variaÈ›iilor microbiotei umane asociate cu îmbătrânirea È™i diverse etnii la nivel global. DiferiÈ›i factori, inclusiv tipul de naÈ™tere, dimensiunea familiei, convieÈ›uirea, locuinÈ›a, dieta, antibioticele, medicamentele non-antibiotice È™i consumul de alcool, modelează microbiomul uman. Au fost raportate, de asemenea, asociaÈ›ii complexe ale inegalităților în materie de sănătate, statutului socioeconomic È™i reÈ›elelor sociale cu echilibrul microbiomului. Studiile au demonstrat o asociere inversă între microbiotă È™i vârsta unui individ È™i, dimpotrivă, variaÈ›iile compoziÈ›iei microbiene contribuie la procesul de îmbătrânire È™i la bolile asociate vârstei. Microbiomii umani lipsiÈ›i de speciile Bacteroides au fost puternic asociaÈ›i cu un tip sănătos de îmbătrânire.

Revizuirea subliniază, de asemenea, impactul dietei asupra microbiomului. Dietele mediteraneene, care implică un aport redus de grăsimi saturate, carne roÈ™ie È™i produse lactate, cu un consum mare de fructe, legume, peÈ™te, leguminoase, nuci È™i ulei de măsline, inversează modificările microbiotei asociate vârstei È™i declinului cognitiv. CompoziÈ›iile microbiomului variază între indivizii care locuiesc în regiunile industrializate sau neindustrializate, microbiomii acestora din urmă adaptându-se la metabolizarea carbohidraÈ›ilor de tip complex din dietele cu conÈ›inut ridicat de fibre. Mai mult, variaÈ›iile în diversitatea Helicobacter pylori au fost asociate cu migraÈ›ia umană.

Microbiomul uman este influenÈ›at de vârstă, dietă, etnie È™i imigraÈ›ie È™i sunt necesare cercetări suplimentare pentru a îmbunătăți înÈ›elegerea modificărilor microbiomului legate de vârstă, pentru a dezvolta intervenÈ›ii terapeutice adaptate, bazate pe microbiotă.

foto: Troyan/Shutterstock

Data actualizare: 09-03-2023 | creare: 09-03-2023 | Vizite: 354
Review on factors related to variations in human microbiota, link: https://www.news-medical.net/news/20230308/Review-on-factors-related-to-variations-in-human-microbiota.aspx

• Hormonii din laptele matern influenÈ›ează pozitiv flora intestinală a sugarului
  • De ce vinul È™i ciocolata pot declanÈ™a migrene?
  • LoÈ›iunea pe bază de bacterii benefice pentru infecÈ›iile pielii