Dezvoltă creativitatea pentru a crește reziliența copiilor

©

Autor:

Dezvoltă creativitatea pentru a crește reziliența copiilor

Un studiu recent sugerează că instruirea elevilor de școală elementară în tehnicile creative poate crește reziliența acestora în fața problemelor din viața reală. Cercetarea, condusă de Universitatea Ohio State, a implicat instruirea elevilor din clasele a treia, a patra și a cincea în tehnici literare precum schimbarea perspectivei, gândirea contrafactuală („ce-ar fi dacă”) și gândirea cauzală („de ce”) pentru a îmbunătăți creativitatea în abordarea dificultăților.

 

Cercetătorii au realizat două studii separate cu studenți care au participat la o tabără de vară într-o suburbie din Columbus. În primul studiu, 32 de studenți au fost împărțiți în două grupuri. Un grup a fost instruit în tehnica schimbării perspectivei, în timp ce celălalt a servit ca grup de control.

 

Rezultate

Schimbarea perspectivei:

94% dintre cei instruiți în schimbarea perspectivei au oferit o soluție atât la problemele tipice pentru vârsta lor, cât și la problemele lor personale. Creativitatea soluțiilor lor a fost evaluată cu 6,44 din 10 (creativitate moderată) comparativ cu 3,05 (creativitate scăzută) pentru cei care nu au primit intervenția.

Reziliența:

Cei care au primit intervenția au venit cu o soluție potențială la problemele lor, în timp ce 15 din 16 copii din grupul de control au renunțat practic.

Studiu longitudinal:

Un al doilea studiu longitudinal cu 28 de studenți a fost conceput pentru a testa efectele unui curriculum de creativitate narativă de cinci zile, 10 ore, asupra creativității, auto-eficacității și rezilienței. A inclus și alte tehnici de creativitate narativă, cum ar fi gândirea cauzală.

Concluzii

Îmbunătățirea rezilienței:

Rezultatele au arătat că fiecare student care a urmat curriculumul de cinci zile a putut oferi o a doua soluție atât la problemele tipice pentru vârsta lor, cât și la problemele personale, chiar și atunci când li s-a spus că prima soluție nu va funcționa.

Aplicabilitate în lumea reală:

Soluțiile au obținut, de asemenea, scoruri mai mari în ceea ce privește utilitatea, adică probabilitatea de a reuși în lumea reală.

Mesaj speranță:

Studiul oferă un mesaj plin de speranță: există lucruri pe care le putem face pentru a ajuta copiii să facă față problemelor lor.

Implicații

Studiul subliniază importanța instruirii creative în școli, nu doar pentru dezvoltarea abilităților artistice, ci și pentru a îmbunătăți reziliența și abilitatea copiilor de a aborda problemele din viața reală. Acest lucru poate fi realizat prin literatură și teatru, dacă sunt abordate în mod corect, solicitând elevilor să se imagineze ca diferite personaje, să exploreze noi perspective și să se angajeze în gândirea de tip „de ce” și „ce-ar fi dacă”.


Data actualizare: 24-08-2023 | creare: 24-08-2023 | Vizite: 392
Bibliografie
Narrative creativity training: A new method for increasing resilience in elementary students
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2713374523000201

Image By vecstock
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Copiii sunt mai inovatori decât am crede
  •