Efectele distracției parentale digitale și non-digitale asupra interacțiunii și comunicării părinte-copil
©
Autor: Airinei Camelia

Experimentul a implicat 50 de perechi de părinți și copii, cu copii având în medie 22 de luni. Participanții au fost împărțiți în trei grupuri, unde au jucat împreună timp de zece minute. În primul grup nu a existat nicio întrerupere, în al doilea, după cinci minute, părintele a completat un chestionar pe hârtie, iar în al treilea, părintele a completat același chestionar pe o tabletă. S-a observat că părinții care completaseră chestionarul erau mai puțin receptivi la semnalele de comunicare ale copiilor, iar copiii arătau un nivel mai scăzut de implicare socială față de părinți.
Rezultatele indică faptul că „tehnoferența” nu afectează interacțiunile părinte-copil mai negativ decât distragerea atenției non-digitală. Cercetătorii sugerează că omniprezența ecranelor în viața de zi cu zi ar putea face ca copiii să se obișnuiască cu utilizarea acestora de către părinți. Totuși, indiferent de rezultate, cea mai bună interacțiune părinte-copil se produce atunci când părinții nu sunt distrași deloc. Aceasta este o observație importantă, mai ales pentru părinții care au dificultăți în a lega o relație puternică cu copiii lor.
Studiul subliniază importanța bazării pe dovezi științifice, mai degrabă decât pe opinia publică, în ceea ce privește utilizarea ecranelor. Cercetătorii au concluzionat că nu neapărat ecranele în sine sunt dăunătoare, ci faptul că părintele nu este complet angajat în interacție. Cu toate acestea, cercetătorii au menționat că este dificil să se facă afirmații definitive pe baza unui singur studiu și că sunt necesare cercetări suplimentare în contexte naturaliste pentru a obține rezultate poate diferite.
sursa: EurekAlert
Data actualizare: 21-05-2024 | creare: 21-05-2024 | Vizite: 224
Bibliografie
Screen time not the main factor making parent-child interactions worse, study finds, link: https://www.eurekalert.org/news-releases/1044779 ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Privirea copacilor poate scădea nivelul de stres, chiar dacă te afli în oraș
- Cea mai bună strategie terapeutică pentru gestionarea simptomelor depresive la pacienții cu insuficiență cardiacă
- Senzația de a avea un scop în viață poate ameliora singurătatea
- Strategie potențială pentru tratarea persoanelor diagnosticate cu schizofrenie
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Din orice injura si vb prostii in fata copiilor si asta ma supara cel mai tare...
- O mamă disperată!
- Fetita 17 ani - minte?
- Am o fetita de 14 ani care este dependenta de fondul de ten si de machiajuri
- M-am afundat intr-o tristete teribila de cand fiul meu s-a instrainat de familie
- Varsta de 17 ani
- Cum sa ma comport cu copilul meu?
- Scoala pt parinti
- Aspecte ale consilierii familiei copilului cu autism